Bakara 29. ayette Allah Teâlânın önce yeri ve yerdekileri, daha sonra da gökyüzünü yarattığı buyurulmaktadır. Naziat Suresi 27-32. ayetlerde ise, önce gökyüzünü, ondan sonra yeri ve yerdekileri yarattığı bildirilmektedir. Birkaç internet sitesinde ateistler bu ayetleri örnek vererek Kurânın kendisiyle çeliştiğini iddia etmektedirler. Elimizdeki meallere baktığımızda manalar gerçekten de böyle verilmiş.
Kısaca;
Önce şunu belirtmeliyiz ki meallerde hata ve çelişkiler olabilir ama Kuranın metninde asla ve asla hata ve çelişki bulunmaz.
Arapçadaki ثُمَّ sümme edatı her zaman Türkçedeki sonra manasında kullanılmaz. Bunun aynı zamanda, bu esnada, bununla birlikte, bir de gibi manaları da vardır. Naziat Suresinin 30. ayetinde بَعْدَ ذَلِكَ bade zâlike: bundan sonra ibaresi kullanıldığı için yerin döşenmesinin kâinatın yaratılmasının tamamlanmasından sonra olduğu anlaşılmaktadır. Bakara Suresi 29 ve Fussilet Suresi 11. ayetlerde meallerde sonra diye tercüme edilen ثُمَّ sümme edatına bu edatın yukarıda sayılan manalarından herhangi biri verilince mana doğru olacaktır.
Buna göre Bakara Suresinin 29. ayetinin meali şöyle olmalıdır:
O, yerde olan her şeyi sizin için yaratandır. O, bununla birlikte göğe yönelmiş ve onları yedi gök olarak düzenlemiştir. O her şeyi bilir.
Durum böyle olunca Kuranın kendisiyle çeliştiği iddiası da boşa çıkmaktadır.
Kısaca;
Önce şunu belirtmeliyiz ki meallerde hata ve çelişkiler olabilir ama Kuranın metninde asla ve asla hata ve çelişki bulunmaz.
Arapçadaki ثُمَّ sümme edatı her zaman Türkçedeki sonra manasında kullanılmaz. Bunun aynı zamanda, bu esnada, bununla birlikte, bir de gibi manaları da vardır. Naziat Suresinin 30. ayetinde بَعْدَ ذَلِكَ bade zâlike: bundan sonra ibaresi kullanıldığı için yerin döşenmesinin kâinatın yaratılmasının tamamlanmasından sonra olduğu anlaşılmaktadır. Bakara Suresi 29 ve Fussilet Suresi 11. ayetlerde meallerde sonra diye tercüme edilen ثُمَّ sümme edatına bu edatın yukarıda sayılan manalarından herhangi biri verilince mana doğru olacaktır.
Buna göre Bakara Suresinin 29. ayetinin meali şöyle olmalıdır:
O, yerde olan her şeyi sizin için yaratandır. O, bununla birlikte göğe yönelmiş ve onları yedi gök olarak düzenlemiştir. O her şeyi bilir.
Durum böyle olunca Kuranın kendisiyle çeliştiği iddiası da boşa çıkmaktadır.