Aslı Oktay
Daimi Üye
Ankaralıları metroya kavuşturmak için 1350 işçi çalışıyor. Test sürüşü yakında.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdür Vekili Metin Tahan, Sincan-Batıkent, Kızılay-Çayyolu ve Keçiören-Tandoğan hatlarında 1350 işçinin Ankaralıları metroya kavuşturmak için çalıştığını söyledi.
Basın mensuplarına Sincan-Batıkent ve Kızılay-Çayyolu metro hatlarını gezdiren Tahan, Ankara metrolarında çalışmaların 24 saat esasına göre devam ettiğini belirtti. Tahan, istasyonlarda ray döşemesinin tamamlandığını, peyzaj ve çevre düzenlemeleriyle ilgili işlerin başladığını belirtti.
"1350 İŞÇİ ANKARALILARI METROYA KAVUŞTURMAK İÇİN ÇALIŞIYOR"
Sincan-Batıkent ve Kızılay-Çayyolu hatlarında elektromekanik ve sinyal sisteminde mühendislerle birlikte 240 işçi, inşaat ve mimari işlerde 730 işçi, 400'den fazla işçisinin de Keçiören-Tandoğan hattında çalıştığını bildiren Tahan, "1350 çalışanımız Ankaralıları metroya kavuşturmak için çalışıyor" dedi.
METROLARIN AÇILIŞ TARİHİNDE DEĞİŞİKLİK YOK
Metroların açılış tarihlerinde herhangi bir değişiklik olmayacağına dikkati çeken Tahan, şöyle konuştu:
"Biz arkamızdaki siyasi iradenin ve Sayın Bakanımız Binali Yıldırım'ın büyük desteğiyle usanmadan büyük bir zevkle çalışıyoruz. Marmaray'ın açılış tarihi olan 29 Ekim'de Batıkent-Sincan ve Kızılay-Çayyolu hatları da hazır olacak. Ama öngöremediğimiz ufak tefek sıkıntılar olacaktır. Onları da kısa sürede giderip bu yıl sonu itibarıyla kesintisiz işletmemizi sürdürmüş olacağız."
Sincan-Batıkent ve Kızılay-Çayyolu metro hatlarında çalışmaların eş zamanlı yürütüldüğünü anlatan Tahan, açılışların da eş zamanlı olarak yapılacağını aktardı.
"OLAĞANÜSTÜ BİR GAYRET SARFEDİLDİ"
Tahan, 28 Şubat 2012'de Ankara metrolarında yer tesliminin yapıldığını anımsatarak, "Firmaların organize olması bir iki ay aldı. Mayıs ayı gibi çalışmalara başladık. Bugüne geldiğimizde yaklaşık 14 ay gibi bir sürede yaklaşık 33 kilometre metro inşaatında çalıştık. 14 ayda 33 kilometrelik hatları bitirip, işletmeye almayı planlamak mucizedir. Tüm çalışanlara teşekkür ediyorum. Olağanüstü bir gayret sarfedildi" diye konuştu.
"KEÇİÖREN-TANDOĞAN HATTININ 2014'TE BİTİRİLMESİ PLANLANIYOR. KIZILAY'A DA BAĞLANACAK"
Keçiören-Tandoğan hattının 2014 yılında bitmesinin plandığını ifade eden Tahan, "2014 yılı Temmuz ya da Ağustos ayı gibi bitirmeyi planlıyoruz. Net tarih koymuyoruz. Bazı proje eksikliklerini tamamladık. Keçiören'den AKM istasyonuna Gar ve Tandoğan bağlantısı yapılacak. Bakanımız Binali Yıldırım, bu hattın Kızılay'a bağlanması talimatını verdi. Keçiören'in Kızılay'a bağlanması için projelerimiz son aşamaya geldi" dedi.
Keçiören-Tandoğan hattının 11 kilometre olduğunu, 3 kilometre daha ilave edileceğini belirten Tahan, yaklaşık 15 kilometre olacak hatta 9 istasyon bulunduğunu, 3 istasyonun daha ekleneceğini kaydetti.
Yaklaşık 16'şar kilometre olan Batıkent-Sincan ve Kızılay-Çayyolu metro hatlarında 11'er istasyon olduğunu ifade eden Tahan, herkesin her istasyondan istediği mekana rahatça gidebileceğini söyledi.
VE VAGONLAR DA GELMEYE BAŞLADI
Ankara metrolarında çalışacak iki vagon setinin İzmit Derince Limanı'na geldiğini belirten Tahan, "Önümüzdeki günlerde diğer vagon setleri de Çin'den yüklenip gelecek. Birkaç gün içinde raylara indireceğiz. Çin CSR firmasıyla bir mucize gerçekleştirdik ve 7 ayda yeni projeyle metro aracı imal ettik. Kendileri de inanmıyorlardı bu kadar kısa sürede metro aracı üretmeye. Bana, 'Bu kadar kısa sürede üretim yapacağımıza inanmıyorduk ama gerçekleştirdik. Bu metro araç imalat tarihinde mucizedir' dediler. Dünyanın en iyi, en güvenilir, teknolojik olarak da en mükemmel metro araçlarını Ankara'ya getiriyoruz" diye konuştu.
TEST SÜRÜŞLERİ AĞUSTOS'TA BAŞLIYOR
Söz konusu hatların hizmete girmesiyle 23,5 kilometre olan metro ağı uzunluğunun Keçiören-Tandoğan hattının Kızılay'a bağlanmasıyla 70 kilometreye ulaşacağını bildiren Tahan, "Metro hatlarında test sürüşlerini Ağustos ayında yapmayı düşünüyoruz. Test sürüşleri önce ağırlıklar konarak olarak yapılacak. Ekipleri ve basın mensuplarını da götürüp getireceğiz. Olabilecek en kötü ihtimalleri düşünerek sistemi yaptık. 1 milim hata olmaması için çalıştık. 3 ay gibi bir test sürücü yapmaya ihtiyaç olmadan belki 1-2 ay bize yetecek" dedi.
Tahan, metroların resmi açılışları yapıldıktan sonra işletilmek üzere Ankara Büyükşehir Belediyesine devredileceğini bildirdi.