Bir yaşından 8 yaşına kadar çocuğunuz neler yapabilir..

gülbin

Daimi Üye
Katılım
19 Kasım 2008
Mesajlar
1.692
Tepki
2.180
Puan
113
Yaş
41
Konum
istanbul
ONBEŞİNCİ AYDA ÇOCUĞUNUZ NELER YAPABİLİR?

-Artık yürüyor hatta koşmaya çalışıyor olabilir. Eğilip yerden bir cismi rahatça alır.

-Parmağıyla işaret eder, vücut kısımlarını bilebilir. Çizgi çizebilir.

-Üst üste 2 küp koyabilir.

-Çocuğunuz yeni şeyleri kurcalamaktan, araştırmaktan zevk alır.

-Yeri süpürmek, silmek, çamaşır yıkamak gibi aktiviteleri taklit edecektir.

-En az 1 anlamlı kelime söyler.

ONSEKİZ AYLIK ÇOCUĞUNUZ NELER YAPABİLİR?

-Koşabilir, topa vurabilir.

-İki basamaklı bir komutu yerine getirebilir. Hafızası gelişmeye başlar.

-Vücut kısımlarını bilir.

-5-10 kelimesi olabilir.

-İsteklerini belirtebilir.

-3-4 küple kule yapabilir. Anahtarları, düğmeleri çevirebilir.

-Saçını tutmak, sallanmak, parmak emmek gibi kendini rahatlatıcı bazı alışkanlıkları oluşabilir.

İKİ YAŞINDA ÇOCUĞUNUZ NELER YAPABİLİR?

İki yaşında fiziksel gelişim

-Sürekli hareket halindedir.

-Kolay yorulur Koşar ve tırmanır.

-Tek başına merdiven iner ve çıkar.

-Ayak ucuna basarak yürümeyi becerebilir.

-3-5 küpü üst üste koyar.

-Rastgele çizgiler çizerken artık kontrollü yazmaya başlar.

-Büyük butonları açıp kapatabilir

-Tuvalet ihtiyacında daha bağımsızdır. Hala biraz yardıma ihtiyacı olabilir.

-Gece uykuya yatırmak zorlaşabilir.

İki yaşında sosyal gelişim:

-Oldukça gerçekçi taklitler yapar.

-Kardeşleriyle daha fazla ilgilenir.

-Cinsiyetini bilir.

-Hayali bir oyun arkadaşı yaratabilir.

-Diğer çocuklarla birlikte olmak ister ama onlarla oyun oynamaz.

-Paylaşmayı sevmez.

-Her şeyi #8216;benim' diye sahiplenir.

-Diğer çocukları tırmalayabilir, ısırabilir, vurabilir veya itebilir.

İki yaşında duygusal gelişim:

-Kolay sinirlenir ve çok sabırsızdır.

-Bağırıp çağırır, yumruklar atar.

-Kendi istediklerini yapmak ister.

-Günlük düzen bozulunca sinirlenir.

İki yaşında zihinsel gelişim:

-Konuşmaya ilgisi artmıştır.

-Çocuk dili kullanır.

-3-5 kelimeli cümleler kurar.

-Konuşabildiğinden daha fazla sayıda kelimenin anlamını bilir.

-Kendi işini kendi yapar.

-İkna etmek giderek zorlaşır.

-Alternatifler arasında seçim yapamaz.

ÜÇ YAŞINDA ÇOCUĞUNUZ NELER YAPABİLİR?

Üç yaşında fiziksel gelişim

-Kendi kendine yardımsız yemek yer.

-Zıplar, koşar, parmak ucuna basarak yürür.

-Üç tekerlekli bisiklet sürer.

-Merdiven inip çıkar.

-Kendi soyunabilir, ancak giyinmek için yardıma ihtiyacı vardır.

-Büyük butonları açıp kapayabilir.

-Pastel boyaları daha iyi kullanır.

-Süt dişleri düşebilir.

Üç yaşında sosyal gelişim:

-Anne, babasını idolleştirir.

-Telefona cevap verir.

-Büyüklerden onay almak ister.

-Sınırlamaları sürekli test eder.

-Sıklıkla yalnız oynamayı tercih eder.

-Hayali bir oyun arkadaşı olabilir.

-Diğer çocuklarla oyunlar kurar.

-Oyunda sırasını bilir.

Üç yaşında duygusal gelişim:

-Daha sakin ve uyumludur.

-Bazen ağlama ve tutturmaları olabilir.

-Yabancı olduğu nesne ve faaliyetlerden korkabilir.

-Bazen bebek gibi davranabilir.

-Rüyaları hakkında konuşmaya başlayabilir.

Üç yaşında zihinsel gelişim:

-Yaşını, adını, soyadını, oturduğu semti bilir.

-Yaklaşık 1.000 kelime bilir.

-Bazı gramer prensiplerini kavrar.

-Bazı hikayeleri tekrar tekrar dinlemekten hoşlanır, öğrenebilir.

-Temel renkleri tanıyabilir.

-Bazı çok basit sorumluluk üstlenebilir.

-Merak edip sorular sorar.

-Dikkat süresi birkaç dakikadan uzun değildir.

DÖRT YAŞINDA ÇOCUĞUNUZ NELER YAPABİLİR?

Dört yaşında fiziksel gelişim:

-Sıçrama,koşma,tırmanma yeteneği artar.

-Kolay yorulur.

-Sakardır.

-Bağırmaktan hoşlanır, beklenmedik seslerden korkar.

-Kendi kendine tuvalet ihtiyacını karşılar.

-Kendi giyinir,soyunur,fermuarını çeker.

-Bildiği nesnelerin resmini çizer.

Dört yaşında sosyal gelişim:

-20 dakika süreyle televizyon seyreder.

-Son karar için ailesine danışır.

-Sınırlamaları test eder.

-Tepkinizi gözlemek için argo sözler kullanır.

-Grup aktivitelerine hazırdır.

-Farklı cinsiyet rollerini bilir.

-Yetişkinlerin aktivitelerini taklit eder.

Dört yaşında duygusal gelişim:

-Zaman zaman bebek gibi davranır.

-Yeni korkular gösterebilir.

-Şakacı olma eğilimindedir.

Dört yaşında zihinsel gelişim:

-Yaklaşık 1.500-2.000kelime bilir;4-5 kelimeli cümleler kurar.

-Eğlenceli, abartılı hikayelerden hoşlanır.

-Ona kadar sayabilir; bazı şekilleri tanır.

-Bazı zaman kavramlarını anlamaya başlar. dün,bugün,yarın

-Sürekli #8216;neden' diye sorar.

-Yardımsız oyuncaklarını toplar.

-Basit işlerde yardım etmeyi sever.

-Doğru ve yanlış arasındaki farkı anlamaya başlar.

-Hayal ile gerçek hayatı ayırma yeteneği gelişir.

BEŞ YAŞINDA ÇOCUĞUNUZ NELER YAPABİLİR?

5 yaşında Fiziksel gelişim:

-Süt dişleri düşmeye başlayabilir.

-Sağ veya sol el tercihi belirginleşir.

-Ayrıntılı yapıları kurar.

-Kolay yorulur.

-Kendi başına banyo yapar, yemek yer, giyinir, tuvalete gider.

-Semistructured oyunlara katılmaya başlar.

-Hareketli oyunlardan hoşlanır.

-Sesli ritim çalgılardan hoşlanır.

-Doğum ve üreme hakkında sorular sorar.

Beş yaşında duygusal gelişim:

-Duygularını kelimelerle ifade etmeye başlar.

-Kolayca utanır and cannot yet laugh at self.

-Ölüm hakkında duygular ortaya çıkar.

-Aşırı yaramazlıklar yapar.

-Bağımsızlıktan hoşlanır.

-Ağır başlı ve güvenilirdir.

Beş yaşında sosyal gelişim:

-Kurallara daha fazla uyumludur.

-Bazen ispiyon tattle, kötü söz name-call, vurma, itme gibi davranışlar gösterebilir.

-Farklı cinsiyet rollerini bilir.

-Basit grup ödevlerine uyum gösterir.

-Büyükleri sevindirmekten hoşlanır.

-Takes turns during playing and speaking.

-Diğer çocuklarla daha rahattır.

-Aile aktivitelerine çok ilgilidir.

Beş yaşında zihinsel gelişim:

-Harf ve kelime farkını anlamaya başlar.

-Oyunları daha fazla süreyle devam ettirir.

-Has developed an overall image of self.

-Gerçekleri ister.

-Temel renkleri bilir.

-Sağ ve sol kavramını anlar.

-2.000-2.500 kelime bilir.

-Kolay ev işlerine yardım edebilir.

-Adres ve telefon numarası öğrenebilir.

-10'a kadar sayabilir.

-Karşıtlık kavramını anlamaya başlar.

-6-8 kelimeli cümleler kurabilir.

-Paraları ayırt eder.

-Sabah, öğleden sonra, akşam, dün, bugün, yarın gibi kavramları anlar.

-Gerçek hayat ile hayal ürünü arasındaki farkı daha iyi ayırt eder.

-Tek düşüncenin kendisininki olduğuna inanır.

ALTI YAŞINDA ÇOCUĞUNUZ NELER YAPABİLİR?

Altı yaşında fiziksel gelişim:

-Oyunlarda aktif rol almayı sever.

-Bazı motor kabiliyetleri gelişmektedir.

-Banyo yapmak istemeyebilir.

-Mum boyayla iyi boyar ancak yazı yazma ve kesmede zorlanabilir.

Altı yaşında duygusal gelişim:

-Ruh hali oynaktır.

-Eleştirilmekten hoşlanmaz.

-Yanlış yapmaktan çekinir.

Altı yaşında sosyal gelişim:

-Oyun oynarken kurallar koyar.

-Arkadaşlarını değerlendirebilir.

-Yaşıtlarıyla ortak oyunlar kurar.

-Özgürlüğüne düşkündür.

Altı yaşında zihinsel gelişim:

-Basit ev işlerini yüklenebilir.

-100'e kadar sayabilir.

-Şekil, zaman, renk, sayı gibi kavramları daha iyi anlar.

-Kaza ve maksatlı davranışları artık algılayabilir.

-Dikkat süresi 15 dakikayı geçmez.

-Fikir farklılıklarının olabileceğini anlar.

SEKİZ YAŞINDA ÇOCUĞUNUZ NELER YAPABİLİR?

Sekiz yaşında fiziksel gelişim:

-Yazı ve çizgisi ince motor yeteneğinin artmasıyla hızla ilerleyecektir.

-Dış görünümü ve davranışları konusunda rahattır.

-Kilosu ve boyuyla ilgilenir.

-Sonsuz enerjisi vardır.

Sekiz yaşında sosyal gelişim :

-Tartışır, bazen üstünlük taslar.

-Aynı zamanda sevgi dolu ve tepkilidir.

-Başkalarının fikirlerine yorumlar getirir.

-Arkadaşları arasında gruplaşmalar başlar.

-Sır saklar.

-Karşı cinse biraz hırçındır.

Sekiz yaşında zihinsel gelişim :

-İdealistir.

-Çeşitli projeler geliştirir; koleksiyon yapar.

-Verilen işi bitirmekten gurur duyar.

Sekiz yaşında ruhsal gelişim :

-Hemen utanır.

-Korku, kızgınlık, üzüntü gibi duyguların paylaşıldığını hisseder.

-Umudu kolay kırılır.
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

    Üst