Kristen Stewart
Daimi Üye
Türkiye Özel Okullar Birliği, özel okulların artık anaokulu öncesi eğitimi verdiklerini, bu sayede çocukların beyin gelişiminin en uygun olduğu dönemde yabancı dil öğrenmeye başlamasını desteklediklerini belirtti. Çocuğun 3 yaşına kadar ana dilini gayet rahat konuştuğunu, 3-6 yaş arasında da en az 3 dili öğrenebilecek bir beyin yapısı oluştuğunu ifade eden Türkiye Özel Okullar Birliği Başkanı Rüstem Eyüboğlu, çocuklar için 0-5 yaş arası dönem yabancı dil öğrenme açısından hayati öneme sahip olduğunu vurguladı.
0-5 yaş dil öğrenimi için verimli
Doğumdan itibaren 5 yaşına kadar çocuğun beynindeki nörofizyolojik mekanizmanın çok faal olduğunu vurgulayan Eyüboğlu, bu mekanizmanın yardımıyla dilin otomatik olarak beyne kaydedildiğini söyledi. Eyüboğlu, "Bu dönemden sonra bu mekanizma özelliğini kaybetmekte ve kayıt özelliği azalmaktadır. Daha süt emme dönemindeyken çeşitli sebeplerle aileleri tarafından kaybedilip vahşi hayvanlar tarafından büyütülen çocuklar hakkında kayıtlı araştırmalar var. İnsanlar tarafından sonradan bulunup büyütülen bu çocukların 5 yaşını geçmiş olanlarına konuşmayı öğretebilmek mümkün olamamıştır" dedi.
Ana dil korunmalı
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim üyesi ve Yabancı Diller Öğretimi Araştırma ve Uygulama Merkezi (YADİM) Müdürü Doç. Dr. Zuhal Okan ise, "Benim kişisel görüşüm yabancı dil eğitiminin erken başlamamasıdır. Çünkü, öncelikle çocuğun anadilini çok iyi öğrenmesi gerektiği kanaatindeyim. Çocuğun beyin gelişimi başka bir dili öğrenmeye yeterli değil ve telaffuzu çok zordur. Buna rağmen bu eğitime zorlanan çocuğun 15-16 yaşına geldiğinde bu kez anadil eğitiminin de yeterli olmadığına tanık oluyoruz" dedi.
alıntı
__________________
0-5 yaş dil öğrenimi için verimli
Doğumdan itibaren 5 yaşına kadar çocuğun beynindeki nörofizyolojik mekanizmanın çok faal olduğunu vurgulayan Eyüboğlu, bu mekanizmanın yardımıyla dilin otomatik olarak beyne kaydedildiğini söyledi. Eyüboğlu, "Bu dönemden sonra bu mekanizma özelliğini kaybetmekte ve kayıt özelliği azalmaktadır. Daha süt emme dönemindeyken çeşitli sebeplerle aileleri tarafından kaybedilip vahşi hayvanlar tarafından büyütülen çocuklar hakkında kayıtlı araştırmalar var. İnsanlar tarafından sonradan bulunup büyütülen bu çocukların 5 yaşını geçmiş olanlarına konuşmayı öğretebilmek mümkün olamamıştır" dedi.
Ana dil korunmalı
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim üyesi ve Yabancı Diller Öğretimi Araştırma ve Uygulama Merkezi (YADİM) Müdürü Doç. Dr. Zuhal Okan ise, "Benim kişisel görüşüm yabancı dil eğitiminin erken başlamamasıdır. Çünkü, öncelikle çocuğun anadilini çok iyi öğrenmesi gerektiği kanaatindeyim. Çocuğun beyin gelişimi başka bir dili öğrenmeye yeterli değil ve telaffuzu çok zordur. Buna rağmen bu eğitime zorlanan çocuğun 15-16 yaşına geldiğinde bu kez anadil eğitiminin de yeterli olmadığına tanık oluyoruz" dedi.
alıntı
__________________