Çocuklar daha çok okuyor
Türkiye Yayıncılar Birliği Başkanı Zeynioğlu: Dünyada özellikle gençler, çocuklar kitap okumuyor ama Türkiyede aksine en çok kitabı 7-14 yaş grubundaki çocuklar okuyor
Türkiye Yayıncılar Birliği Başkanı Metin Celal Zeynioğlu, Dünyada özellikle gençler, çocuklar kitap okumuyor ama Türkiyede aksine en çok kitabı 7-14 yaş grubundaki çocuklar okuyor dedi.
Zeynioğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Kültür ve Turizm Bakanlığının okuma haritası alışkanlığı araştırmasına göre Türkiyede kişi başına 7 kitap düştüğünü söyledi.
Kitap okumuyoruz söyleminin bir şehir efsanesi olduğunu ifade eden Zeynioğlu, şunları söyledi:
Düzenlediğimiz kitap fuarlarında anketler yaptırıyoruz, orada çıkan sonuçlara göre, okuma oranları oldukça yüksek. Türkiyede ilginç olan şey şudur, dünyada özellikle gençler, çocuklar kitap okumuyor, ama Türkiyede aksine en çok kitabı 7-14 yaş grubundaki çocuklar okuyor. 7-14 yaş grubundaki çocukların da kitap okuması demek gelecekte zaten daha fazla okurumuzun olacağı anlamına geliyor.
Yayıncılık tamamen dijitale geçecek
Zeynioğlu, gelecekte yayıncılığın tamamen dijital ortama geçeceğini, bundan da memnun olduklarını vurgulayarak, Bunun faydalı bir şey olacağını düşünüyoruz. Çünkü yayına ulaşma açısından, yayın ortamının demokratikleşmesi, herkesin görüşünü, kitabını yayınlayabilmesi açısından çok önemli diye konuştu.
Uygulamada sadece mecra değişikliği yaşanacağını anlatan Zeynioğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:
Kağıda basılacağına dijital ortamda yer alacak. Ben dijital ortamın okuma alışkanlığını köreltiğine inanmıyorum, aksine artırıyor. Çünkü orada ekrana baktığınızda okumak zorundasınız. Okumayı bilmeyen bir kişinin veya okumayı tercih etmeyen birsinin internette çok fazla hareket etme imkanı yok. Bir de internet aynı zamanda yazmayı da çoğaltan bir şey. Yani interneti kullanan kişi pasif kişi değil. Televizyonu seyreden pasiftir. Ama internette pasif eylem yok. Ben okuma alışkanlığının artmasında onun da etkisi olduğunu düşünüyorum. Son zamanlarda Harry Potter ve Vampir serileri gibi kitapların çok satmasında hem internet hem televizyonun etkisi var. Çok çok yüksek rakamlara ulaştı çocuk kitapları
Zeynioğlu, Türkiyede düzenlenen kitap fuarlarının da okuma alışkanlığına önemli katkılar sunduğunu sözlerine ekledi.
Milliyet