Ezanin Fazİletİ

-sumeyye

Daimi Üye
Katılım
3 Aralık 2009
Mesajlar
5.596
Tepki
4.990
Puan
113
Yaş
45
Konum
İstanbul
EZANIN FAZİLETİ



1035 Ebû Hüreyre radıyallahu anh’den rivâyet edildiğine göre, Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
“İnsanlar ezan okumanın ve namazda birinci safta bulunmanın ne kadar faziletli olduğunu bilselerdi, sonra bunları yapabilmek için kur’a çekmek zorunda kalsalardı kur’a çekerlerdi Şayet camide cemaate erken yetişmenin ne kadar faziletli olduğunu bilselerdi, birbirleriyle yarışa girerlerdi Eğer yatsı namazı ile sabah namazındaki fazileti bilselerdi, emekleyerek ve sürünerek de olsa bu iki namaza gelirlerdi ”
Buhârî, Ezân 9, 32, Şehâdât 30; Müslim, Salât 129 Ayrıca bk Tirmizî, Mevâkît 52; Nesâî, Mevâkît 22, Ezân 31


1036 Muâviye radıyallahu anh, Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem’i:
“Kıyamet günü boyunları en uzun olanlar müezzinlerdir” buyururken işittim, demiştir
Müslim, Salât 14 Ayrıca bk İbni Mâce, Ezân 5


1037 Abdullah İbni Abdurrahman İbni Ebû Sa‘saa’dan rivayet edildiğine göre, Ebû Saîd el–Hudrî radıyallahu anh ona şöyle dedi:
“Ben senin koyunu ve kır hayatını sevdiğini görüyorum Koyunlar arasında veya kırda iken, namaz için ezan okuduğunda sesini iyice yükseltÇünkü müezzinin sesinin ulaştığı yere kadarki alanda olup da onu işiten cin, insan ve her varlık, kıyamet gününde ezan okuyanın lehine şahitlik yaparlar ” Ebû Saîd:
Ben bunu Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem’den işittim, dedi
Buhârî, Ezân 5, Tevhîd 52, Bed’ü’l–halk 12 Ayrıca bk Nesâî, Ezân 14


1038 Ebû Hüreyre radıyallahu anh’den rivayet edildiğine göre, Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
“Namaz için ezan okunduğu zaman, şeytan ezanı duymamak için arkasını dönüp yellenerek kaçar Ezan bitince tekrar geri gelir Namaz için kamet edilince yine arkasını dönüp kaçar Kamet bittiğinde yine gelir ve kişi ile nefsi arasına sokulur ve ona: Filân şeyi hatırla, filân şeyi hatırla diyerek, namazdan önce aklında olmayan şeyleri hatırlatır da, neticede insan kaç rek’at namaz kıldığını bilemez olur ”
Buhârî, Ezân 4, Amel fis’–salât 18, Sehv 6, Bed’ü’l–halk 11; Müslim, Salât 19, Mesâcid 83 Ayrıca bk Ebû Dâvûd, Salât 31; Nesâî, Ezân 20, 30

1039 Abdullah İbni Amr İbni Âs radıyallahu anhümâ’dan rivayet edildiğine göre, Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
“Ezanı işittiğiniz zaman, müezzinin söylediklerinin aynısını siz de söyleyin Sonra bana salâvat getirin Çünkü bir kimse bana bir defa salâvat getirirse, Allah buna karşılık ona on defa salât eder Daha sonra benim için Allah’tan vesîleyi isteyin Çünkü vesîle, cennette Allah’ın kullarından bir tek kuluna lâyık olan bir makamdır O kulun ben olacağımı umuyorum Benim için vesîleyi isteyen kimseye şefatim vâcip olur ”
Müslim, Salât 11 Ayrıca bk Ebû Dâvud, Salât 36; Tirmizî, Menâkıb 1; Nesâî, Ezân 37


1040 Ebû Saîd el–Hudrî radıyallahu anh’den rivayet edildiğine göre, Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
“Ezanı işittiğiniz zaman siz de müezzinin söylediklerini söyleyiniz ”
Buhârî, Ezân 7; Müslim, Salât 10–11 Ayrıca bk Tirmizî, Salât 40; Menâkıb 1; Nesâî, Ezân 33, 35, 37; İbni Mâce, Ezân 4


1041 Câbir radıyallahu anh’den rivayet edildiğine göre, Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
“Kim ezanı işittiği zaman: Ey şu eksiksiz davetin ve kılınacak namazın rabbi Allahım! Muhammed’e vesîleyi ve fazîleti ver Onu, kendisine vaadettiğin makâm–ı mahmûda ulaştır, diye dua ederse, kıyamet gününde o kimseye şefâatim vâcip olur ”
Buhârî, Ezân 8, Tefsîru sûre(17), 11 Ayrıca bk Ebû Dâvûd, Salât 37; Tirmizî, Mevâkît 43; Nesâî, Ezân 38; İbni Mâce, Ezân 4

1042 Sa’d İbni Ebî Vakkas radıyallahu anh’den rivayet edildiğine göre, Nebî sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
“Kim müezzini işittiği zaman: Tek olan ve ortağı bulunmayan Allah’tan başka ilâh olmadığına, Muhammed’in O’nun kulu ve resûlü olduğuna şahitlik ederim Rab olarak Allah’tan, resûl olarak Muhammed’den, din olarak İslâm’dan razı oldum, derse, o kimsenin günahları bağışlanır”
Müslim, Salât 13 Ayrıca bk Tirmizî, Salât 42; Nesâî, Ezân 38; İbni Mâce, Ezân 4


1043 Enes radıyallahu anh’den rivayet edildiğine göre, Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
“Ezan ile kamet arasında yapılan dua reddedilmez ”
Ebû Dâvûd, Salât 35; Tirmizî, Salât 158


1044 Ebû Hüreyre radıyallahu anh’den rivayet edildiğine göre, Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem’i şöyle buyururken işittiğini söyledi:
– “Ne dersiniz? Birinizin kapısının önünde bir nehir olsa da, o kimse her gün bu nehirde beş defa yıkansa, kirinden bir şey kalır mı?” Sahâbîler:
– O kimsenin kirinden hiçbir şey kalmaz, dediler Resûl–i Ekrem:
– “Beş vakit namaz işte bunun gibidir Allah beş vakit namazla günahları silip yok eder” buyurdular
Buhârî, Mevâkît 6; Müslim, Mesâcid 283 Ayrıca bk Tirmizî, Emsâl 5; Nesâî, Salât 7; İbni Mâce, İkâmet 193

1045 Câbir radıyallahu anh’den rivayet edildiğine göre, Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
“Beş vakit namazın benzeri, sizden birinizin kapısı önünden akıp giden ve her gün içinde beş defa yıkandığı bol sulu bir ırmak gibidir ”
Müslim, Mesâcid 284


1046 İbni Mes’ûd radıyallahu anh’den rivayet edildiğine göre, bir adam bir kadını öptü Sonra Nebî sallallahu aleyhi ve sellem’e gelip durumu haber verdi Bunun üzerine: “Gündüzün iki yanında ve gecenin gündüze yakın saatlerinde namaz kıl Şüphesiz iyilikler kötülükleri giderir” [Hûd sûresi (11), 114] anlamındaki âyet nâzil oldu Adam:
– Bu sadece bana mı mahsus yâ Resûlallah, dedi? Resûl–i Ekrem:
– “Ümmetimin tamamı içindir” buyurdular
Buhârî, Mevâkît 4, Tefsîru sûre (11) 6; Müslim, Tevbe 39 Ayrıca bk Tirmizî, Tefsîru sûre (11)


1047 Ebû Hüreyre radıyallahu anh’den rivayet edildiğine göre, Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
“Büyük günahlardan kaçınıldığı müddetçe, beş vakit namaz ile iki cuma, aralarında işlenen küçük günahlara keffârettir ”
Müslim, Tahâret 14 Ayrıca bk Tirmizî, Mevâkît 46; İbni Mâce, İkâmet 79


1048 Osman İbni Affân radıyallahu anh, Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem’i şöyle buyururken işittiğini söyledi:
“Bir müslüman, farz namazın vakti geldiğinde güzelce abdest alır, huşû içinde ve rükûunu da tam yaparak namazını kılarsa, büyük günah işlemedikçe, bu namaz önceki günahlarına keffâret olur Bu her zaman böyledir ”
Müslim, Tahâret 7
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

    Üst