Kristen Stewart
Daimi Üye
İnternetten alışveriş mağdur ediyor
İnternetten yapılan alışverişlerde sipariş edilen ürünler yerine başka ürünler geliyor.
Manisa Ticaret İl Müdür Vekili Salim Çelik, müdürlük bünyesindeki Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığına, internet üzerinden alışveriş yaparak mağdur olan vatandaşlardan yoğun başvuru olduğunu söyledi.
Çelik, mesafeli satış olarak değerlendirdikleri internet üzerinden alışveriş konusunda son üç yılın verileri hakında bilgi verdi. 2012 yılında internet üzerinden alışveriş yapıp mağdur olan vatandaşların sayısının 296 olduğunu belirten Çelik, "Bu rakam geçen yıl 436ya yükseldi. 2014 yılının ilk 45 gününde ise mağdur olanların sayısı 700lere kadar çıktı. 2012 yılında mağdur olanlardan 295ü, geçen yıl ise 434ü Tüketici Hakem Heyetimize başvurup, yapılan değerlendirmeler neticesinde paralarını geri aldı" dedi.
Sipariş edilen ürünler yerine bakın neler çıkıyor
İnternet üzerinden alışveriş mağdurlarımızın sayısı her yıl daha da arttığına dikkati çeken Çelik, vatandaşların özellikle internetten elektronik eşya ile cep telefonu siparişinde bulunduğunu ancak kargoyla birlikte gelen paketi açınca şok yaşadıklarını söyledi. Çelik, "Kargoyla gelen paketin içinde aldığı cep telefonunu veya elektronik eşyanın çıkmasını beklerken, saç tokası, şarj aleti veya plastik ürünlerle karşılaşıp şok oluyorlar. Bu kargo paketlerinden daha çok cinsel ürünler çıkıyor. Durum böyle olunca vatandaşımız vakit kaybetmeden Tüketici Hakem Heyetine başvuruyor" diye konuştu.
7 gün içinde başvurun
Çelik, internet üzerinden yapılan alışveriş konusunda vatandaşları uyarıp, "İlk olarak alışveriş yaptıkları sitenin güvenli olup olmadığı araştırmaları gerekir. Ardından sipariş ettikleri ürünün kapıda kutuyu açıp gördükten sonra ödemesini yapmaları lazım. Bu şartla alışveriş yapacaklarını karşı taraftaki firmaya da bildirmeleri gerekir. Eğer sipariş ettikleri ürün gelmez ve farklı bir ürün gelirse en geç 7 gün içinde Tüketici Hakem Heyetine başvurmalarını istiyoruz" dedi.
İnternetten yapılan alışverişlerde sipariş edilen ürünler yerine başka ürünler geliyor.
Manisa Ticaret İl Müdür Vekili Salim Çelik, müdürlük bünyesindeki Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığına, internet üzerinden alışveriş yaparak mağdur olan vatandaşlardan yoğun başvuru olduğunu söyledi.
Çelik, mesafeli satış olarak değerlendirdikleri internet üzerinden alışveriş konusunda son üç yılın verileri hakında bilgi verdi. 2012 yılında internet üzerinden alışveriş yapıp mağdur olan vatandaşların sayısının 296 olduğunu belirten Çelik, "Bu rakam geçen yıl 436ya yükseldi. 2014 yılının ilk 45 gününde ise mağdur olanların sayısı 700lere kadar çıktı. 2012 yılında mağdur olanlardan 295ü, geçen yıl ise 434ü Tüketici Hakem Heyetimize başvurup, yapılan değerlendirmeler neticesinde paralarını geri aldı" dedi.
Sipariş edilen ürünler yerine bakın neler çıkıyor
İnternet üzerinden alışveriş mağdurlarımızın sayısı her yıl daha da arttığına dikkati çeken Çelik, vatandaşların özellikle internetten elektronik eşya ile cep telefonu siparişinde bulunduğunu ancak kargoyla birlikte gelen paketi açınca şok yaşadıklarını söyledi. Çelik, "Kargoyla gelen paketin içinde aldığı cep telefonunu veya elektronik eşyanın çıkmasını beklerken, saç tokası, şarj aleti veya plastik ürünlerle karşılaşıp şok oluyorlar. Bu kargo paketlerinden daha çok cinsel ürünler çıkıyor. Durum böyle olunca vatandaşımız vakit kaybetmeden Tüketici Hakem Heyetine başvuruyor" diye konuştu.
7 gün içinde başvurun
Çelik, internet üzerinden yapılan alışveriş konusunda vatandaşları uyarıp, "İlk olarak alışveriş yaptıkları sitenin güvenli olup olmadığı araştırmaları gerekir. Ardından sipariş ettikleri ürünün kapıda kutuyu açıp gördükten sonra ödemesini yapmaları lazım. Bu şartla alışveriş yapacaklarını karşı taraftaki firmaya da bildirmeleri gerekir. Eğer sipariş ettikleri ürün gelmez ve farklı bir ürün gelirse en geç 7 gün içinde Tüketici Hakem Heyetine başvurmalarını istiyoruz" dedi.