elma şekeri
Daimi Üye
Birçok küçük çocuk anne babasının söylediklerinin yarısını duymuyormuş gibi görünür fakat çoğu zaman bu seçici dinleme ya da dikkatsizlikten kaynaklanır. Gerçekten iyi duymayan bir çocuk aşağıdaki işitme kaybı işaretlerinin bir ya da daha fazlasını gösterir (bunlardan bazılarına iyi duyan bir çocukta da rastlanabilir):
• Bazen ya da çoğu zaman başkalarının ne söylediğini duymak konusunda gözle görülür bir yetersizlik göstermek.
• Konuşanla yüz yüze olmadığı ve sesin yanlardan geldiği zamanlar işitme zorluğu çekmek. İşitme duyuları zayıf birçok çocuk içgüdüsel olarak gelişmemiş bir dudak okuma öğrenirler ve böylece konuşanın dudaklarını gördükleri zaman daha fazla şey anlarlar.
• Çok sessiz konuşulduğunda sürekli olarak cevap vermemek.
• Bazı sözlü ya da diğer işitsel işaretleri sürekli olarak ihmal etmek.
• Bazı direktifleri takip etmede gözle görülür bir başarısızlık (yaşla ilgili olandan daha fazlası).
• Anlama ve konuşmada akranlarına göre kelime dağarcığının zayıf olması (yaşa göre hazırlanmış "Çocuğunuz Şimdi Neler Yapıyor Olabilir"e bakın). Çocuk gelişimin gecikmesıı-den dolayı "yavaş" olarak isimlendirilebilir
• Müziğe tepki göstermede bir zayıflık. çocuk alkışlamıyorsa, kendi kendine şarkı söylemiyorsa ya da müziğin ritmine göre harekr etmiyorsa veya özellikle çocuklar için hazr-lanmış müziklerde, çalan müziğe katılıp bırr-dan zevk almıyorsa.
» Dildeki nüanslara tepki vermede zayıfht (sesinizin tonundan kızgın mı, üzgün mü, neşeli mi ya da bunun gibi olup olmadığınızı as-lamış gibi görünmüyorsa).
• Çevresindeki seslere karşı aldırmaz görünmek (telefon veya kapının zili, saatin alarmı, kuş ötüşü, rüzgârın uğultusu gibi).
• Birbirlerine benzeyen kelimeleri ayın ekmekte özelikle kelimeler k. s ya da / ile bas! -yorsa zorluk çekme (kapı ve sapı, kek ve tek gibi).
• Sorulara uygun cevaplar vermemek ("Br yap-bozla oynamak istiyor musun?" "Hayır aç değilim.").
• Bazen ya da çoğu zaman başkalarının ne söylediğini duymak konusunda gözle görülür bir yetersizlik göstermek.
• Konuşanla yüz yüze olmadığı ve sesin yanlardan geldiği zamanlar işitme zorluğu çekmek. İşitme duyuları zayıf birçok çocuk içgüdüsel olarak gelişmemiş bir dudak okuma öğrenirler ve böylece konuşanın dudaklarını gördükleri zaman daha fazla şey anlarlar.
• Çok sessiz konuşulduğunda sürekli olarak cevap vermemek.
• Bazı sözlü ya da diğer işitsel işaretleri sürekli olarak ihmal etmek.
• Bazı direktifleri takip etmede gözle görülür bir başarısızlık (yaşla ilgili olandan daha fazlası).
• Anlama ve konuşmada akranlarına göre kelime dağarcığının zayıf olması (yaşa göre hazırlanmış "Çocuğunuz Şimdi Neler Yapıyor Olabilir"e bakın). Çocuk gelişimin gecikmesıı-den dolayı "yavaş" olarak isimlendirilebilir
• Müziğe tepki göstermede bir zayıflık. çocuk alkışlamıyorsa, kendi kendine şarkı söylemiyorsa ya da müziğin ritmine göre harekr etmiyorsa veya özellikle çocuklar için hazr-lanmış müziklerde, çalan müziğe katılıp bırr-dan zevk almıyorsa.
» Dildeki nüanslara tepki vermede zayıfht (sesinizin tonundan kızgın mı, üzgün mü, neşeli mi ya da bunun gibi olup olmadığınızı as-lamış gibi görünmüyorsa).
• Çevresindeki seslere karşı aldırmaz görünmek (telefon veya kapının zili, saatin alarmı, kuş ötüşü, rüzgârın uğultusu gibi).
• Birbirlerine benzeyen kelimeleri ayın ekmekte özelikle kelimeler k. s ya da / ile bas! -yorsa zorluk çekme (kapı ve sapı, kek ve tek gibi).
• Sorulara uygun cevaplar vermemek ("Br yap-bozla oynamak istiyor musun?" "Hayır aç değilim.").