Aslı Oktay
Daimi Üye
İstanbul trafiğine çözüm için birbiri ardına dev projelere imza atılıyor. İstanbul'da yapılan dünyanın 6'ncı büyük tüneli ile Kazlıçeşme-Göztepe arasındaki seyahat süresi 100 dakikadan 15 dakikaya inecek.
Asya ve Avrupa kıtasını denizin altından birleştirecek İstanbul Boğazı karayolu tüneli, hız kazandı. Yap-işlet-devret modeliyle Türk- Kore Ortak Girişimi ATAŞ sorumluluğunda, otomobiller için İstanbul Boğazı'nın 106 metre altına yapılacak, 14.6 kilometrelik Avrasya Tüneli Projesi'nde önemli bir aşama kaydedildi. Boğaz'da 2 katlı tüneli kazacak olan ve 13.7 metre çapıyla 4 katlı binaya eşit yüksekliği olan tünel açma makinesinin yapımı tamamlandı.
YILDIRIM BAYEZİD KAZACAK
Takvim gazetesinden Hasan Ay'ın haberine göre; makineye, savaş meydanlarında çok hızlı hareketi ile tarihe geçen dördüncü Osmanlı padişahı Yıldırım Bayezid'in ismi verildi. Üretici Herrenknecht firmasının Almanya Schwanau'daki tesislerinde, makinenin son testleri de yapıldı. Daha sonra parçaları sökülerek İstanbul'a nakledilecek dev makine, burada yeniden bir araya getirilecek. Tünel açma makinesi İstanbul Boğazı zemin şartlarına, basınç ortamına özel tasarlandı. Bin 500 ton ağırlığındaki makinenin uzunluğu 130 metre. Makine, destek ekipmanlarıyla birlikte 150 milyon dolara mal oldu. Makinenin Kasım ayında kazıya başlaması planlanıyor. Dev makine için Haydarpaşa Limanı'nın kenarında 40 metre derinliğinde, 150 metre uzunluğunda bir çukur hazırlanıyor. Günde 10 metreden fazla kazı yapacak dev köstebeğin, kazı çalışmasını 1.5 yılda bitirmesi hedefleniyor.
GEÇİŞ ÜCRETİ 4 DOLAR+KDV
2011 yılında başlanan Avrasya Tüneli Projesi'nin toplam maliyeti 1 milyar 250 milyon dolar. Proje kapsamında Cankurtaran ile Kazlıçeşme arasındaki sahil yolu 8 şeride çıkarılacak. 2015 yılı ortasında açılması hedeflenen tünelden günde 100 bin aracın geçeceği öngörülüyor. Projede, her 2 yakada da gişe yer alacak ve geçiş ücreti 4 dolar + KDV olacak.
Asya ve Avrupa kıtasını denizin altından birleştirecek İstanbul Boğazı karayolu tüneli, hız kazandı. Yap-işlet-devret modeliyle Türk- Kore Ortak Girişimi ATAŞ sorumluluğunda, otomobiller için İstanbul Boğazı'nın 106 metre altına yapılacak, 14.6 kilometrelik Avrasya Tüneli Projesi'nde önemli bir aşama kaydedildi. Boğaz'da 2 katlı tüneli kazacak olan ve 13.7 metre çapıyla 4 katlı binaya eşit yüksekliği olan tünel açma makinesinin yapımı tamamlandı.
YILDIRIM BAYEZİD KAZACAK
Takvim gazetesinden Hasan Ay'ın haberine göre; makineye, savaş meydanlarında çok hızlı hareketi ile tarihe geçen dördüncü Osmanlı padişahı Yıldırım Bayezid'in ismi verildi. Üretici Herrenknecht firmasının Almanya Schwanau'daki tesislerinde, makinenin son testleri de yapıldı. Daha sonra parçaları sökülerek İstanbul'a nakledilecek dev makine, burada yeniden bir araya getirilecek. Tünel açma makinesi İstanbul Boğazı zemin şartlarına, basınç ortamına özel tasarlandı. Bin 500 ton ağırlığındaki makinenin uzunluğu 130 metre. Makine, destek ekipmanlarıyla birlikte 150 milyon dolara mal oldu. Makinenin Kasım ayında kazıya başlaması planlanıyor. Dev makine için Haydarpaşa Limanı'nın kenarında 40 metre derinliğinde, 150 metre uzunluğunda bir çukur hazırlanıyor. Günde 10 metreden fazla kazı yapacak dev köstebeğin, kazı çalışmasını 1.5 yılda bitirmesi hedefleniyor.
GEÇİŞ ÜCRETİ 4 DOLAR+KDV
2011 yılında başlanan Avrasya Tüneli Projesi'nin toplam maliyeti 1 milyar 250 milyon dolar. Proje kapsamında Cankurtaran ile Kazlıçeşme arasındaki sahil yolu 8 şeride çıkarılacak. 2015 yılı ortasında açılması hedeflenen tünelden günde 100 bin aracın geçeceği öngörülüyor. Projede, her 2 yakada da gişe yer alacak ve geçiş ücreti 4 dolar + KDV olacak.