rüzgar gülü
Daimi Üye
Amerika ve Avrupa'da özellikle yılbaşı ve dinî bayramlarda düzenlenen alışveriş festivalinin bir benzeri Türkiye'de başlıyor. 18 Mart-26 Nisan tarihleri arasında İstanbul'da gerçekleştirilecek Shopping Fest, birkaç günle sınırlı olmayacak. 40 gün 40 gece devam edecek etkinlik kapsamında mağazalar sabaha kadar açık kalacak. Ürünler yüzde 50 ucuza satılacak.
Hafta sonları alışveriş ve gezi için başta Araplar olmak üzere Yunanistan ve bulgaristan'dan turistlerin Türkiye'ye gelmesini fırsat bilen işadamları ilginç bir etkinliğe imza attı. İstanbul Shopping Fest (alışveriş festivali) kapsamında bir araya gelen devlet ile özel sektör temsilcileri, bu sayede hem daha fazla turisti İstanbul'a getirmeyi hem de perakende cirolarını artırmayı hedefliyor. Toplam 50 milyon TL'lik bir bütçe ile gerçekleştirilen organizasyon İstanbul genelinde '40 gün 40 gece alışveriş' sloganıyla düzenlenecek. Söz konusu organizasyon her yıl 18 Mart-26 Nisan tarihleri arasında tekrarlanacak. İstanbul Shopping Fest, 2 milyar dolarlık perakende ticaret hacmini 2023 yılında 10 milyar dolara çıkarmayı amaçlıyor.
Turizm Bakanlığı, İstanbul Valiliği, Türkiye İhracatçılar Meclisi, İstanbul Ticaret Odası, İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği ve Türk Hava Yolları gibi kurumların desteğini arkasına alan İstanbul Shopping Fest'in tanıtımında konuşan Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay, Türkiye'nin son dönemde dünya turizminin önemli merkezlerinden biri haline geldiğini belirtti. Günay, kriz döneminde dünyanın önde gelen ilk 10 ülkesinden 9'unun yılı eksilerle kapatmasına karşın, Türkiye'nin bu dönemi artı sonuçlarla kapattığına dikkat çekti. Yıl sonu itibarıyla ülkeye gelen turist sayısının 28,5 milyon kişiye ulaşacağını kaydeden Bakan, "Bu artış geçen yıla göre yüzde 6'dan fazla bir rakama isabet ediyor. Bu yıl turizmden yaklaşık 22-23 milyar dolarlık bir gelir hedefliyoruz. Bu rakam Türkiye'nin bütçesinde önemli bir kalemi oluşturuyor. Gelecek yıl ise hedefimiz 25 milyar dolarlık bir gelire sahip olmak." dedi. Hedeflerinin Türkiye'de turizmi çeşitlendirmek olduğunu aktaran Günay, sözlerine şöyle devam etti: "İstanbul'daki modern alışveriş merkezlerinin gelişmesi, İstanbul'un geleneksel alışveriş mekânlarını gündemden çıkarmamalıdır. Yeni AVM'lerin gelişmesi Kapalıçarşı'yı, Mısır Çarşısı'nı unutturmamalı."
İBB Başkanı Kadir Topbaş ise İstanbul'un artık dünya ülkeleri ile yarıştığını, İstanbul'un yeniden keşfedilmesi için çaba gösterdiklerini söyledi. TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi de etkinlik ile hem İstanbul'u hem de Türkiye'nin perakende sektöründe geldiği noktayı tüm dünyaya gösterme fırsatını bulacaklarına vurgu yaptı. Büyükekşi, yurtdışından gelecek turistlerin gözündeki Türkiye'nin algısını daha yukarılara çekme gayreti içinde olduklarını kaydetti.
Kapalıçarşı da şenlenecek
Öte yandan 18 Mart-26 Nisan tarihleri arasında düzenlenecek olan proje ile İstanbullular, 40 gün 40 gece Taksim, Nişantaşı, Şişli, Bakırköy, Fatih, Bahariye ve Bağdat Caddesi'ndeki alışveriş merkezi ve mağazalarda sabaha kadar alışveriş yapma fırsatı bulacak. Ayrıca sokak şenlikleri, konserler, gösteriler, müzik etkinlikleri, moda gösterileri ve defileler ile İstanbulluların hoş bir vakit geçirmeleri de sağlanacak. Yüzlerce yerli ve yabancı markanın yanı sıra Kapalıçarşı, Mısır Çarşısı gibi geleneksel alışveriş noktalarının da katılacağı etkinlikte, yeni sezon ürünlerinde yüzde 50'lere varan indirimler yapılacak. Bu etkinlik kapsamında ayrıca 2 milyar dolar olan perakende ticaret hacminin 2023 yılında 10 milyar dolar değerine çıkarılması hedefleniyor.
Hafta sonları alışveriş ve gezi için başta Araplar olmak üzere Yunanistan ve bulgaristan'dan turistlerin Türkiye'ye gelmesini fırsat bilen işadamları ilginç bir etkinliğe imza attı. İstanbul Shopping Fest (alışveriş festivali) kapsamında bir araya gelen devlet ile özel sektör temsilcileri, bu sayede hem daha fazla turisti İstanbul'a getirmeyi hem de perakende cirolarını artırmayı hedefliyor. Toplam 50 milyon TL'lik bir bütçe ile gerçekleştirilen organizasyon İstanbul genelinde '40 gün 40 gece alışveriş' sloganıyla düzenlenecek. Söz konusu organizasyon her yıl 18 Mart-26 Nisan tarihleri arasında tekrarlanacak. İstanbul Shopping Fest, 2 milyar dolarlık perakende ticaret hacmini 2023 yılında 10 milyar dolara çıkarmayı amaçlıyor.
Turizm Bakanlığı, İstanbul Valiliği, Türkiye İhracatçılar Meclisi, İstanbul Ticaret Odası, İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği ve Türk Hava Yolları gibi kurumların desteğini arkasına alan İstanbul Shopping Fest'in tanıtımında konuşan Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay, Türkiye'nin son dönemde dünya turizminin önemli merkezlerinden biri haline geldiğini belirtti. Günay, kriz döneminde dünyanın önde gelen ilk 10 ülkesinden 9'unun yılı eksilerle kapatmasına karşın, Türkiye'nin bu dönemi artı sonuçlarla kapattığına dikkat çekti. Yıl sonu itibarıyla ülkeye gelen turist sayısının 28,5 milyon kişiye ulaşacağını kaydeden Bakan, "Bu artış geçen yıla göre yüzde 6'dan fazla bir rakama isabet ediyor. Bu yıl turizmden yaklaşık 22-23 milyar dolarlık bir gelir hedefliyoruz. Bu rakam Türkiye'nin bütçesinde önemli bir kalemi oluşturuyor. Gelecek yıl ise hedefimiz 25 milyar dolarlık bir gelire sahip olmak." dedi. Hedeflerinin Türkiye'de turizmi çeşitlendirmek olduğunu aktaran Günay, sözlerine şöyle devam etti: "İstanbul'daki modern alışveriş merkezlerinin gelişmesi, İstanbul'un geleneksel alışveriş mekânlarını gündemden çıkarmamalıdır. Yeni AVM'lerin gelişmesi Kapalıçarşı'yı, Mısır Çarşısı'nı unutturmamalı."
İBB Başkanı Kadir Topbaş ise İstanbul'un artık dünya ülkeleri ile yarıştığını, İstanbul'un yeniden keşfedilmesi için çaba gösterdiklerini söyledi. TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi de etkinlik ile hem İstanbul'u hem de Türkiye'nin perakende sektöründe geldiği noktayı tüm dünyaya gösterme fırsatını bulacaklarına vurgu yaptı. Büyükekşi, yurtdışından gelecek turistlerin gözündeki Türkiye'nin algısını daha yukarılara çekme gayreti içinde olduklarını kaydetti.
Kapalıçarşı da şenlenecek
Öte yandan 18 Mart-26 Nisan tarihleri arasında düzenlenecek olan proje ile İstanbullular, 40 gün 40 gece Taksim, Nişantaşı, Şişli, Bakırköy, Fatih, Bahariye ve Bağdat Caddesi'ndeki alışveriş merkezi ve mağazalarda sabaha kadar alışveriş yapma fırsatı bulacak. Ayrıca sokak şenlikleri, konserler, gösteriler, müzik etkinlikleri, moda gösterileri ve defileler ile İstanbulluların hoş bir vakit geçirmeleri de sağlanacak. Yüzlerce yerli ve yabancı markanın yanı sıra Kapalıçarşı, Mısır Çarşısı gibi geleneksel alışveriş noktalarının da katılacağı etkinlikte, yeni sezon ürünlerinde yüzde 50'lere varan indirimler yapılacak. Bu etkinlik kapsamında ayrıca 2 milyar dolar olan perakende ticaret hacminin 2023 yılında 10 milyar dolar değerine çıkarılması hedefleniyor.