Kadın, çıplak ayakla namaz kılabilir mi?
Namaz etekliği uzun ise, ayaklar görülmüyorsa, bir mahzuru olmaz Kadınların el ve yüzlerinden başka her yerleri, bilekleri, sarkan saçları ve ayaklarının altı, namaz için Hanefi’de avrettir Ellerin üstü avret değildir diyen âlimler de çoktur Bunlara göre, kadınların bileklerine kadar ellerinin üstü açık kılmaları caiz olur Ama, kitapların hepsine uymuş olmak için, kadınların elleri örtecek kadar uzun kollu namazlık veya geniş baş örtüsü ile elleri örtülü olarak kılmaları, daha iyi olur Kadınların ayakları namazda avret değildir diyen âlimler de varsa da, bu âlimler de, namazda örtmesi sünnet, açması mekruhtur dedi (S Ebediyye)
Kadınların ayaklarının açık olmasında iki kavil vardır Birinci kavle göre mekruh, ikinci kavle göre namaz bozulur Kadınlar, ya çorapla veya ayaklara kadar uzun etek veya entari giyerek namaz kılmalıdır (Mezahib-i Erbea)
Kadının topuk kemiği, bileği veya boynu yahut saçı açık olarak kıldığı namazı sahih olmaz İnce olup içindeki uzvun şekli veya rengi görünen kumaş, yok demektir (Umdet-ül-İslam)
Şafii’de kadının iki elinden ve yüzünden başka her yeri her zaman avrettir
Hür kadının, avuç içinden, yüzünden ve ayaklarından başka bütün vücudu, avrettir Ayaklarına, avret diyenler de oldu Nur suresindeki, (Kadınlar ayaklarını yere vurarak yürümesinler ki, ayaklarındaki örtülü ziynetlerin sesleri işitilmesin) mealindeki âyet-i kerime, ayakların avret olduğunu göstermektedir (Halebi-yi kebir)
Namaz dışında avrettir ve avret değildir diyen âlimler olmuştur Bu bakımdan namazda ve namaz dışında, ayakları çorapla örtmeli, ayağı açık gezenlere de haram işliyor dememelidir.
alıntı
Namaz etekliği uzun ise, ayaklar görülmüyorsa, bir mahzuru olmaz Kadınların el ve yüzlerinden başka her yerleri, bilekleri, sarkan saçları ve ayaklarının altı, namaz için Hanefi’de avrettir Ellerin üstü avret değildir diyen âlimler de çoktur Bunlara göre, kadınların bileklerine kadar ellerinin üstü açık kılmaları caiz olur Ama, kitapların hepsine uymuş olmak için, kadınların elleri örtecek kadar uzun kollu namazlık veya geniş baş örtüsü ile elleri örtülü olarak kılmaları, daha iyi olur Kadınların ayakları namazda avret değildir diyen âlimler de varsa da, bu âlimler de, namazda örtmesi sünnet, açması mekruhtur dedi (S Ebediyye)
Kadınların ayaklarının açık olmasında iki kavil vardır Birinci kavle göre mekruh, ikinci kavle göre namaz bozulur Kadınlar, ya çorapla veya ayaklara kadar uzun etek veya entari giyerek namaz kılmalıdır (Mezahib-i Erbea)
Kadının topuk kemiği, bileği veya boynu yahut saçı açık olarak kıldığı namazı sahih olmaz İnce olup içindeki uzvun şekli veya rengi görünen kumaş, yok demektir (Umdet-ül-İslam)
Şafii’de kadının iki elinden ve yüzünden başka her yeri her zaman avrettir
Hür kadının, avuç içinden, yüzünden ve ayaklarından başka bütün vücudu, avrettir Ayaklarına, avret diyenler de oldu Nur suresindeki, (Kadınlar ayaklarını yere vurarak yürümesinler ki, ayaklarındaki örtülü ziynetlerin sesleri işitilmesin) mealindeki âyet-i kerime, ayakların avret olduğunu göstermektedir (Halebi-yi kebir)
Namaz dışında avrettir ve avret değildir diyen âlimler olmuştur Bu bakımdan namazda ve namaz dışında, ayakları çorapla örtmeli, ayağı açık gezenlere de haram işliyor dememelidir.
alıntı