Kredi kartlarında kart ücreti keşmekeşi devam ediyor. Vatandaş mahkeme ile banka arasında sıkışıp kaldı.
Kredi kartlarından yıllık alınan ‘’kart ücreti’’ karmaşası devam ederken, bir vatandaşın Zonguldak Tüketici Mahkemesi’nde açmış olduğu davanın aleyhine sonuçlanması üzerine Yargıtay 13. Hukuk Dairesi’nin mahkemenin kararını tüketici lehine bozması, kart ücretinden mustarip vatandaşları umutlandırdı.
Yargıtay 13. Hukuk Dairesi’nin Zonguldak Tüketici Mahkemesi’nin tüketici aleyhine verdiği kararı bozmasında, kart ücretiyle ilgili düzenlemenin 12 punto koyu siyah harflerle yazılmamasıyla, yıllık ücret konusunun ayrıca tüketiciyle banka arasında müzakere edilerek üzerinde uzlaşma sağlanamamış olması rol oynadı.
HAKEM HEYETİNE GİDİN
Aynı yetkililer, kredi kartı yıllık ücreti ödemek istemeyen vatandaşların tüketici hakem heyetlerine başvurup itiraz edebileceklerine dikkat çekerken; tüketicilerin illerde Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüklerine, ilçelerde ise bağlı bulundukları kaymakamlık bünyesinde faaliyet gösteren tüketici sorunları hakem heyetlerine giderek itirazlarını yapabileceklerini hatırlattı.
Tüketici hakem heyetlerinin üç ay içinde bu itirazı sonuçlandırması gerektiğini belirten yetkililer, hakem heyetlerinin tüketici lehine karar vermesi halinde, bankaların tüketici mahkemesinde bu karara itiraz edebileceklerini bildirdi. Yetkililer, ancak mahkemede kararın tüketici aleyhine sonuçlanması halinde 30-40 YTL kart ücreti ödemekten kaçınan tüketicilerin bu kez yaklaşık 350- 400 YTL arasında değişen mahkeme masraflarını ödemekle karşı karşıya kalabileceklerine de dikkat çekti.
:kizdim::kizdim: