Kristen Stewart
Daimi Üye
Okulun ilk günlerinde çocuklarınızı cesaretlendirin
Okulların ilk günü, özellikle birinci sınıfa başlayan çocuklar için ürkütücü bir süreçtir. Anadolu Sağlık Merkezinden Uzman Psikolog Aslıhan Kurt, çocuğun okula alışması sürecinde anne ve babaya düşen görevleri anlattı... Çocuklarımızın sosyalleşmeye başladıkları ilk yer, şüphesiz ailedir. İkinci durak ve en önemli basamak da okul hayatıdır. Konu 1. sınıf olunca bu, kimi çocuklar için iple çekilen bir başlangıç iken kimi çocuklar için ise korkulu bir bekleyiş haline gelir. Bu çok normaldir. Aileden çıkıp, farklı sosyal çevrelere girmek, o
çevrenin bir parçası olmaya başlamak, oyun döneminden yeni çıkmış 6-7 yaş çocuğu için oldukça zor bir süreç olabilir. Bu ilk gün krizlerinin çözümü, olayı doğal akışı içinde, idealize etmeden ve sabırla beklemekten geçer. Çocuğunuza bunun için zaman tanıyın. Çocuğunuzun okula alışması sırasında şunlara dikkat edin.
- Öncelikle ilk günlerde anne-baba sakin ve soğukkanlı olmalı. Çünkü ailenin verdiği tepkiler önemli. Çocuk bu tepkilere bakarak, aynı kaygıyı ve paniği yaşamaya başlayabilir.
- Herkesten önce çocuğu en iyi tanıyan anne ve babadır. Bu yüzden anne ve babalar, okullun ilk günlerinde onun heyecanını ve kaygılarını azaltabilecek ve sakinleştirebilecek yollar bulmalılar.
- İlkokul, eğer çocuk anaokuluna da gitmemişse, aileden sonra sosyalleşmeye başlanılan ilk yerdir. Ve artık orada farklı bir dünya onu beklemektedir. Öğretmenler, diğer çocuklar, çalışanlar, müdürler... Ailelere düşen görev okul başlamadan önce çocuklarına okulun nasıl bir yer olduğunu ve oranın korkulacak bir yer olmadığını anlatmaktır.
- Okula gitmesi konusunda ailenin her üyesinin tutarlı bir tutum takınması, çocuğun bu konuda cesaretlendirilmesi gerekmektedir.
- Çocukla her zaman açık ve anlaşılır tarzda konuşulması önemlidir. Okula gitmek istemiyorsa açıkça bu korkusunun nedenleri ve endişeleri üzerine konuşulmalıdır. Ancak bunu yaparken, kesinlikle aşağılayıcı ve küçük düşürücü tarzda olmamasına özen gösterilmelidir.
- Sadece onun değil her çocuğun bunu yaşayabileceği söylenebilir.
- Çocuklar için en önemli şey, güvendir. Anne-babalar çocuklarına güven versinler. Buralardayım.. Çıkışta seni alacağım Beni göreceksin Kapıda olacağım gibi cümlelerle çocuk sakinleşebilir. Okulların bir hafta erken açılması çocukların adaptasyonu için düşünüldü. Anne babalar okullara gitsinler. Çocuk onları görsün. Kendini güvende hissetmesi için ilk günler buna ihtiyaç duyar. İlk günlerde çocuklarını okullarda yalnız bırakmamaları çocukların güvenlerini kazanmaları açısından gereklidir.
- Ayrıca, anne-babalar kesinlikle karşılaştırıcı bir tutum içinde olmamalıdırlar. Başkalarının çocuklarını iyi örnek olarak göstermemelidirler.
- Okulun ilk günlerinde ve daha sonralarında da, okul ve öğretmenle işbirliği içinde olunması önemlidir. Ailelere, okuldaki profesyoneller ve rehber öğretmenler tarafından bu adaptasyon sürecinin ne zaman sonlandırılması konusunda bilgi verilir.
- Tüm bunların dışında çocuk hala aşırı bir korku duyuyorsa mutlaka bir uzmandan profesyonel yardım alınmalıdır.
Alıntıdır.
Okulların ilk günü, özellikle birinci sınıfa başlayan çocuklar için ürkütücü bir süreçtir. Anadolu Sağlık Merkezinden Uzman Psikolog Aslıhan Kurt, çocuğun okula alışması sürecinde anne ve babaya düşen görevleri anlattı... Çocuklarımızın sosyalleşmeye başladıkları ilk yer, şüphesiz ailedir. İkinci durak ve en önemli basamak da okul hayatıdır. Konu 1. sınıf olunca bu, kimi çocuklar için iple çekilen bir başlangıç iken kimi çocuklar için ise korkulu bir bekleyiş haline gelir. Bu çok normaldir. Aileden çıkıp, farklı sosyal çevrelere girmek, o
çevrenin bir parçası olmaya başlamak, oyun döneminden yeni çıkmış 6-7 yaş çocuğu için oldukça zor bir süreç olabilir. Bu ilk gün krizlerinin çözümü, olayı doğal akışı içinde, idealize etmeden ve sabırla beklemekten geçer. Çocuğunuza bunun için zaman tanıyın. Çocuğunuzun okula alışması sırasında şunlara dikkat edin.
- Öncelikle ilk günlerde anne-baba sakin ve soğukkanlı olmalı. Çünkü ailenin verdiği tepkiler önemli. Çocuk bu tepkilere bakarak, aynı kaygıyı ve paniği yaşamaya başlayabilir.
- Herkesten önce çocuğu en iyi tanıyan anne ve babadır. Bu yüzden anne ve babalar, okullun ilk günlerinde onun heyecanını ve kaygılarını azaltabilecek ve sakinleştirebilecek yollar bulmalılar.
- İlkokul, eğer çocuk anaokuluna da gitmemişse, aileden sonra sosyalleşmeye başlanılan ilk yerdir. Ve artık orada farklı bir dünya onu beklemektedir. Öğretmenler, diğer çocuklar, çalışanlar, müdürler... Ailelere düşen görev okul başlamadan önce çocuklarına okulun nasıl bir yer olduğunu ve oranın korkulacak bir yer olmadığını anlatmaktır.
- Okula gitmesi konusunda ailenin her üyesinin tutarlı bir tutum takınması, çocuğun bu konuda cesaretlendirilmesi gerekmektedir.
- Çocukla her zaman açık ve anlaşılır tarzda konuşulması önemlidir. Okula gitmek istemiyorsa açıkça bu korkusunun nedenleri ve endişeleri üzerine konuşulmalıdır. Ancak bunu yaparken, kesinlikle aşağılayıcı ve küçük düşürücü tarzda olmamasına özen gösterilmelidir.
- Sadece onun değil her çocuğun bunu yaşayabileceği söylenebilir.
- Çocuklar için en önemli şey, güvendir. Anne-babalar çocuklarına güven versinler. Buralardayım.. Çıkışta seni alacağım Beni göreceksin Kapıda olacağım gibi cümlelerle çocuk sakinleşebilir. Okulların bir hafta erken açılması çocukların adaptasyonu için düşünüldü. Anne babalar okullara gitsinler. Çocuk onları görsün. Kendini güvende hissetmesi için ilk günler buna ihtiyaç duyar. İlk günlerde çocuklarını okullarda yalnız bırakmamaları çocukların güvenlerini kazanmaları açısından gereklidir.
- Ayrıca, anne-babalar kesinlikle karşılaştırıcı bir tutum içinde olmamalıdırlar. Başkalarının çocuklarını iyi örnek olarak göstermemelidirler.
- Okulun ilk günlerinde ve daha sonralarında da, okul ve öğretmenle işbirliği içinde olunması önemlidir. Ailelere, okuldaki profesyoneller ve rehber öğretmenler tarafından bu adaptasyon sürecinin ne zaman sonlandırılması konusunda bilgi verilir.
- Tüm bunların dışında çocuk hala aşırı bir korku duyuyorsa mutlaka bir uzmandan profesyonel yardım alınmalıdır.
Alıntıdır.