Polis, direksiyonda telefonla konuşanlara karşı savaş açtı
Cep telefonuyla konuşarak araç kullanmak, alkollü olarak direksiyon başına geçmekten daha riskli. Araştırmalara göre seyir halindeyken cep telefonu kullanımı kaza yapma oranını 4 kat artırıyor. Söz konusu veriler 2007'de İçişleri Bakanı Beşir Atalay'ı harekete geçirdi.
Bakan'ın 'Cep telefonuyla araç kullanımıyla ilgili ciddi denetim yapılacak.' açıklamasıyla birlikte sürücüler mercek altına alındı. Bu gelişmelerin ardından, polis trafikte hata yapan sürücülere göz açtırmıyor. Araç kullanırken telefonla konuşan şoförlere kesilen ceza 2007'ye oranla geçtiğimiz yıl yüzde 222 arttı.
Emniyet Genel Müdürlüğü, il emniyet müdürlüklerine cep telefonuyla konuşan sürücülere müsamaha göstermemeleri yönünde talimatları içeren bir genelge gönderdi. Polis, genelgenin ardından trafikte hata yapan sürücülere göz açtırmıyor. İstatistiklere göre 2008 yılında kesilen cezalarda en fazla artış, araç kullanırken telefon kullananlara kesilen cezalarda oldu. Ülke genelinde yapılan denetimlerde 2007 yılında 63 bin 164 kişiye ceza kesilirken, bu rakam geçen yıl yüzde 222 artarak 203 bin 429'a ulaştı. Takograf denetimlerinde kesilen cezalardaki artış yüzde 152, emniyet kemeri kontrolünde ise yüzde 134 oldu. Polisin kent içinde hareket halinde bulunan trafik kurallarına uymayan, yaya geçit ve yaya çizgilerinden gitmeyen yayalara verdiği cezalar yüzde 122 arttı. 2007'de 8 bin 51 yayaya ceza kesilirken, rakam 2008'de 17 bin 906 kişiye yükseldi.
Araç kullanırken telefon ile konuşan sürücü sayısının azalmasıyla kaza oranının düşeceğini belirten trafik ve direksiyon öğretmeni İbrahim Alan, "İngiltere'deki bir deneyde 110 kilometre hızla giden bir araç sürücüsünün, aniden durması gerektiğinde, fren yapma mesafesi, normal durumda 31 metre, alkollü ise 35, kulaklıklı cep telefonu ile konuşuyorsa 39, cep telefonunu elinde tutarak konuşuyorsa 45 metre olduğu tespit edilmiş. Buna göre cep telefonu ile araç kullanmak alkolden daha tehlikeli." diye konuştu.
Trafik canavarlarının dörtte biri İstanbul'da
Türkiye'de geçen yıl meydana gelen 459 bin 941 trafik kazasının yüzde 80'i sürücü hatalarından kaynaklandı. Sorumsuzluk, 4 bin 228 kişinin hayatını kaybetmesine, 183 bin 841 insanın da yaralanmasına yol açtı. Kazaların dörtte birinin meydana geldiği İstanbul, trafik canavarlarını en çok barındıran şehir oldu. Kentte yaşanan 107 bin 28 kazada 244 kişi öldü. Ankara'da bir yıl içinde 54 bin 446 kaza gerçekleşti. 175 kişi hayatını kaybetti. 34 bin 323 kazanın olduğu İzmir'de ise 87 kişi öldü.
Cep telefonuyla konuşarak araç kullanmak, alkollü olarak direksiyon başına geçmekten daha riskli. Araştırmalara göre seyir halindeyken cep telefonu kullanımı kaza yapma oranını 4 kat artırıyor. Söz konusu veriler 2007'de İçişleri Bakanı Beşir Atalay'ı harekete geçirdi.
Bakan'ın 'Cep telefonuyla araç kullanımıyla ilgili ciddi denetim yapılacak.' açıklamasıyla birlikte sürücüler mercek altına alındı. Bu gelişmelerin ardından, polis trafikte hata yapan sürücülere göz açtırmıyor. Araç kullanırken telefonla konuşan şoförlere kesilen ceza 2007'ye oranla geçtiğimiz yıl yüzde 222 arttı.
Emniyet Genel Müdürlüğü, il emniyet müdürlüklerine cep telefonuyla konuşan sürücülere müsamaha göstermemeleri yönünde talimatları içeren bir genelge gönderdi. Polis, genelgenin ardından trafikte hata yapan sürücülere göz açtırmıyor. İstatistiklere göre 2008 yılında kesilen cezalarda en fazla artış, araç kullanırken telefon kullananlara kesilen cezalarda oldu. Ülke genelinde yapılan denetimlerde 2007 yılında 63 bin 164 kişiye ceza kesilirken, bu rakam geçen yıl yüzde 222 artarak 203 bin 429'a ulaştı. Takograf denetimlerinde kesilen cezalardaki artış yüzde 152, emniyet kemeri kontrolünde ise yüzde 134 oldu. Polisin kent içinde hareket halinde bulunan trafik kurallarına uymayan, yaya geçit ve yaya çizgilerinden gitmeyen yayalara verdiği cezalar yüzde 122 arttı. 2007'de 8 bin 51 yayaya ceza kesilirken, rakam 2008'de 17 bin 906 kişiye yükseldi.
Araç kullanırken telefon ile konuşan sürücü sayısının azalmasıyla kaza oranının düşeceğini belirten trafik ve direksiyon öğretmeni İbrahim Alan, "İngiltere'deki bir deneyde 110 kilometre hızla giden bir araç sürücüsünün, aniden durması gerektiğinde, fren yapma mesafesi, normal durumda 31 metre, alkollü ise 35, kulaklıklı cep telefonu ile konuşuyorsa 39, cep telefonunu elinde tutarak konuşuyorsa 45 metre olduğu tespit edilmiş. Buna göre cep telefonu ile araç kullanmak alkolden daha tehlikeli." diye konuştu.
Trafik canavarlarının dörtte biri İstanbul'da
Türkiye'de geçen yıl meydana gelen 459 bin 941 trafik kazasının yüzde 80'i sürücü hatalarından kaynaklandı. Sorumsuzluk, 4 bin 228 kişinin hayatını kaybetmesine, 183 bin 841 insanın da yaralanmasına yol açtı. Kazaların dörtte birinin meydana geldiği İstanbul, trafik canavarlarını en çok barındıran şehir oldu. Kentte yaşanan 107 bin 28 kazada 244 kişi öldü. Ankara'da bir yıl içinde 54 bin 446 kaza gerçekleşti. 175 kişi hayatını kaybetti. 34 bin 323 kazanın olduğu İzmir'de ise 87 kişi öldü.