Ramazan vurguncuları iş başında
Ramazan üzerine de bayram telaşı eklenince fırsatcılar, vatandaşı soymak için sıraya girdi!
Tüketiciler Birliği İstanbul ve Konya Şubesi'nin birlikte yaptığı çalışmayla, Ramazan'da zam gören ürünler açıklandı. Ramazan'da vatandaşı önce komisyoncular soyuyor ardından da fırsatçı esnaf!
Tüketiciler Birliği Genel Başkan Yardımcısı ve Konya Şubesi Başkanı Mustafa Dinç, yaptığı açıklamada, İstanbul şubesiyle birlikte yaptıkları çalışmayla, Ramazan'dan bir hafta önce bir çok ürünün fiyatını not ettiklerini anımsattı.
Her yıl olduğu gibi bu yıl da Ramazan fırsatçılarının işbaşında olduğunu belirten Dinç, tarla sezonu nedeniyle ucuzluk müjdesi verilen sebze-meyve başta olmak üzere, beyaz et, kırmızı et ve süt ürünlerindeki fiyat artışlarının dikkat çektiğini bildirdi.
Dinç, sebze ve meyvede yüzde 300-400'lere varan fiyat artışları görüldüğüne vurgu yaparak, şunları kaydetti: ''Sebze meyvede büyük bir oyun oynanıyor. Ürünü sıcakların vurduğuna, ürünlerin tarlada kaldığı yönündeki açıklamalara inanmıyoruz. Marketlerde Ramazan öncesi 2 lira olan taze fasulyenin kilosu Ramazanla birlikte 5 liraya, salatalık 50 kuruştan 2 liraya, kavun 60 kuruştan 1,5 liraya, karpuz 50 kuruştan 1 liraya, şeftali 1,5-2 liradan 4 liraya, domates 75 kuruştan 2 liraya, patlıcan 75 kuruştan 1,5 liraya kadar çıktı. Bütün ürünlerde önemli fiyat artışları yaşandı. Semt pazarlarındaki yerli üretici ise hala Ramazan öncesi fiyatlarla satış yapıyor. Ancak komisyoncuların fiyatlar üzerindeki ciddi manipülasyonu onları da tehdit ediyor. Fiyatları dengeleyen yerli üreticiye sahip çıkılması gerekiyor. Tüketicinin, hal ve komisyonculara mecbur bırakılmaması için yerli üreticiye semt pazarlarında mutlaka yer tahsisi yapılmalı. Aksi takdirde komisyonculara mahkum kalacağız.''
FİYAT FARKLIKLARI
Kırmızı ette yüzde 15'lik bir fiyat artışının yaşandığını anlatan Dinç, süt ürünlerinde Ramazan öncesi başlayan fiyat artışının sürdüğünü, süzme yoğurtun kilosunun 4,5 liradan 6,5 liraya, beyaz peynirin kilosunun 5-6 lira aralığından 8-10 lira aralığına yükseldiğini söyledi.
Dinç, beyaz ette de yüzde 20'lik bir fiyat artışının söz konusu olduğunu bildirdi. Çay, şeker, bakliyat, kuru gıda, yumurta gibi ambalajlı ve markalı 25 kalem üründe Ramazan'da fiyat artışı yaşanmadığını dile getiren Dinç, pidede fiyat artışı olmamasına karşın her Ramazan olduğu gibi yine gramaj hilesine başvurulduğunu sözlerine ekledi.