_emos_
Daimi Üye
Taksiler neden sarı da ,fast food restoranların duvarları çoğunlukla kahve rengidir?Peki bürokratlar neden lacivert renkleri tercih ederlerde ,marka mağazaların tezgahtarları pembe giyinir?
Ege Üniversitesi Antropoloji bölümünde doktora yapan Zülfikar Doğan hazırladığı uluslararası bildiride renkleri ve şirketlerin bunu nasıl kullandığını anlatmış.Çeşitli yerli ve yabancı araştırmalardan derlenen çalışmaya göre renkler ve şirketlerin renk politikaları şöyle:
KAHVERENGİ
Gerçekçiliğin,plan ve sistemin rengidir.İnsanlar üzerinde canlılık ,hareketlilik etkisi bırakır.Dünyadaki fast-food restoranlarının hepsinin sandalyeleri ve masaları kahverengidir.
KIRMIZI
Mutluluğu temsil eder ve kişinin iştahını açar.Canlandırıcı,kışkırtıcı ve heyecan veren bir etki yaratır.Dünyadaki ünlü gıda firmalarının hepsinin logolarının kırmızı olduğunu hayretle farkedeceksiniz.
YEŞİL
Doğanın ve baharın rengidir,insanların yaratıcılığını körükler.Ayrıca huzuru ve üretkenliği temsil eder,güven verir.O yüzden bankaların logolarında en çok tercih ettikleri renktir.
SİYAH
Gücü ve tutkuyu temsil eder.Hırsında bir ifadesidir.En fazla konsantrasyonu sağlayan renktir.
MAVİ
Huzuru temsil eder ve sakinleştirir.Kişinin gerginliğini azaltır.Batıda bu etkisi yüzünden intaharları azaltmak için köprü korkuluklarını maviye boyarlar.
LACİVERT
Sonsuzluğu,otoriteyi ve verimliliği çağrıştırır.Uluslararası toplantılarda tüm devlet başkanları lacivert takım elbise giyerler.
MOR
Eskiden beri ihtişam ve lüksün son basamağı olarak düşünülür.Tarih yüksek sınıfların ,saray mensuplarının daima mor ile bezendiklerini kaydeder.
PEMBE
Uyum,neşe,şirinliğin, sevginin ve şefkatin simgesi.İnsanları rahat hissettiren ve dinlendiren renk.Pembe giyenlere ödeme yaparken kendimizi daha rahat hissettiğimiz tespit edilmiş.
SARI
Özellikle açık sarı kişiye huzur verir.Sarı ayrıca hüznün ve özlemin rengidir.Sarı geçiciliğin ve dikkat çekiciliğin ifadesidir.Bu nedenle tüm dünyada taksiler sarıdır.
BEYAZ
Beyaz renk istikrarın devamlılığın,temizliğin simgesidir.Bu yüzden fazla şaibeli olanların beyaz ağırlıklı kıyafetleri seçmesinde yarar var!
Ege Üniversitesi Antropoloji bölümünde doktora yapan Zülfikar Doğan hazırladığı uluslararası bildiride renkleri ve şirketlerin bunu nasıl kullandığını anlatmış.Çeşitli yerli ve yabancı araştırmalardan derlenen çalışmaya göre renkler ve şirketlerin renk politikaları şöyle:
KAHVERENGİ
Gerçekçiliğin,plan ve sistemin rengidir.İnsanlar üzerinde canlılık ,hareketlilik etkisi bırakır.Dünyadaki fast-food restoranlarının hepsinin sandalyeleri ve masaları kahverengidir.
KIRMIZI
Mutluluğu temsil eder ve kişinin iştahını açar.Canlandırıcı,kışkırtıcı ve heyecan veren bir etki yaratır.Dünyadaki ünlü gıda firmalarının hepsinin logolarının kırmızı olduğunu hayretle farkedeceksiniz.
YEŞİL
Doğanın ve baharın rengidir,insanların yaratıcılığını körükler.Ayrıca huzuru ve üretkenliği temsil eder,güven verir.O yüzden bankaların logolarında en çok tercih ettikleri renktir.
SİYAH
Gücü ve tutkuyu temsil eder.Hırsında bir ifadesidir.En fazla konsantrasyonu sağlayan renktir.
MAVİ
Huzuru temsil eder ve sakinleştirir.Kişinin gerginliğini azaltır.Batıda bu etkisi yüzünden intaharları azaltmak için köprü korkuluklarını maviye boyarlar.
LACİVERT
Sonsuzluğu,otoriteyi ve verimliliği çağrıştırır.Uluslararası toplantılarda tüm devlet başkanları lacivert takım elbise giyerler.
MOR
Eskiden beri ihtişam ve lüksün son basamağı olarak düşünülür.Tarih yüksek sınıfların ,saray mensuplarının daima mor ile bezendiklerini kaydeder.
PEMBE
Uyum,neşe,şirinliğin, sevginin ve şefkatin simgesi.İnsanları rahat hissettiren ve dinlendiren renk.Pembe giyenlere ödeme yaparken kendimizi daha rahat hissettiğimiz tespit edilmiş.
SARI
Özellikle açık sarı kişiye huzur verir.Sarı ayrıca hüznün ve özlemin rengidir.Sarı geçiciliğin ve dikkat çekiciliğin ifadesidir.Bu nedenle tüm dünyada taksiler sarıdır.
BEYAZ
Beyaz renk istikrarın devamlılığın,temizliğin simgesidir.Bu yüzden fazla şaibeli olanların beyaz ağırlıklı kıyafetleri seçmesinde yarar var!