Bir üniversite profesörü ğrencilerine şu soruyu sorar.
-Var olan herşeyi Allah mı yarattı? Cesur bir öğrenci ayağa kalkar ve yanıtlar:
-Evet.Herşeyi Allah(c.c) yarattı.Profösör sorusunu tekrarlar ve öğrenci yine 'evet efendim' diye yanıtlar.
Profesör devam eder:
-Eğer herşeyi yaradan Allah'sa ve şeytan var olduguna göre şeytanı da Allah yaratmış olur ve çalışmalarımızda uyguladıgımız kesinleştirme prensibine göre de (Haşa) Allah şeytandır.
Öğrenci böyle bir önerme karşısında şaşırır ve yerine oturur.profsörse öğrencilerine birkere daha Allah'ın bir efsane oldugunu kanıtlamaktan ötürü oldukca mutlu gözükmektedir.
Bu arada bir ögrenci ayağa kalkar ve 'bir soru sorabilrmiyim profesör'der.Profesör de orabilecegini söler.Öğrenci:
-Soguk var mıdır? diye sorar.profesör:
-Nasıl bir soru böle,der.Tabi ki...Diye cevaplar.Sen hiç soguktan üşümedinmi?Öğrenci:
-Aslında fizik yasalarına göre soguk yoktur.Hayatta yani gercekte biz sogugu sıcaklıgın yoklugu olarak düşünürüz.Herkes veya nesneler o enerji oradaysa veya bir şekilde enerji iletiyorsa onu deneyimler.Örneğin;mutlak 0 -460 derece fahrenayt sıcaklıgın kesin yoklugudur.Hiç olmadıgı seviyedir yani.Bütün maddelerin bu seviyede reaksiyon verme özelliği bozulur ve değişirler.Soğuk yoktur.O yanlızca sıcakılıgın yoklugunda duyumsadıklarımızı tarif etmek için oluşturdugumuz bir kelimedir,der ve devam eder:
-Profesör peki karanlık var mıdır?Profesör:
-Tabi ki vardır,der.Öğrenci yine cevaplar:
-Korkarım gene yanılıyorsunuz efendim çünkü karanlıkta yoktur.GErcekte karanlık ışıgın yoklugudur.Biz ışık üzerinde çalışabiliriz ama karanlıgı calısamayız.gercekte biz Newton'nun prizmasını kullanarak beyaz ışıgı kırar ve renklerin çeşitli dalga uzunlukları üzerinde çalışabilirz ama karanlığı ölçemeyiz.Bir basit ışık ışını karanlık bir mekanı aydınlatarak karanlıgı kırmış olur yani karanlığı gecersiz kılar.Siz belli bir mekanın,uzayın nekadar karanlık oludugundan nasıl emin olabilirsiniz.ışıgın miktarını ölçersiniz bu dogrudur değilmi?Karanlık insanlık tarafndanışıgın olmadıgı yer mekanlar için kullanılan bir kelimedir.
Son olarak ögrenci profesöre yine bir soru sorar:
-Efendim şeytan var mıdır? der.Bu kez profesör pek emin olmamakla birlikte yine cevaplar:
-Tabi ki.Açıkladıgım gibi biz onu hergün heryerde görürüz.Şeytan kötülük,bir kişinin başka bir kişiye hergün sergiledigi insaniyetsizlğinin örnegidir.O,dünyadaki bütün işlenmiş sucalarda yer alır.Bunların hepsi de seytanın kendisinden baska birşey de değildir,der.Öğernci devam eder:
-Şeytan da yoktur efendim.yani o kendi basına yoktur.şeytan basit olarak aynen karanlık ve sogukta oldugu gibi insanın Allah ın yoklgunun tarif etmek üzere kullandıgı bir kelimeden ibarettir.şeytan,kötülük,insanın Allah ı yüreginde duyumsamadıgı zamn edindiği tecrübelerin bir sonucudur.O aynen sıcaklıgın olmadıgı yeere gelen soguk veya ışıgın olmadıgı yere gelen karanlık gibidir.
Profesör yerine oturur.genc öğrencinin adı:ALBERT EİNSTEİN'dır..
-Var olan herşeyi Allah mı yarattı? Cesur bir öğrenci ayağa kalkar ve yanıtlar:
-Evet.Herşeyi Allah(c.c) yarattı.Profösör sorusunu tekrarlar ve öğrenci yine 'evet efendim' diye yanıtlar.
Profesör devam eder:
-Eğer herşeyi yaradan Allah'sa ve şeytan var olduguna göre şeytanı da Allah yaratmış olur ve çalışmalarımızda uyguladıgımız kesinleştirme prensibine göre de (Haşa) Allah şeytandır.
Öğrenci böyle bir önerme karşısında şaşırır ve yerine oturur.profsörse öğrencilerine birkere daha Allah'ın bir efsane oldugunu kanıtlamaktan ötürü oldukca mutlu gözükmektedir.
Bu arada bir ögrenci ayağa kalkar ve 'bir soru sorabilrmiyim profesör'der.Profesör de orabilecegini söler.Öğrenci:
-Soguk var mıdır? diye sorar.profesör:
-Nasıl bir soru böle,der.Tabi ki...Diye cevaplar.Sen hiç soguktan üşümedinmi?Öğrenci:
-Aslında fizik yasalarına göre soguk yoktur.Hayatta yani gercekte biz sogugu sıcaklıgın yoklugu olarak düşünürüz.Herkes veya nesneler o enerji oradaysa veya bir şekilde enerji iletiyorsa onu deneyimler.Örneğin;mutlak 0 -460 derece fahrenayt sıcaklıgın kesin yoklugudur.Hiç olmadıgı seviyedir yani.Bütün maddelerin bu seviyede reaksiyon verme özelliği bozulur ve değişirler.Soğuk yoktur.O yanlızca sıcakılıgın yoklugunda duyumsadıklarımızı tarif etmek için oluşturdugumuz bir kelimedir,der ve devam eder:
-Profesör peki karanlık var mıdır?Profesör:
-Tabi ki vardır,der.Öğrenci yine cevaplar:
-Korkarım gene yanılıyorsunuz efendim çünkü karanlıkta yoktur.GErcekte karanlık ışıgın yoklugudur.Biz ışık üzerinde çalışabiliriz ama karanlıgı calısamayız.gercekte biz Newton'nun prizmasını kullanarak beyaz ışıgı kırar ve renklerin çeşitli dalga uzunlukları üzerinde çalışabilirz ama karanlığı ölçemeyiz.Bir basit ışık ışını karanlık bir mekanı aydınlatarak karanlıgı kırmış olur yani karanlığı gecersiz kılar.Siz belli bir mekanın,uzayın nekadar karanlık oludugundan nasıl emin olabilirsiniz.ışıgın miktarını ölçersiniz bu dogrudur değilmi?Karanlık insanlık tarafndanışıgın olmadıgı yer mekanlar için kullanılan bir kelimedir.
Son olarak ögrenci profesöre yine bir soru sorar:
-Efendim şeytan var mıdır? der.Bu kez profesör pek emin olmamakla birlikte yine cevaplar:
-Tabi ki.Açıkladıgım gibi biz onu hergün heryerde görürüz.Şeytan kötülük,bir kişinin başka bir kişiye hergün sergiledigi insaniyetsizlğinin örnegidir.O,dünyadaki bütün işlenmiş sucalarda yer alır.Bunların hepsi de seytanın kendisinden baska birşey de değildir,der.Öğernci devam eder:
-Şeytan da yoktur efendim.yani o kendi basına yoktur.şeytan basit olarak aynen karanlık ve sogukta oldugu gibi insanın Allah ın yoklgunun tarif etmek üzere kullandıgı bir kelimeden ibarettir.şeytan,kötülük,insanın Allah ı yüreginde duyumsamadıgı zamn edindiği tecrübelerin bir sonucudur.O aynen sıcaklıgın olmadıgı yeere gelen soguk veya ışıgın olmadıgı yere gelen karanlık gibidir.
Profesör yerine oturur.genc öğrencinin adı:ALBERT EİNSTEİN'dır..