Sıcak yaz akşamları efkarlandırdı
Sıcak yaz akşamları alkollü içecek ve dondurmacılara yaradı. Mayısta gıda ve içecek segmenti yüzde 3 büyürken, alkollü içecekler yüzde 14 büyüdü
Alkol yüzde 14 büyüdü
Günlerin uzaması ve havaların ısınmasıyla birlikte akşam sohbetleri içki tüketimini artırırken, aşırı sıcaklar dondurma tüketimini yükseltti.
Araştırma şirketi Ipsos KMG’nin Hane Tüketim Endeksi (HTE) mayıs ayı sonuçlarına göre, mevsim değişimleri hızlı tüketim ürünleri satışında etkili oldu. Gıda ve içecekler bir önceki aya göre yüzde 3 oranında büyüdü. Yine bu segmentte yer alan şekerlemeler-atıştırmalık ürünler ile alkollü içecekler yüzde 14 büyüdü.
Dondurma artışı yüzde 17
Şekerleme-atıştırmalık ürünlerindeki büyümenin ana etkeni dondurma oldu. Mayıs 2009’a göre dondurma tüketimindeki artış yüzde 17 oldu. Mayısta toplam ‘hızlı tüketim ürünleri’ harcaması geçen yılın aynı ayına göre yüzde 7 arttı.
Kişisel bakım ürünleri segmenti bir önceki aya göre cari fiyatlarla yüzde 3 büyüdü. Kağıt ürünleri cari fiyatlarla yüzde 3, vücut bakım ürünleri yüzde 5 büyürken, saç bakım ürünleri ise sabit kaldı. Temizlik ürünleri segmenti bir önceki aya göre yüzde 1 daraldı.
Sıcak yaz akşamları alkollü içecek ve dondurmacılara yaradı. Mayısta gıda ve içecek segmenti yüzde 3 büyürken, alkollü içecekler yüzde 14 büyüdü
Alkol yüzde 14 büyüdü
Günlerin uzaması ve havaların ısınmasıyla birlikte akşam sohbetleri içki tüketimini artırırken, aşırı sıcaklar dondurma tüketimini yükseltti.
Araştırma şirketi Ipsos KMG’nin Hane Tüketim Endeksi (HTE) mayıs ayı sonuçlarına göre, mevsim değişimleri hızlı tüketim ürünleri satışında etkili oldu. Gıda ve içecekler bir önceki aya göre yüzde 3 oranında büyüdü. Yine bu segmentte yer alan şekerlemeler-atıştırmalık ürünler ile alkollü içecekler yüzde 14 büyüdü.
Dondurma artışı yüzde 17
Şekerleme-atıştırmalık ürünlerindeki büyümenin ana etkeni dondurma oldu. Mayıs 2009’a göre dondurma tüketimindeki artış yüzde 17 oldu. Mayısta toplam ‘hızlı tüketim ürünleri’ harcaması geçen yılın aynı ayına göre yüzde 7 arttı.
Kişisel bakım ürünleri segmenti bir önceki aya göre cari fiyatlarla yüzde 3 büyüdü. Kağıt ürünleri cari fiyatlarla yüzde 3, vücut bakım ürünleri yüzde 5 büyürken, saç bakım ürünleri ise sabit kaldı. Temizlik ürünleri segmenti bir önceki aya göre yüzde 1 daraldı.