Şimdi kısa bir reklam arası var!

ilk_nur

Daimi Üye
Katılım
9 Aralık 2009
Mesajlar
32.413
Tepki
37.065
Puan
113
Konum
.....
Şimdi kısa bir reklam arası var!

830622035638.jpg


Ümit Besen bisküvi
virgul.gif
Seda Sayan patates cipsi reklamı yapıyor... Her reklamda ünlü bir ismin yer alması ise 'kolaya kaçmak' olarak yorumlanıyor. Reklam sektörü yöneticileri
virgul.gif
konuya açıklık getirdi

REKLAMLARDA 'ÜNLÜ' KULLANMAK ŞART MI?
Tarkan portakal
virgul.gif
Ümit Besen bisküvi
virgul.gif
Seda Sayan patates cipsi
virgul.gif
Orhan Gencebay GSM operatörü
virgul.gif
Ersin Korkut çekirdek ve geniş Aile'nin Cevahir'i ticari araç tanıtıyor... Şarkıcıların
virgul.gif
türkücülerin
virgul.gif
TV yıldızlarının
virgul.gif
dizi oyuncularının cirit attığı reklam kuşaklarında 'ünlüsüz' reklam filmine neredeyse rastlamaz olduk. Peki
virgul.gif
reklam sektöründe bu kadar ünlünün işi ne? Yoksa reklamcılar
virgul.gif
"Bir ünlü buluruz
virgul.gif
yaparız reklamı olur biter" kolaylığına mı kaçıyor? 'Marketing Türkiye' dergisi
virgul.gif
mart sayısında konuyu masaya yatırdı. Özgüç Kozan'ın kaleme aldığı dosyada; reklamcılar
virgul.gif
reklam verenler ve tüketici konuştu...

ESKİ BİR YÖNTEM
Ersin Salman (Reklam duayeni): "Tiger Woods'un büyük başarısının küçük sırrı nedir? Bu sorunun cevabı olarak
virgul.gif
hemen alt satıra bir golf topu markasını yazabiliriz ya da isterseniz bir prezervatif markasını... Hangisi daha doğru bir ünlü kullanımı olur sizce? Bence Tiger Woods
virgul.gif
iki ay önce golf topu için en doğru seçim olurdu
virgul.gif
bugünse sanırım prezervatif için daha uygun düşer... Reklamlarda ünlü kullanımı
virgul.gif
reklamın tarihi kadar eski bir yöntem. Zamanlamayı doğru yapar
virgul.gif
doğru marka için
virgul.gif
doğru ünlüyü seçerseniz; ürüne önemli bir iletişim kolaylığı sağlarsınız. Korkmayın
virgul.gif
ünlüler reklamınızı yemez!"

İzmir Tolga (Beyinistanbul): "Dışarıdan bakıldığında
virgul.gif
ünlü kullanımı garantili sonuç veren
virgul.gif
karmaşık görünmeyen bir reklam türü. Doğru ellerde olduğunda ise çok etkili! Türk Telekom
virgul.gif
doğru reklam stratejisiyle birlikte Cem Yılmaz'ı kullanmasaydı
virgul.gif
bugün ulaştığı başarıyı kolay kolay elde edemezdi. Pepsi Cola
virgul.gif
vaktinde Coca-Cola'ya karşı Michael Jackson'ı kullanmasaydı
virgul.gif
bugünkü noktada bulunamazdı."

FİKİR ÖNEMLİ
Yaşar Akbaş (Markam Leo Burnett): "Ünlü kullanmak yaratıcılığın önünde bir engel değil. Doğru kullandığınızda elbette bir değer yaratacaktır. Ama her şeyin başı iyi fikir! Eğer kuvvetli bir fikriniz varsa
virgul.gif
ünlü sadece bu fikri en doğru şekilde hayata geçirmenize yardım eden itici bir güç olacaktır. Ünlü kullanmak gerektiğinde
virgul.gif
marka bütçesinin de kuvvetli olması gerekir."

Kayhan Şardan (Güzel Sanatlar Saatchi & Saatchi): "Reklamda 'ünlü kesin başarı getirir' ya da 'kesinlikle markanın önüne geçer' gibi genellemelerin hepsi yanlış. İşin içine ünlü girince
virgul.gif
gözetilmesi gereken başka değerler oluşuyor
virgul.gif
daha hassas bir denge kurulması gerekiyor. Bir anlamda reklam yaratıcısının özgürlüğünü çeşitli bakımlardan kısıtlanmış oluyor."

AŞIRIYA KAÇILIYOR
Kurtcebe Turgul (Medina Turgul DDB): "Uygun ünlüyle yapılan iyi bir kampanya
virgul.gif
hem ünlüyü hem markayı yukarı çeker. Kimse kimsenin önüne geçmez. Reklamda ünlü
virgul.gif
gerektiği için kullanılır. Üstelik
virgul.gif
ünlüyle yaratıcı ve etkili bir reklam yapmak
virgul.gif
en az onsuz yapmak kadar zahmetli bir iştir.

Rauf Kösemen (Myra Ajans): "Şu sıralar Tarkan'ın başına gelenler üç ya da beş yıl önce olsaydı; bu konuyla ilgili Pepsi ya da Turkcell 'kriz yönetmek' zorunda kalacaktı! Ünlü kişilikle marka kişiliğinin örtüşmediği
virgul.gif
zamanlamanın tutmadığı
virgul.gif
senaryonun fikre değil de ünlüye yüklendiği durumlarda; kampanyada başarıdan bahsedilemez."

Ayşegül Molu (Reklamcılar Derneği Genel Müdürü): "Türkiye'de insan kullanılan her üç reklamdan birinde ünlüye rastlanıyor. Aynı ünlünün reklamlarla
virgul.gif
art arda reklamlarda yer bulması; aşırıya kaçan bir kullanım olduğu görüşünü doğruluyor. Bir dönem Şener Şen
virgul.gif
şimdi de Cem Yılmaz... Bu tavırla sadece eğlenceli(k) reklam üretilebildiği kanısındayım. Şöhret-güven endeksine bağlı çok otomatik seçimler yapılıyor. Ajansların challenge'ı tam da burada
virgul.gif
şöhret seçim işlemi de daha yaratıcı biçimde yapılmalı artık."

REKLAM VERENLER MEMNUN
İlhan Güneş (Peyman Reklam ve Pazarlama Yöneticisi): "Çitliyo markamızın reklam yüzünü araştırma sürecinde
virgul.gif
markamızın tüketiciye vereceği mesajı en iyi şekilde iletecek güçte
virgul.gif
akılda kalıcılığı olan ve sevilen bir sima olması gerektiği konusunda
virgul.gif
ekip olarak fikir birliğine vardık. Çitliyo'nun yüzü olarak Ersin Korkut'u seçmenin ne kadar doğru bir karar olduğunu gördük."

Amber Dilberoğlu (Frito Lay Tuzlu Kategorisi Pazarlama Müdürü): "Marka vaadiniz güçlü olmadıktan sonra reklamın yaratıcı gücü veya ünlünün etkisi
virgul.gif
saman alevinden öteye geçemez. Bizim ünlülerle çalıştığımız kampanyaların neredeyse tamamında; yapılan yatırım katlanarak geri döndü. Doritos'ta Tarkan
virgul.gif
Cem Yılmaz
virgul.gif
gibi isimler kullanırken; Lay's 'Ayşe Teyze'yi ünlü yaptı."

TÜKETİCİ GÜLECEK!
DORinsight Araştırma Şirketi'nin bin 500 kişinin katılımıyla yaptığı anketten; Türk tüketicisinin reklamlarda 'kendisini güldüren' ünlüleri çok sevdiği ortaya çıktı. Cem Yılmaz'lı Türk Telekom reklamları
virgul.gif
tüketici tarafından 78.82 oranında uygun bulundu... Frito Lay yetkilileri
virgul.gif
Lays'in Seda Sayan'la önemli bir ivme yakaladığını belirtirken; tüketicinin sadece 18.6'sı Seda Sayan'ı Lays'e yakıştırdı!
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

    Üst