Şimdi kısa bir reklam arası var!
![830622035638.jpg](/forum/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fi.sabah.com.tr%2F2010%2F03%2F21%2FHaber%2F830622035638.jpg&hash=dbe3d66f4dc1a8fd72a26f7be72185b9)
Ümit Besen bisküvi
Seda Sayan patates cipsi reklamı yapıyor... Her reklamda ünlü bir ismin yer alması ise 'kolaya kaçmak' olarak yorumlanıyor. Reklam sektörü yöneticileri
konuya açıklık getirdi
REKLAMLARDA 'ÜNLÜ' KULLANMAK ŞART MI?
Tarkan portakal
Ümit Besen bisküvi
Seda Sayan patates cipsi
Orhan Gencebay GSM operatörü
Ersin Korkut çekirdek ve geniş Aile'nin Cevahir'i ticari araç tanıtıyor... Şarkıcıların
türkücülerin
TV yıldızlarının
dizi oyuncularının cirit attığı reklam kuşaklarında 'ünlüsüz' reklam filmine neredeyse rastlamaz olduk. Peki
reklam sektöründe bu kadar ünlünün işi ne? Yoksa reklamcılar
"Bir ünlü buluruz
yaparız reklamı olur biter" kolaylığına mı kaçıyor? 'Marketing Türkiye' dergisi
mart sayısında konuyu masaya yatırdı. Özgüç Kozan'ın kaleme aldığı dosyada; reklamcılar
reklam verenler ve tüketici konuştu...
ESKİ BİR YÖNTEM
Ersin Salman (Reklam duayeni): "Tiger Woods'un büyük başarısının küçük sırrı nedir? Bu sorunun cevabı olarak
hemen alt satıra bir golf topu markasını yazabiliriz ya da isterseniz bir prezervatif markasını... Hangisi daha doğru bir ünlü kullanımı olur sizce? Bence Tiger Woods
iki ay önce golf topu için en doğru seçim olurdu
bugünse sanırım prezervatif için daha uygun düşer... Reklamlarda ünlü kullanımı
reklamın tarihi kadar eski bir yöntem. Zamanlamayı doğru yapar
doğru marka için
doğru ünlüyü seçerseniz; ürüne önemli bir iletişim kolaylığı sağlarsınız. Korkmayın
ünlüler reklamınızı yemez!"
İzmir Tolga (Beyinistanbul): "Dışarıdan bakıldığında
ünlü kullanımı garantili sonuç veren
karmaşık görünmeyen bir reklam türü. Doğru ellerde olduğunda ise çok etkili! Türk Telekom
doğru reklam stratejisiyle birlikte Cem Yılmaz'ı kullanmasaydı
bugün ulaştığı başarıyı kolay kolay elde edemezdi. Pepsi Cola
vaktinde Coca-Cola'ya karşı Michael Jackson'ı kullanmasaydı
bugünkü noktada bulunamazdı."
FİKİR ÖNEMLİ
Yaşar Akbaş (Markam Leo Burnett): "Ünlü kullanmak yaratıcılığın önünde bir engel değil. Doğru kullandığınızda elbette bir değer yaratacaktır. Ama her şeyin başı iyi fikir! Eğer kuvvetli bir fikriniz varsa
ünlü sadece bu fikri en doğru şekilde hayata geçirmenize yardım eden itici bir güç olacaktır. Ünlü kullanmak gerektiğinde
marka bütçesinin de kuvvetli olması gerekir."
Kayhan Şardan (Güzel Sanatlar Saatchi & Saatchi): "Reklamda 'ünlü kesin başarı getirir' ya da 'kesinlikle markanın önüne geçer' gibi genellemelerin hepsi yanlış. İşin içine ünlü girince
gözetilmesi gereken başka değerler oluşuyor
daha hassas bir denge kurulması gerekiyor. Bir anlamda reklam yaratıcısının özgürlüğünü çeşitli bakımlardan kısıtlanmış oluyor."
AŞIRIYA KAÇILIYOR
Kurtcebe Turgul (Medina Turgul DDB): "Uygun ünlüyle yapılan iyi bir kampanya
hem ünlüyü hem markayı yukarı çeker. Kimse kimsenin önüne geçmez. Reklamda ünlü
gerektiği için kullanılır. Üstelik
ünlüyle yaratıcı ve etkili bir reklam yapmak
en az onsuz yapmak kadar zahmetli bir iştir.
Rauf Kösemen (Myra Ajans): "Şu sıralar Tarkan'ın başına gelenler üç ya da beş yıl önce olsaydı; bu konuyla ilgili Pepsi ya da Turkcell 'kriz yönetmek' zorunda kalacaktı! Ünlü kişilikle marka kişiliğinin örtüşmediği
zamanlamanın tutmadığı
senaryonun fikre değil de ünlüye yüklendiği durumlarda; kampanyada başarıdan bahsedilemez."
Ayşegül Molu (Reklamcılar Derneği Genel Müdürü): "Türkiye'de insan kullanılan her üç reklamdan birinde ünlüye rastlanıyor. Aynı ünlünün reklamlarla
art arda reklamlarda yer bulması; aşırıya kaçan bir kullanım olduğu görüşünü doğruluyor. Bir dönem Şener Şen
şimdi de Cem Yılmaz... Bu tavırla sadece eğlenceli(k) reklam üretilebildiği kanısındayım. Şöhret-güven endeksine bağlı çok otomatik seçimler yapılıyor. Ajansların challenge'ı tam da burada
şöhret seçim işlemi de daha yaratıcı biçimde yapılmalı artık."
REKLAM VERENLER MEMNUN
İlhan Güneş (Peyman Reklam ve Pazarlama Yöneticisi): "Çitliyo markamızın reklam yüzünü araştırma sürecinde
markamızın tüketiciye vereceği mesajı en iyi şekilde iletecek güçte
akılda kalıcılığı olan ve sevilen bir sima olması gerektiği konusunda
ekip olarak fikir birliğine vardık. Çitliyo'nun yüzü olarak Ersin Korkut'u seçmenin ne kadar doğru bir karar olduğunu gördük."
Amber Dilberoğlu (Frito Lay Tuzlu Kategorisi Pazarlama Müdürü): "Marka vaadiniz güçlü olmadıktan sonra reklamın yaratıcı gücü veya ünlünün etkisi
saman alevinden öteye geçemez. Bizim ünlülerle çalıştığımız kampanyaların neredeyse tamamında; yapılan yatırım katlanarak geri döndü. Doritos'ta Tarkan
Cem Yılmaz
gibi isimler kullanırken; Lay's 'Ayşe Teyze'yi ünlü yaptı."
TÜKETİCİ GÜLECEK!
DORinsight Araştırma Şirketi'nin bin 500 kişinin katılımıyla yaptığı anketten; Türk tüketicisinin reklamlarda 'kendisini güldüren' ünlüleri çok sevdiği ortaya çıktı. Cem Yılmaz'lı Türk Telekom reklamları
tüketici tarafından 78.82 oranında uygun bulundu... Frito Lay yetkilileri
Lays'in Seda Sayan'la önemli bir ivme yakaladığını belirtirken; tüketicinin sadece 18.6'sı Seda Sayan'ı Lays'e yakıştırdı!
![830622035638.jpg](/forum/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fi.sabah.com.tr%2F2010%2F03%2F21%2FHaber%2F830622035638.jpg&hash=dbe3d66f4dc1a8fd72a26f7be72185b9)
Ümit Besen bisküvi
![virgul.gif](/forum/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.tatliaskim.com%2Fimages%2Fsmilies%2Fvirgul.gif&hash=c36f25825dc3b498405836b6199b2382)
![virgul.gif](/forum/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.tatliaskim.com%2Fimages%2Fsmilies%2Fvirgul.gif&hash=c36f25825dc3b498405836b6199b2382)
REKLAMLARDA 'ÜNLÜ' KULLANMAK ŞART MI?
Tarkan portakal
![virgul.gif](/forum/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.tatliaskim.com%2Fimages%2Fsmilies%2Fvirgul.gif&hash=c36f25825dc3b498405836b6199b2382)
![virgul.gif](/forum/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.tatliaskim.com%2Fimages%2Fsmilies%2Fvirgul.gif&hash=c36f25825dc3b498405836b6199b2382)
![virgul.gif](/forum/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.tatliaskim.com%2Fimages%2Fsmilies%2Fvirgul.gif&hash=c36f25825dc3b498405836b6199b2382)
![virgul.gif](/forum/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.tatliaskim.com%2Fimages%2Fsmilies%2Fvirgul.gif&hash=c36f25825dc3b498405836b6199b2382)
![virgul.gif](/forum/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.tatliaskim.com%2Fimages%2Fsmilies%2Fvirgul.gif&hash=c36f25825dc3b498405836b6199b2382)
![virgul.gif](/forum/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.tatliaskim.com%2Fimages%2Fsmilies%2Fvirgul.gif&hash=c36f25825dc3b498405836b6199b2382)
![virgul.gif](/forum/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.tatliaskim.com%2Fimages%2Fsmilies%2Fvirgul.gif&hash=c36f25825dc3b498405836b6199b2382)
![virgul.gif](/forum/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.tatliaskim.com%2Fimages%2Fsmilies%2Fvirgul.gif&hash=c36f25825dc3b498405836b6199b2382)
![virgul.gif](/forum/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.tatliaskim.com%2Fimages%2Fsmilies%2Fvirgul.gif&hash=c36f25825dc3b498405836b6199b2382)
![virgul.gif](/forum/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.tatliaskim.com%2Fimages%2Fsmilies%2Fvirgul.gif&hash=c36f25825dc3b498405836b6199b2382)
![virgul.gif](/forum/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.tatliaskim.com%2Fimages%2Fsmilies%2Fvirgul.gif&hash=c36f25825dc3b498405836b6199b2382)
![virgul.gif](/forum/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.tatliaskim.com%2Fimages%2Fsmilies%2Fvirgul.gif&hash=c36f25825dc3b498405836b6199b2382)
ESKİ BİR YÖNTEM
Ersin Salman (Reklam duayeni): "Tiger Woods'un büyük başarısının küçük sırrı nedir? Bu sorunun cevabı olarak
![virgul.gif](/forum/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.tatliaskim.com%2Fimages%2Fsmilies%2Fvirgul.gif&hash=c36f25825dc3b498405836b6199b2382)
![virgul.gif](/forum/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.tatliaskim.com%2Fimages%2Fsmilies%2Fvirgul.gif&hash=c36f25825dc3b498405836b6199b2382)
![virgul.gif](/forum/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.tatliaskim.com%2Fimages%2Fsmilies%2Fvirgul.gif&hash=c36f25825dc3b498405836b6199b2382)
![virgul.gif](/forum/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.tatliaskim.com%2Fimages%2Fsmilies%2Fvirgul.gif&hash=c36f25825dc3b498405836b6199b2382)
![virgul.gif](/forum/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.tatliaskim.com%2Fimages%2Fsmilies%2Fvirgul.gif&hash=c36f25825dc3b498405836b6199b2382)
![virgul.gif](/forum/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.tatliaskim.com%2Fimages%2Fsmilies%2Fvirgul.gif&hash=c36f25825dc3b498405836b6199b2382)
![virgul.gif](/forum/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.tatliaskim.com%2Fimages%2Fsmilies%2Fvirgul.gif&hash=c36f25825dc3b498405836b6199b2382)
İzmir Tolga (Beyinistanbul): "Dışarıdan bakıldığında
![virgul.gif](/forum/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.tatliaskim.com%2Fimages%2Fsmilies%2Fvirgul.gif&hash=c36f25825dc3b498405836b6199b2382)
![virgul.gif](/forum/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.tatliaskim.com%2Fimages%2Fsmilies%2Fvirgul.gif&hash=c36f25825dc3b498405836b6199b2382)
![virgul.gif](/forum/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.tatliaskim.com%2Fimages%2Fsmilies%2Fvirgul.gif&hash=c36f25825dc3b498405836b6199b2382)
![virgul.gif](/forum/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.tatliaskim.com%2Fimages%2Fsmilies%2Fvirgul.gif&hash=c36f25825dc3b498405836b6199b2382)
![virgul.gif](/forum/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.tatliaskim.com%2Fimages%2Fsmilies%2Fvirgul.gif&hash=c36f25825dc3b498405836b6199b2382)
![virgul.gif](/forum/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.tatliaskim.com%2Fimages%2Fsmilies%2Fvirgul.gif&hash=c36f25825dc3b498405836b6199b2382)
FİKİR ÖNEMLİ
Yaşar Akbaş (Markam Leo Burnett): "Ünlü kullanmak yaratıcılığın önünde bir engel değil. Doğru kullandığınızda elbette bir değer yaratacaktır. Ama her şeyin başı iyi fikir! Eğer kuvvetli bir fikriniz varsa
![virgul.gif](/forum/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.tatliaskim.com%2Fimages%2Fsmilies%2Fvirgul.gif&hash=c36f25825dc3b498405836b6199b2382)
![virgul.gif](/forum/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.tatliaskim.com%2Fimages%2Fsmilies%2Fvirgul.gif&hash=c36f25825dc3b498405836b6199b2382)
Kayhan Şardan (Güzel Sanatlar Saatchi & Saatchi): "Reklamda 'ünlü kesin başarı getirir' ya da 'kesinlikle markanın önüne geçer' gibi genellemelerin hepsi yanlış. İşin içine ünlü girince
![virgul.gif](/forum/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.tatliaskim.com%2Fimages%2Fsmilies%2Fvirgul.gif&hash=c36f25825dc3b498405836b6199b2382)
![virgul.gif](/forum/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.tatliaskim.com%2Fimages%2Fsmilies%2Fvirgul.gif&hash=c36f25825dc3b498405836b6199b2382)
AŞIRIYA KAÇILIYOR
Kurtcebe Turgul (Medina Turgul DDB): "Uygun ünlüyle yapılan iyi bir kampanya
![virgul.gif](/forum/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.tatliaskim.com%2Fimages%2Fsmilies%2Fvirgul.gif&hash=c36f25825dc3b498405836b6199b2382)
![virgul.gif](/forum/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.tatliaskim.com%2Fimages%2Fsmilies%2Fvirgul.gif&hash=c36f25825dc3b498405836b6199b2382)
![virgul.gif](/forum/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.tatliaskim.com%2Fimages%2Fsmilies%2Fvirgul.gif&hash=c36f25825dc3b498405836b6199b2382)
![virgul.gif](/forum/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.tatliaskim.com%2Fimages%2Fsmilies%2Fvirgul.gif&hash=c36f25825dc3b498405836b6199b2382)
Rauf Kösemen (Myra Ajans): "Şu sıralar Tarkan'ın başına gelenler üç ya da beş yıl önce olsaydı; bu konuyla ilgili Pepsi ya da Turkcell 'kriz yönetmek' zorunda kalacaktı! Ünlü kişilikle marka kişiliğinin örtüşmediği
![virgul.gif](/forum/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.tatliaskim.com%2Fimages%2Fsmilies%2Fvirgul.gif&hash=c36f25825dc3b498405836b6199b2382)
![virgul.gif](/forum/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.tatliaskim.com%2Fimages%2Fsmilies%2Fvirgul.gif&hash=c36f25825dc3b498405836b6199b2382)
Ayşegül Molu (Reklamcılar Derneği Genel Müdürü): "Türkiye'de insan kullanılan her üç reklamdan birinde ünlüye rastlanıyor. Aynı ünlünün reklamlarla
![virgul.gif](/forum/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.tatliaskim.com%2Fimages%2Fsmilies%2Fvirgul.gif&hash=c36f25825dc3b498405836b6199b2382)
![virgul.gif](/forum/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.tatliaskim.com%2Fimages%2Fsmilies%2Fvirgul.gif&hash=c36f25825dc3b498405836b6199b2382)
![virgul.gif](/forum/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.tatliaskim.com%2Fimages%2Fsmilies%2Fvirgul.gif&hash=c36f25825dc3b498405836b6199b2382)
REKLAM VERENLER MEMNUN
İlhan Güneş (Peyman Reklam ve Pazarlama Yöneticisi): "Çitliyo markamızın reklam yüzünü araştırma sürecinde
![virgul.gif](/forum/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.tatliaskim.com%2Fimages%2Fsmilies%2Fvirgul.gif&hash=c36f25825dc3b498405836b6199b2382)
![virgul.gif](/forum/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.tatliaskim.com%2Fimages%2Fsmilies%2Fvirgul.gif&hash=c36f25825dc3b498405836b6199b2382)
![virgul.gif](/forum/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.tatliaskim.com%2Fimages%2Fsmilies%2Fvirgul.gif&hash=c36f25825dc3b498405836b6199b2382)
Amber Dilberoğlu (Frito Lay Tuzlu Kategorisi Pazarlama Müdürü): "Marka vaadiniz güçlü olmadıktan sonra reklamın yaratıcı gücü veya ünlünün etkisi
![virgul.gif](/forum/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.tatliaskim.com%2Fimages%2Fsmilies%2Fvirgul.gif&hash=c36f25825dc3b498405836b6199b2382)
![virgul.gif](/forum/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.tatliaskim.com%2Fimages%2Fsmilies%2Fvirgul.gif&hash=c36f25825dc3b498405836b6199b2382)
![virgul.gif](/forum/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.tatliaskim.com%2Fimages%2Fsmilies%2Fvirgul.gif&hash=c36f25825dc3b498405836b6199b2382)
TÜKETİCİ GÜLECEK!
DORinsight Araştırma Şirketi'nin bin 500 kişinin katılımıyla yaptığı anketten; Türk tüketicisinin reklamlarda 'kendisini güldüren' ünlüleri çok sevdiği ortaya çıktı. Cem Yılmaz'lı Türk Telekom reklamları
![virgul.gif](/forum/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.tatliaskim.com%2Fimages%2Fsmilies%2Fvirgul.gif&hash=c36f25825dc3b498405836b6199b2382)
![virgul.gif](/forum/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.tatliaskim.com%2Fimages%2Fsmilies%2Fvirgul.gif&hash=c36f25825dc3b498405836b6199b2382)