Türkler yılda kaç ayakkabı alıyor
Avrupa, yılda 5,5 ayakkabı alıyor. Peki Türkler?
Ayakkabı perakendecisi Ziylan Grup Üst Yöneticisi (CEO) Jaklin Güner, 2013'te toplam perakende içinde ayakkabıcılık sektörünün payının yüzde 1,2 olamasını beklediklerini belirterek, ''Gıda dışı perakendedeki payının da yüzde 2,3 olacağını öngörüyoruz'' dedi.
Türkiye'de yılda kişi başına satın alınan ayakkabı miktarının 2,5 çift olduğunu vurgulayan Güner, şöyle devam etti:
"Bu oran Avrupa'da 5,5, Amerika'da ise 7 çift. Sadece bu veri bile bize Türkiye'deki pazarın büyüme potansiyelini gösteriyor. Yıl sonunda mağaza sayımızı 300'e, toplam satış alanımızı ise yaklaşık 155 bin metrekareye çıkarmayı planlıyoruz. 2013'te yüzde 30 büyüyerek, Lumberjack hariç sadece Türkiye operasyonumuzla 1 milyar liranın üzerinde bir ciro gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Önümüzdeki 3 yıl içerisinde Türkiye'de yine Lumberjack operasyonu hariç 100 milyon lira yatırım yapacağız. Böylece 2015 sonuna kadar mağaza sayımızı 400'ün üzerine, toplam satış alanımızı ise 200 bin metrekareye çıkarmayı hedefliyoruz.''
Güner, Lumberjack'i satın almalarının yalnız Türkiye'de değil Avrupa'da da büyük ses getirdiğini vurgulayarak, "Avrupa'da ne zaman bir marka satışa çıksa önce bizim kapımız çalınır oldu. Önceliğimiz Lumberjack operasyonunu her açıdan tamamlamak ama gelen fırsatları da değerlendiriyoruz. Bir kadın ve bir de spor markasını satın almak hedeflerimiz arasında, bu konuda bazı görüşmelerimiz de var. Lumberjack, Grubu dünyada 'Global Markalar' ligine taşıyacak ilk adım oldu" diye konuştu.
AA
Avrupa, yılda 5,5 ayakkabı alıyor. Peki Türkler?
Ayakkabı perakendecisi Ziylan Grup Üst Yöneticisi (CEO) Jaklin Güner, 2013'te toplam perakende içinde ayakkabıcılık sektörünün payının yüzde 1,2 olamasını beklediklerini belirterek, ''Gıda dışı perakendedeki payının da yüzde 2,3 olacağını öngörüyoruz'' dedi.
Türkiye'de yılda kişi başına satın alınan ayakkabı miktarının 2,5 çift olduğunu vurgulayan Güner, şöyle devam etti:
"Bu oran Avrupa'da 5,5, Amerika'da ise 7 çift. Sadece bu veri bile bize Türkiye'deki pazarın büyüme potansiyelini gösteriyor. Yıl sonunda mağaza sayımızı 300'e, toplam satış alanımızı ise yaklaşık 155 bin metrekareye çıkarmayı planlıyoruz. 2013'te yüzde 30 büyüyerek, Lumberjack hariç sadece Türkiye operasyonumuzla 1 milyar liranın üzerinde bir ciro gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Önümüzdeki 3 yıl içerisinde Türkiye'de yine Lumberjack operasyonu hariç 100 milyon lira yatırım yapacağız. Böylece 2015 sonuna kadar mağaza sayımızı 400'ün üzerine, toplam satış alanımızı ise 200 bin metrekareye çıkarmayı hedefliyoruz.''
Güner, Lumberjack'i satın almalarının yalnız Türkiye'de değil Avrupa'da da büyük ses getirdiğini vurgulayarak, "Avrupa'da ne zaman bir marka satışa çıksa önce bizim kapımız çalınır oldu. Önceliğimiz Lumberjack operasyonunu her açıdan tamamlamak ama gelen fırsatları da değerlendiriyoruz. Bir kadın ve bir de spor markasını satın almak hedeflerimiz arasında, bu konuda bazı görüşmelerimiz de var. Lumberjack, Grubu dünyada 'Global Markalar' ligine taşıyacak ilk adım oldu" diye konuştu.
AA