Piyasaya çıktığı günden beri büyük boyutlu SUV pazarının en dinamik görünümlü modellerinden birisi olmayı başarabilen BMW X5′in üçüncü nesil modelleri sonunda tanıtıldı.
Fotoğrafları birkaç haftadır internette dolanan aracın 3 Serisi’nden aldığı tasarım detayları arasında tamponlarda yer alan ****lik süslemeler ve genişletilmiş böbreklere kadar ilerleyen farlar bulunuyor. Ön tamponun üst kısmına sis farları yerleştirilen yeni nesil X5′te tamamı LED farlar opsiyon olarak sunuluyor.
Ön çamurluk arkasına yerleştirilen hava çıkışları ve ****l parçalara sahip yan eteklerle farklılaşan aracın D sütununda görülen kırık yapı X5 ailesinin bir simgesi olmuş durumda. LED stoplarının tasarımı X1 modelini andıran aracın bagaj kapağında yer alan spoilerin yanlarına deflektörler yerleştirilmiş.
Tipik bir BMW iç mekanı sunan aracın direksiyon simidi, gösterge paneli ve orta konsolu markanın diğer modellerinde de aynen kullanılıyor. Ön konsolda kullanılan malzemelerin kalitesini artıran BMW orta konsolun üzerinde bulunan ekranın büyüklüğünü 10.25 inçe ulaştırmış.
Opsiyonel donanımına 360 derece kamera görüş sistemi, yatırılabilir ikinci sıra koltuklar, arka eğlence sistemi, panoramik cam tavan, dört bölgeli klima, Bang & Olufsen ses sistemi ve adaptif süspansiyon sistemi yer alan X5, 3. sıra koltukla da sipariş edilebilecek. İki sıra koltukla 650 litre bagaj hacmi sunan otomobilin ikinci sıra koltuğu yatırılarak hacim 1.850 litreye genişletilebiliyor.
İlk etapta 3 motor seçeneği bulunacak olan aracın tek benzinli motoru çift turbo beslemeye sahip 4.4 litre hacimli v8 ünite. 450 beygir güç, 650 Nm tork üretebilen motor aracı 0′dan 100 km/s sürate 5 saniyede ulaştırırken maksimum sürat 250 km/s’te sınırlı.
Ailenin düşük güçlü turbo Diesel modelinde kullanılan 3 litre hacimli motor 258 beygir güç, 560 Nm tork üretiyor. Bu üniteyle 0′dan 100 km/s sürate 6.9 saniyede ulaşabilen X5′in maksimum sürati 230 km/s. Aynı motorun 3 turbo beslemeye sahip versiyonu 381 beygir güç, 540 Nm tork üretebilirken bu ünite sayesinde 100 km/s 5.3 saniyede görülebiliyor.
Araçların tamamında 8 ileri vitesli otomatik şanzıman, ECO PRO modu, Start & Stop ve dört tekerlekten çekiş sistemi standart olarak sunulurken Aralık ayında sDrive25d modeliyle birlikte iki tekerlekten çekiş sistemi de aileye katılacak