Zihinsel Özürlü Çocukların Sosyal Gelişim Özellikleri

nurci

Daimi Üye
Katılım
7 Aralık 2009
Mesajlar
588
Tepki
516
Puan
93
Konum
istanbul
1- Kendilerinden yaşça küçük olanlarla ilişki kurarlar.

2- Yakın çevresindekilerle kolay dostluk kuramazlar. Kurdukları dostlukları uzun süre devam ettiremezler. Kurdukları dostluklar yakın yararlar sağlamaya dayalıdır. Kolayca küser ve dostlukları bozarlar. Yalnızlığı tercih etme eğilimindedirler.
3- Sosyal ilişkilerinde grupta daima başkalarına tabi olma eğilimindedirler. Sorumluluk almaktan çekinirler. Nadiren kendi seviyelerinde ki kişilerden oluşan gruplarda lider olmaya talip bulurlar. Liderlik çatışmalarına bu gruplarda rastlanmaz.
4- Oyun ve toplum kurallarına uymakta zorluk çekerler. Kuralları güç oyunlara ve sosyal faaliyetlere katılmazlar. Kuralları bu çocukların anlayacağı ve uyacağı seviyede basitleştirmeli ve bu tip faaliyetlere başarılı etkin katılımları sağlanmalıdır.
5- Genellikle fiziki görünüşlerinde, giyim ve kuşamlarında acayiplikler gösterirler.
6- Nezaket ve görgü kurallarına uymada zorluk çekerler. Kuralları basitleştirmek, çocuğa çeşitli durumlarda bol sosyal yaşantılar vermek suretiyle azami gelişim sağlanabilir ..
7- Sosyal bakımdan birçok uyumsuz halleri vardır. Sosyal durumlara kendi kendilerine uymada zorluk çekerler. Uyum sağlayacak uygun çözüm yolları bulamazlar. Anlayış, bol bol sosyal yaşantılar sağlamak uyumu zor durumların zihinsel engelli çocuğa göre basitleştirilmesi uyumu arttırıcı tedbirler olabilir.
8- Sosyal faaliyetlere karşı ilgileri azdır. Çok az sayıda sosyal faaliyetlere katılırlar. Sosyal ilişkilerde bencildirler. Davranışlarında her şeyin kendilerine ait olmasını isterler. Kendilerine ait olan şeyleri başkalarıyla paylaşmaya yanaşmazlar.
10- Sosyal ilişkilerinde kendilerini grupta kabul ettirecek becerileri azdır. Bir çoklarında hiç denecek kadar yoktur.
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

    Üst