NAMAZ KILIŞI(Namaza Başlaması ) :

-sumeyye

Daimi Üye
Katılım
3 Aralık 2009
Mesajlar
5.596
Tepki
4.990
Puan
113
Yaş
45
Konum
İstanbul
NAMAZ KILIŞI(Namaza Başlaması ) :

Namaza kalktığında "Allahu ekber" derdi Bundan önce hiçbir şey söylemez, niyeti asla diliyle telaffuz etmezdi "Allah rızası için falan vak tin dört rekât farzını kıbleye yönelik olarak bana uyan cemaata kıldırmaya yahut uydum hazır olan imama" demediği gibi "edâ olarak", "kaza olarak" ve "vaktin farzını kılıyorum" sözlerini de söylemezdi Bu on bid'atın hiç bir kelimesini, ister sahih, ister zayıf; ister müsned, ister mürsel bir senedle olsun Hz Peygamber'den (sa) hiç kimse nakletmemiştir Hatta O'nun ashabından herhangi birinin bunlardan birini söylediği bile nakledilmemiş; ne tabiînden biri, ne de dört imam (Ebu Hanîfe, Mâlik, Şafiî ve Ahmed) bunları hoş görmüştür Ancak İmam Şafiî'nin �llah ondan razı olsun�"Namaz, oruç gibi değildir Ona hiç kimse zikirsiz giremez" sözü, sonra gelen bazı âlimleri yanılttı ve zannettiler ki; zikir, namaz kılan kimsenin niyeti söylemesidir(Hanefiler "Ameller niyetlere göredir" hadisini esas alarak namazda niyet edilmesi gerektiğini; niyetin ise "irade" demek olduğunu, kişinin hangi namazı kıldığını kal*biyle bilmesinin şart olduğunu belirtip dille söylemenin gerekli olmadığını, ancak ki şinin azmini toplaması açısından iyi olacağını söylemişlerdir(Bk Merginâni, el-Hidaye, 1/44-45) Oysa Şafiî'nin �llah rahmet etsin�zikir'den mak sadı başlangıç tekbirinden başka birşey değildirİmam Şafiî, Hz Peygamber'in (sa) hiçbir namazda yapmadığı ve onun halifelerinden ve ashabın*dan hiç birinin tatbik etmediği bir şeyi nasıl müstehap sayabilir?! Onların tutum ve davranışları ortada Eğer biri çıkar da bu konuda onlardan bir nakil bulursa kabul eder, rıza ve hoşnutlukla karşılarız Onların yolundan daha mükemmel bir yol yoktur Şerîat sahibi Hz Muhammed'den (sa) öğrendiklerinden başka da sünnet yoktur

Namaza başlarken sadece "Allahu Ekber"der, başka birşey söylemez di, âdeti buydu Hiç kimse onun bundan başka birşey söylediğini naklet-memiştir

Tekbir getirirken ellerini, parmakları açık ve kıbleye yönelik bir şekil de kulaklarının üst kısmına kadar kaldırırdı Ellerini omuzlarına kadar kal dırdığı da rivayet edilmiştir Ebu Humeyd es-Sâidî ve onun takipçileri: "Eller omuz hizasına kadar kaldırılır" demişlerdir ki, İbn Ömer de bu görüşte dirVâil b Hucr, kulakların hizasına kadar; Berâ ise kulaklara yakın kal dırılır demişlerdir Bir görüşe göre bu iş serbest bırakılmış fiillerdendir (is teyen istediğini yapabilir) Diğer bir görüşe göre parmak uçlarını kulakla rın üst kısmına kadar, avuçlarım ise omuzlara kaldırır Şu halde ihtilaf yoktur Bu kaldırmanın bizzat kendisinde ihtilaf edilmemiştir (yani tekbir getirirken elleri kaldırma �eğişik şekillerde olsa da�vardır)

Sonra sağ elini sol elinin üzerine kor, şu dualardan birini okurdu:

1- "Allah'ım! Benimle günahlarımın arasını doğu ile batı arasım ayır dığın gibi ayırAllah'ım! Hatalarımı su ile, kar ile, dolu ile yıka Allah'ım! Beyaz elbise kirden nasıl arındırılırsa beni de günah ve hatalardan öylece arındır" (Buharı, 10/89; Müslim, 598 (147); Ebu Davud, 781; Nesâî 2/129Ebu Hureyre diyor ki: Allah Rasûlü (sa) kıraate başlamadan önce bir müddet sustu "Ey Allah'ın Ra-sulü! Anam, babam sana feda olsun Tekbirle kıraat arasında sustuğunda ne okuyor sun?" diye sordum Bunun üzerine Hz Peygamber (sa) �yukarıdaki duayı�söyledi)

2- "Yüzümü, göğsü inanç dolu bir müslüman olarak gökleri ve yeri yaratana çevirdim Ben, O'na ortak koşanlardan değilim Kıldığım namaz, yaptığım bütün ibadetler, hayatım ve ölümüm ortağı bulunmayan, âlemle rin Rabbi Allah'a aittir Ben bununla emrolundum Ben müslümanların ilkiyim
Allah'ım! Hükümran Sensin Senden başka tanrı yoktur Sen Rab bimsin Ben Senin kulunumKendime zulmettim, günahımı itiraf ettim Bağışla, bütün günahlarımı, Rabbinu Günahları ancak Sen bağışlarsın Be ni en güzel huylara ulaştır Zaten en güzellerine ancak Sen ulaştırırsın Kötü huylan benden uzaklaştır Onları Senden başkası benden uzaklaştıra maz Buyur Allah'ım, buyur! Bu kulun canla başla emrine uyar Hayrın tamamı Senin ellerinde Şer Sana değildir Ben Seninleyim, Sana dönece ğim Sen yücelerden yücesin Affına sığınıyor, Sana yöneliyorum" (Müslim, 771; Ebu Davud, 760; Ahmet 729; İbn Hibbân, 445; Nesâî, 2/130 "Şer sana değildir" sözü şu anlama gelir: Şer, kendisi ile sana ibadet edilecek şeylerden değildir Şu yorumlar da ileri sürülmüştür 1) Şer sana yükselmez Sana yalnızca hoş olan �ayır�yükselir 2) Saygı olsun diye başlı başına şer sana nisbet edil mez Allah Teâlâ hayır ve şerrin yaratıcısıdır Şer, O'nun bir kısım yaratıklanndan-dır, yoksa O'nun yaratmasında ve fiilinde şer yoktur Bu yüzden, asıl anlamı birşeyi uygun olan yere koymamak demek olan zulümden Allah (cc) uzaktır Allah herşeyi mutlaka lâyık olduğu yere kor Bu da tamamen hayırdır Şer ise birşeyi uygun olma yan yere koymak demektirUygun olan yere konursa şer olmaz O halde şerrin O'na ait olmadığı anlaşılmış demektir Bktbnü'l Kayyim, Şifâu'l-Altl "Ben müslümanla rın ilkiyim" sözü ise emredilen şeyi yerine getirmede acele etme konusunda ilkiyim anlamına gelir Bir diğer ifade ile "Ben, bana emredilen şeyi derhal yerine getirmeye hazırım" demektir) An cak bu başlangıç duasını gece namazlarında okuduğu bilinmektedir (Farz namazda da okurdu, ibn Huzeyme'nin Sahîh'inde (1/307) bir hadiste açıkça belirtilmektedir Bu hadisin isnadı sahihtir)

3- "Cebrail, Mikâil ve İsrafil'in Rabbi, göklerin ve yerin yaratıcısı, gizliyi-aşikârı bilen Allah'ım! Ayrılığa düştükleri konularda kulların ara sında Sen hükmedersin İzninle, hakta ayrılığa düşülürse beni hakka ulaş tır Şüphesiz Sen dilediğini doğru yola eriştirensin" (Müslim, 770)

4- "Allah'ım! Hamd Sana Sen göklerin, yerin ve bunların içindekile rin nurusun" diye başlayan duayı okurdu (Buharı, 19/1; Müslim, 769 ) Bu hadisin İbn Abbas'tan (ra) gelen bazı sahih rivayetlerinde Hz Peygamber'in (sa) tekbir alıp bu duayı okuduğu da bildirilmektedir

5- "Allah en büyüktür Allah en büyüktür Allah en büyüktür Al lah'a çok çok hamd-ü senalarAllah'a çok çok hamd-ü senalar Allah'a çok çok hamd-ü senalar Sabah-akşam Allah'ı eksikliklerden tenzih ede rim Sabah-akşam Allah'ı eksikliklerden tenzih ederim Sabah-akşam Al lah'ı eksikliklerden tenzih ederim Şeytanın kışkırtmasından, üflemesinden ve fısıldamasından Sana sığınırım" (Ahmed, 4/80, 85; Ebu Davud, 764; Ibn Mâce, 807 Senedinde bir tartışmalı râvi varsa da îbn Hibbân (443) ve Hâkim (1/235) onun bu hadisini sahih saymışlar, Zehe-bı de buna katılmıştır
Ahmed (3/50), Ebu Dâvud (775) ve Tirmizî'nin (242) Ebu Saîd el-Hudrî'den riva yetlerine göre: "Allah Rasûlü (sa) gece kıyama kalktığında rekbir alır, sonra Sıibha-neke duasını okur üç kere "Lâ ilahe illallah", üç kere "Allahu ekbcru kebîran" der ve "Eûzü billahisemîiralîmi mineşşeyîanirracîmi min hemzihi ve nefhihî ve nefsihî" diyerek kıraate başlardı" Hadisin senedi hasendir Müslim (601) ve Ebu Avâne'nin rivayetlerine göre İbn Ömer anlatıyor: Allah Rasûlü (sa) ile beraber namaz kılıyor duk Birden cemaatten birisi: "Allahu ekberu kebîran Velhamdu lillahi ktsîran ve Sübhânallahi bükraten ve asîlâ" dedi Bunun üzerine Allah Rasülu (sa): "Şöyle şöyle diyen kimdir" diye sorduCemaattan birisi: "benim, ey Allah'ın Rasûlü!" dedi Hz Peygamber (sa): "Şaştım kaldım Bu söz üzerine göğün kapılan açıldı" buyurdu)

alıntı
 
Katılım
30 Ocak 2010
Mesajlar
59
Tepki
89
Puan
18
Konum
izmir
ben uzun zaman dinimizi derinlemesine araştırdım,şu sonuca vardım ki gerçekten niyet önemlidir.niyet bence söylemek deiğl,kalben istemek,yapmaya azmetmektir.ve uzun zamandır da gerek ibadetle ilgili olsun,gerek diğer konular olsun sorularımın cevabını kur'andan buluyorum,asla ve asla başka hiç bir kitaba riayet etmiyorum,falanca alim filanca hoca laflarına artık kanmıyorum,allah muhafaza,alimlerin bazılarının öyle ayet açıklayışı var ki,öyle fetvaları var ki insan ''islam buysa ben müslüman değilim''diyebilir.oysa allah kitabımızda söylüyor zaten''işte size herşeyi detaylandırıp,anlayasınız diye tek tek açıklayan bir kitap gönderdik''bu ayetten sonra çıkıp ta hadisler olmasa,alimler olmasa kuran anlaşılmaz demek allahın söylediğinin tersini söylemek olur.bu durumda ben namazı da hepinizden farklı kılıyorum.lütfen hemen tepki vermeyin bana,namazda gerekli sureleri okuyorum ama kendi dilimde allahı övüyorum da,kendi dilimde allahla konuşuyorum da...rekatları da saymıyorum bazen.içimden geldiği kadar kılıyorum ama tabii ki 2 rekatı geçiyo.neden mi böyle yapıyorum.kuranda namazla ilgili ayetlerde rekattan bahsetmediği için.
 

Es_se

Daimi Üye
Katılım
3 Aralık 2009
Mesajlar
25.367
Tepki
22.496
Puan
113
Yaş
40
Konum
istanbul
hirasina allahın hukumlerı acık ve net rukuları saymıyorum dıyosun ama farz olanda bellı sunnette
kuranda bır kelımenın 10 manası mealı olabılıcegını bılıyomusun ?
bu devrede alımler araya gırer ıtıkatı duzgun alımlerın dedıgıne ınanır dız coker ılmını alırım
ama sapık sımdıkı zamane hocaları degıl sahıh kıtaplar rıyahussalıhın gıbı ruhul furkan
bunlar kuranı ve dını anlamamız ıcın bıze bı onder ozman soyle dusunelım
unv gıtmeyelım hocalardan ders almıyalım kendı kendımze okuyup doktor muahendıs olalım olurmu?
ıslamın sartında ne var namaz? senın gorusun bu olabılır ama bunu genelleme yapma
yanlıs dogru rabbım hıdayet nasıp etsın
sumeyyem emegın ıcn tesekkurler cnm
yarın sakın kafayla namaz ve hadıslem ılgılı delıl ıspatla sana donucem ıns hirasina
tepkı vermeyın dıyosun ama sende bu kadar kesın konusma
allahı ınkar etmek olur falan haşa fetva vermek bıze dusmez
 

Kristen Stewart

Daimi Üye
Katılım
3 Aralık 2009
Mesajlar
47.783
Tepki
49.269
Puan
113
Yaş
39
Konum
Çıkmaz Sokak
ben uzun zaman dinimizi derinlemesine araştırdım,şu sonuca vardım ki gerçekten niyet önemlidir.niyet bence söylemek deiğl,kalben istemek,yapmaya azmetmektir.ve uzun zamandır da gerek ibadetle ilgili olsun,gerek diğer konular olsun sorularımın cevabını kur'andan buluyorum,asla ve asla başka hiç bir kitaba riayet etmiyorum,falanca alim filanca hoca laflarına artık kanmıyorum,allah muhafaza,alimlerin bazılarının öyle ayet açıklayışı var ki,öyle fetvaları var ki insan ''islam buysa ben müslüman değilim''diyebilir.oysa allah kitabımızda söylüyor zaten''işte size herşeyi detaylandırıp,anlayasınız diye tek tek açıklayan bir kitap gönderdik''bu ayetten sonra çıkıp ta hadisler olmasa,alimler olmasa kuran anlaşılmaz demek allahın söylediğinin tersini söylemek olur.bu durumda ben namazı da hepinizden farklı kılıyorum.lütfen hemen tepki vermeyin bana,namazda gerekli sureleri okuyorum ama kendi dilimde allahı övüyorum da,kendi dilimde allahla konuşuyorum da...rekatları da saymıyorum bazen.içimden geldiği kadar kılıyorum ama tabii ki 2 rekatı geçiyo.neden mi böyle yapıyorum.kuranda namazla ilgili ayetlerde rekattan bahsetmediği için.

Nasıl anlayamadım,namazı herkes kafasına göre mi kılmalı ozaman

Yapmayın Allah aşkına,kaç rekat olduğundan tutun da ne okunacağına kadar herşey açık ve net ortada
 

ilk_nur

Daimi Üye
Katılım
9 Aralık 2009
Mesajlar
32.413
Tepki
37.064
Puan
113
Konum
.....
valla hirasina yazdıkların çok yanlış ve sende yanlış yoldasın hadisler olmasa da olur diyorsun ozaman allah bize peygamberleri boşuna mı gönderdi sadece kuranı gönderir peygamberimize bu konularda hüküm vermeyi yorum yapmayı yasaklardı öyle değil mi...
 

Kristen Stewart

Daimi Üye
Katılım
3 Aralık 2009
Mesajlar
47.783
Tepki
49.269
Puan
113
Yaş
39
Konum
Çıkmaz Sokak
[FONT=&quot]NAMAZLA İLGİLİ AYETLER [FONT=&quot]
[FONT=&quot]BAKARA SURESİ[FONT=&quot]
[FONT=&quot]3- Onlar ki gaybe iman edip namazı dürüst kılarlar ve kendilerine verdiğimiz rızıktan (Allah yolunda) harcarlar.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]43- Hem namazı dosdoğru kılın, zekatı verin, rükû edenlerle birlikte siz de rükû edin.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]45- Bir de sabırla, namazla yardım isteyin. Şüphesiz bu, (Allah'a) saygılı olanlardan başkasına ağır gelir.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]83- Hani bir vakitler İsrailoğulları'ndan şöylece mîsak (kesin bir söz) almıştık: Allah'dan başkasına tapmayacaksınız, ana-babaya iyilik, yakınlığı olanlara, öksüzlere, çaresizlere de iyilik yapacaksınız, insanlara güzellikle söz söyleyecek, namazı kılacak, zekatı vereceksiniz. Sonra çok azınız müstesna olmak üzere sözünüzden döndünüz, hâlâ da dönüyorsunuz.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]110- Siz namazı hakkıyle kılmaya bakın ve zekatı verin! Kendi nefsiniz için her ne hayır yaparsanız, Allah katında onu bulursunuz. Muhakkak ki, Allah bütün yaptıklarınızı görmektedir.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]152- O halde beni anın, ben de sizi anayım. Bana şükredin de nankörlük etmeyin.[FONT=&quot] [FONT=&quot]
[FONT=&quot]177- Yüzlerinizi bazan doğu, bazan batı tarafına çevirmeniz erginlik değildir. Fakat eren o kimselerdir ki, Allah'a, ahiret gününe, meleklere, kitaba ve bütün peygamberlere iman edip, yakınlığı olanlara, öksüzlere, yoksullara, yolda kalmışa, dilenenlere ve esirleri kurtarmaya seve seve mal verirler. Namazı kılarlar, zekatı verirler. Bir de andlaştıkları zaman sözlerini yerine getirenler, hele sıkıntı ve hastalık durumlarında ve harbin şiddetli zamanında sabır ve kararlılık gösterenler var ya, işte doğru olanlar da bunlardır, korunanlar da bunlardır.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]238-Namazlara ve orta namaza devam edin ve Allah için boyun eğerek kalkıp namaza durun.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]239-Eğer bir korku hâlindeyseniz, yaya veya binekli olarak giderken kılın, (korkudan) emin olduğunuz zaman da böyle bilmediğiniz şeyleri size öğrettiği şekilde Allah'ı zikredin (namazlarınızı yine her zamanki gibi huşû ile kılın).[FONT=&quot]
[FONT=&quot]277- İman edip iyi işler yapan, namazı dosdoğru kılıp zekatı verenlerin Rabbleri katında elbette mükafatları vardır. Onlara hiçbir korku olmadığı gibi, onlar mahzun da olmazlar.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]NISA SURESİ
[FONT=&quot]12 - Allah, İsrailoğularından söz almıştı. İçlerinden on iki müfettiş göndermiştik... Allah şöyle demişti: " Ben, muhakkak sizinle beraberim. Namazı dosdoğru kıldığınız, zekatı verdiğiniz, peygamberlerime iman ettiğiniz ve onlara yardımda bulunduğunuz, (mallarınızı) Allah yolunda güzelce sarfettiğiniz takdirde, günahlarınızı mutlaka örter ve sizi altından ırmaklar akan cennetlere korum. Fakat sizden her kim de, bundan sonra küfrederse, dosdoğru yoldan sapmış olur.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]55- Sizin asıl dostunuz Allah'tır, O'nun Resulüdür ve namazlarını kılan zekatlarını veren ve rükû eden müminlerdir.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]58- Namaza çağırdığınız zaman, onu alay ve eğlence konusu yaparlar. Bu onların, akıllarını kullanmayan bir toplum olmalarından dolayıdır.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]91 - Şeytan, içki ve kumarla sizin aranıza düşmanlık ve kin sokmak ve sizi Allah'ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister. Artık bunlardan vazgeçtiniz değil mi?[FONT=&quot]
[FONT=&quot]106- Ey iman edenler! İçinizden birine ölüm (emareleri) geldiği zaman, vasiyet sırasında aranızdaki şahitliğin hükmü, kendi içinizden iki adaletli şahit, yahut yeryüzünde yolculuğa çıkmış iseniz, ölüm (emareleri de) size gelip çatmışsa, sizden olmayan diğer iki şahit tutmaktır. Eğer (bunlardan) şüpheye düşerseniz, namazdan sonra onları alıkorsunuz. Onlar da Allah'a şöyle yemin ederler: "Akraba bile olsa, yemini bir çıkar karşılığı satmayacağız, Allah'ın şahitliğini gizlemeyeceğiz. Aksi halde günahkârlardan oluruz".[FONT=&quot]
[FONT=&quot] ENAM SURESİ[FONT=&quot]
[FONT=&quot]72- Bize: "Namazı dosdoğru kılın, Allah'a karşı gelmekten sakının" (diye emredildi), toplanacağınız yer O'nun huzurudur.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]92- Bu Kitap (Kur'ân), kendinden önceki kitapları tasdik eden, şehirler anası (Mekke) halkını ve çevresindeki bütün insanlığı uyarman için indirdiğimiz mübarek bir kitaptır. Ahiret gününe iman edenler bu Kitab'a da iman ederler ve onlar namazlarına da devamlıdırlar.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]162- De ki: Benim namazım, ibadetim, hayatım ve ölümüm hep âlemlerin Rabbi Allah içindir.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]ARAF SURESİ[FONT=&quot]
[FONT=&quot]170- Kitaba sarılanlara ve namazı kılmaya devam edenlere gelince, biz o iyilerin ecrini hiçbir zaman yitirmeyiz.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]ENFAL SURESİ[FONT=&quot]
[FONT=&quot]3- Onlar ki, namazı gereği gibi kılarlar ve kendilerine rızık olarak verdiğimiz şeylerden Allah yoluna harcarlar.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]TEVBE SURESİ[FONT=&quot]
[FONT=&quot]71- Erkek ve kadın bütün müminler birbirlerinin dostları ve velileridirler. İyiliği emrederler, kötülükten vazgeçirirler, namazı kılarlar, zekâtı verirler, Allah'a ve Resulüne itaat ederler. İşte bunları Allah rahmetiyle yarlığayacaktır. Çünkü Allah azîzdir, hakîmdir.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]YUNUS SURESİ[FONT=&quot]
[FONT=&quot]87- Biz Musa ile kardeşine şöyle vahyettik: "Kavminiz için Mısır'da birtakım evler hazırlayın ve evlerinizi kıbleye karşı yapın ve namazı kılın ve müminlere müjde verin."[FONT=&quot]
[FONT=&quot]
[FONT=&quot]
[FONT=&quot] [FONT=&quot]RAD SURESİ[FONT=&quot]
[FONT=&quot]22. Rablerinin rızasını kazanmak arzusuyla sabrederler ve namazı dosdoğru kılarlar ve kendilerine verdiğimiz rızıklardan gizli ve açıkça Allah yolunda harcarlar ve çirkinlikleri güzelliklerle yok ederler. İşte bunlar, bu hayatın akibeti kendilerinin olacak olanlardır.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]IBRAHIM SURESİ[FONT=&quot]
[FONT=&quot]31- (Ey Muhammed!) İman eden kullarıma söyle: "Namazı dosdoğru kılsınlar, alış-veriş ve dostluğun olmadığı bir günün gelmesinden önce, kendilerine verdiğimiz rızıktan açık ve gizli (Allah için) harcasınlar."[FONT=&quot]
[FONT=&quot]37- "Rabbimiz! Ben çocuklarımdan bir kısmını namazı dosdoğru kılmaları için, senin Beyt-i Haram'ının yanında, ekinsiz bir vadiye yerleştirdim. Artık sen de insanlardan bir kısmını onlara meylettir. Ve onları bazı meyvelerle rızıklandır ki şükretsinler.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]40- "Ey Rabbim! Beni ve soyumdan gelecekleri namazını dosdoğru kılanlardan eyle! Ey Rabbimiz! duamı kabul et![FONT=&quot]
[FONT=&quot]MERYEM SURESİ[FONT=&quot]
[FONT=&quot]31- "Beni, nerede olursam olayım mübarek kıldı. Hayatta bulunduğum müddetçe namaz kılmamı ve zekat vermemi emretti."[FONT=&quot]
[FONT=&quot]55- Ailesine ve çevresine namaz kılmayı ve zekat vermeyi emrederdi ve Rabbinin katında hoşnutluğa ermişti.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]TA-HA SURESİ[FONT=&quot]
[FONT=&quot]14- Şüphesiz ben Allah'ım, benden başka hiçbir ilâh yoktur. Onun için bana kulluk et ve beni anmak için namaz kıl.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]132- (Ey Muhammed!) Ehline namaz kılmalarını emret, kendin de ona sabırla devam et. Biz senden bir rızık istemiyoruz. Seni biz rızıklandırırız. Güzel akibet takva sahiplerinindir.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]ENBIYA SURESİ[FONT=&quot]
[FONT=&quot]73- Onları buyruğumuz altında (insanlara) doğru yolu gösterecek önderler kıldık. Kendilerine hayırlı işler yapmayı, namaz kılmayı, zekat vermeyi vahyettik. Onlar bize kulluk eden kimselerdir.[FONT=&quot]

[FONT=&quot]
[FONT=&quot]MÜ'MİNUN SURESİ
[FONT=&quot]2- Onlar ki, namazlarında huşû içindedirler.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]9- Ve onlar ki, namazlarını muhafaza ederler.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]HAC SURESİ[FONT=&quot]
[FONT=&quot]35- Ki Allah anıldığı vakit onların kalpleri titrer. Onlar başlarına gelene sabreden, namaz kılan kimselerdir. Kendilerine verdiğimiz rızıktan Allah yolunda harcarlar.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]78- Artık namaz kılın, zekat verin, Allah'a sarılın. O sizin sahibinizdir. O ne güzel sahip ve ne güzel yardımcıdır![FONT=&quot]
[FONT=&quot]NEML SURESİ[FONT=&quot]
[FONT=&quot]3- Ki o (müminler) namazı dosdoğru kılarlar, zekatı verirler ve ahirete de kesin olarak iman ederler.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]NUR SURESİ[FONT=&quot]
[FONT=&quot]37- Birtakım insanlar (Allahı tesbih ederler) ki, ne ticaret ne de alış veriş onları Allah'ı anmaktan, namaz kılmaktan ve zekat vermekten alıkoymaz. Onlar, kalplerin ve gözlerin allak bullak olduğu bir günden korkarlar.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]56- Hem namazı kılın, zekatı verin ve peygambere itaat edin ki rahmete eresiniz.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]RUM SURESİ[FONT=&quot]
[FONT=&quot]31- Başkasından geçerek hep O'na gönül verin ve O'ndan sakının. Namaza devam edin ve müşriklerden olmayın.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]LOKMAN SURESİ[FONT=&quot]
[FONT=&quot]4- Onlar, namazı kılarlar, zekatı verirler, âhirete de kesin olarak inanırlar.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]17- "Yavrucuğum! Namazı kıl, iyiliği emret, kötülükten sakındır. Başına gelenlere sabret, çünkü bunlar, azmi gerektiren işlerdendir."[FONT=&quot]

[FONT=&quot]
[FONT=&quot]AHZAB SURESİ
[FONT=&quot]33- Namazı kılın, zekatı verin. Allah ve Resulü'ne itaat edin. Ey ehli beyt! Allah sizden kiri gidermek ve sizi tertemiz, pampak yapmak istiyor.[FONT=&quot]
[FONT=&quot] FATIR SURESİ[FONT=&quot]
[FONT=&quot]18- Hem günah çeken bir kimse, başkasının günahını çekmeyecek; yükü ağır basan, onun yüklenilmesine çağırsa da ondan bir şey yüklenilmeyecek, isterse bir yakını olsun. Fakat sen ancak o kimseleri sakındırısın ki, gaybda Rablerinin korkusunu duyarlar, namazı dürüst kılarlar. Temizlenen de sırf kendisi için temizlenir. Nihayet dönüş Allah'adır.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]29- Allah'ın kitabını okuyan, namazı kılan ve kendilerine verdiğimiz rızıktan gizli ve açık olarak verenler, kesinlikle batma ihtimali olmayan bir ticaret umarlar.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]MÜCADELE SURESİ[FONT=&quot]
[FONT=&quot]13. Gizli (özel) bir şey konuşmanızdan önce sadaka vermekten korktunuz da mı yerine getirmediniz? Fakat Allah da sizi affetti. Şu halde namazı kılın, zekatı verin, Allah'a ve Resulüne itaat edin. Allah, yaptıklarınızdan haberi olandır.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]MEARİC SURESİ[FONT=&quot]
[FONT=&quot]22- Ancak namaz kılanlar bunun dışındadır.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]23- Onlar ki namazlarını sürekli kılarlar.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]34- Namazlarına devam ederler.[FONT=&quot]
[FONT=&quot] [FONT=&quot]MÜZZEMMİL SURESİ[FONT=&quot]
[FONT=&quot]20-Rabbin, senin gecenin üçte ikisinden daha azında, yarısında ve üçte birinde kalktığını, seninle beraber bulunanlardan bir topluluğun da böyle yaptığını biliyor. Gece ve gündüzü Allah takdir eder. O, sizin onu sayamayacağınızı bildi de sizi affetti. Bundan böyle Kur'ân'dan size ne kolay gelirse okuyun. Allah, içinizden hastalar, yeryüzünde gezip Allah'ın lütfunu arayan başka kimseler ve Allah yolunda savaşan daha başka insanlar olacağını bilmiştir. Onun için Kur'ân'dan kolayınıza geldiği kadar okuyun, namazı kılın, zekatı verin ve Allah'a güzel bir borç verin (Hayırlı işlere mal sarfedin). Kendiniz için gönderdiğiniz her iyiliği, Allah katında daha hayırlı ve sevapça daha büyük olarak bulacaksınız. Allah'tan bağış dileyin. Kuşkusuz Allah bağışlayandır, merhamet edendir.[FONT=&quot]

[FONT=&quot]
[FONT=&quot]BEYYİNE SURESİ
[FONT=&quot]5- Halbuki onlar, dini sadece Allah'a tahsis ederek, Allah'ı birleyerek, ancak Allah'a ibadet etmekle, namazı kılmakla ve zekatı vermekle emrolunmuşlardır. İşte dosdoğru din budur.[FONT=&quot]
[FONT=&quot] CUM'A SURESİ (cuma namazi)[FONT=&quot]
[FONT=&quot]9- Ey inananlar! Cuma günü namaz için çağrıldığı(nız) zaman, Allah'ı anmaya koşun, alışverişi bırakın. Eğer bilirseniz, bu sizin için daha hayırlıdır.[FONT=&quot] [FONT=&quot]10- Namaz kılındıktan sonra yeryüzüne dağılın ve Allah'ın lütfundan (nasibinizi) arayın. Allah'ı çok anın ki kurtuluşa eresiniz.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]NISA SURESİ (Munafiklarin Namazi)[FONT=&quot]
[FONT=&quot]142- Münafıklar, Allah'ı aldatmaya çalışırlar. Halbuki Allah, onların oyunlarını başlarına geçirecektir. Onlar, namaza kalktıkları zaman tembel tembel kalkarlar. İnsanlara gösteriş yaparlar. Allah'ı pek az anarlar.[FONT=&quot]
[FONT=&quot].[FONT=&quot]
[FONT=&quot]NAMAZIN FAYDASI [FONT=&quot]
[FONT=&quot]Ankebut-45- Sana vahyedilen Kitabı oku ve namazı kıl. Muhakkak ki namaz hayasızlıktan ve kötülükten alıkoyar. Allah'ı anmak elbette en büyük ibadettir. Allah yaptıklarınızı bilir.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]NAMAZIN VAKİTLERİ
[FONT=&quot]ISRA 78- Güneşin batıya kaymasından, gecenin karanlığına kadar (belirli vakitlerde) gereği üzere namazı kıl, bir de sabah namazını kıl. Çünkü sabah namazında, gece ve gündüz melekleri hazır bulunur.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]ISRA 79- Gecenin bir kısmında da sadece sana mahsus bir nafile olmak üzere uykudan kalk, Kur'ân ile teheccüd namazı kıl, Rabbinin seni bir makam-ı mahmuda (şefaat makamına) göndermesi kesindir.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]RUM 17- O halde akşama girdiğiniz zaman da, sabaha girdiğiniz zaman da tesbih Allah'ındır. (daima O, tesbih edilir).[FONT=&quot]
[FONT=&quot]RUM 18- Göklerde ve yerde, ikindileyin de, öğleye erdiğiniz zaman da hamd O'na mahsustur.
 
Katılım
30 Ocak 2010
Mesajlar
59
Tepki
89
Puan
18
Konum
izmir
hirasina allahın hukumlerı acık ve net rukuları saymıyorum dıyosun ama farz olanda bellı sunnette
kuranda bır kelımenın 10 manası mealı olabılıcegını bılıyomusun ?
bu devrede alımler araya gırer ıtıkatı duzgun alımlerın dedıgıne ınanır dız coker ılmını alırım
ama sapık sımdıkı zamane hocaları degıl sahıh kıtaplar rıyahussalıhın gıbı ruhul furkan
bunlar kuranı ve dını anlamamız ıcın bıze bı onder ozman soyle dusunelım
unv gıtmeyelım hocalardan ders almıyalım kendı kendımze okuyup doktor muahendıs olalım olurmu?
ıslamın sartında ne var namaz? senın gorusun bu olabılır ama bunu genelleme yapma
yanlıs dogru rabbım hıdayet nasıp etsın
sumeyyem emegın ıcn tesekkurler cnm
yarın sakın kafayla namaz ve hadıslem ılgılı delıl ıspatla sana donucem ıns hirasina
tepkı vermeyın dıyosun ama sende bu kadar kesın konusma
allahı ınkar etmek olur falan haşa fetva vermek bıze dusmez

rukuları saymıyorum demedim.zaten namazın gidişine göre rukuların yeri bellidir ve hep aynıdır.ben rekatları saymıyorum dedim.yani niyet ederken (kalbimden namaz kılmayı geçirirken)örneğin sabahı kılacaksam sabah namazının 2 rekat farzına falan diye geçirmiyorum içimden.sadece sabah namazını kılmaya niyetleniyorum,2 den az olmamak üzere ama 2-4-5-6 diye sınırlayıp saymıyorum.kılabildiğim kadar kılıyorum,içimden geldiği kadar,o anki ruh halim bazen çok uzun namaz kılmaya uygun oluyor,yada kısa namaza.rekatları saymıyorum.kaç rekat kılarsan kıl,namazın bittiği yer bellidir.ettahiyyat oturuşundan sonra biter.ben de öyle yapıyorum.bunda bence hiç namazı geçersiz kılacak bişey yok.kuranda ne rekat sayısı verilmiştir,ne de rekattan bahsedilmiştir.eğer yanılıyorsam lütfen bana rekat sayısıyla ilgili ve rekatla ilgili ayetleri yazr mısın
 
Katılım
30 Ocak 2010
Mesajlar
59
Tepki
89
Puan
18
Konum
izmir
Nasıl anlayamadım,namazı herkes kafasına göre mi kılmalı ozaman

Yapmayın Allah aşkına,kaç rekat olduğundan tutun da ne okunacağına kadar herşey açık ve net ortada
kuranda,namazda ne okuyacağımız hakkında bilgi yoktur.sadece üstü kapalı olarak bir yerde fatihayı ima eder ki,(size namazlarda tekrarlanan 7 yi verdik)buradan namazda fatihanın okunacağını biliriz.diğerleri bize kalmıştır.ben namazda adet üzere okunan namaz surelerini,bunların dışında bildiklerimi okuyorum,ayrıca bunlar bitince kendi dilimde öreneğin huvallahulezi'nin türkçe anlamını,yani bu ayet allahı övüyor,ben de kendi dilimde allahı övüyorum.bu allahla konuşmaktır işte.kuranda namazın kaç rekat olduğuyla ilgili,rekatla ilgili ve ne okunacağıyla ilgili bişey yok.eğer varsa,ben bulamadıysam lütfen bana rekatları ve ne okunacağını anlatan ayetleri yazar mısın
 

*Neşe*

Daimi Üye
Katılım
18 Kasım 2008
Mesajlar
461
Tepki
582
Puan
93
Yaş
48
Konum
BİRYERLERDE
Hira cım rekat sayısı verilmemiş evet Kuranı Kerim de ama Allahu teala bize yol gösterici olarak birde peygamberimiz (sav)göndermiş.bunu göz ardımı ediyorsun burasını tam anlayamadım?
peygamberimizi sevmek imandandır ve vaciptir.Peygamberimizi tam anlamıyla sevmeden mümin olunmaz.peygamberimiz sevmekte onun sünnetlerini yapmakla olur....Allah’ı sevmenin de belirtisi olduğu Kur’an’ın ifadesidir: “(Ya Muhammed) deki eğer Allah’ı seviyorsanız bana tabi olunuz ki Allah da sizi sevsin.” (Ali İmran 31)
eminim Kuranı Kerimi kendi başına anlayıp uygularken bu ayetleride göz önünde bulundurursun...
 
Katılım
30 Ocak 2010
Mesajlar
59
Tepki
89
Puan
18
Konum
izmir
valla hirasina yazdıkların çok yanlış ve sende yanlış yoldasın hadisler olmasa da olur diyorsun ozaman allah bize peygamberleri boşuna mı gönderdi sadece kuranı gönderir peygamberimize bu konularda hüküm vermeyi yorum yapmayı yasaklardı öyle değil mi...

:) peki o halde allah kitabı herkese ayrı ayrı mı gönderecekti,tabii ki değil.allah peygamberi bu kitabı bize bildirsin diye göndersi,bir insana vahiy gelmesi o kişinin peygamberliğidir.peygamber olmadan kitap tabii ki gönderilemez.o zaman herkese vahiy gelmesi gerekir.en doğrusu vahyin seçilmişe gelmesi ve seçilmişin bunu bizlere bildirmesidir.böyle de olmuştur.bence fikirlerime karşı çıkmadan önce biraz düşünün.belki benimde haklı olduğum,doğru tesbitlerde bulunduğum yerler vardır.kuranda yine bir ayette(istendiği takdirde ayeti tekrar bulur size yazarım)peygamberimiz için''o hevasından konuşmaz(kendiliğinden söylemez)onun söyledikleri ancak bizim ona bildirdiklerimizdir'' diyor.bu ayete ve birçok ayete göre,bizim için ne gerekliyes kuranda tastamam vardır.eğer yok hadislerde islam hükümleridir dersek o zaman kuran eksik kalmıştır anlamına gelir ki bu da kuranı inkar etmek olur.ayrıca tüm islam aleminde kabul edilmiş olan en sahih hadis kitabı kütü-i sitte(7 kitap)incelerseniz,orada peygambere ve kurana ters düşen hadisler vardır.hemen aklıma ilk geleni söyleyeyim.hz.peygamberin köpekleri katletmeyi emrettiği.alemlere rahmet olatak gönderilmiş peygamberin böyle bir emir verdiğini düşünmek bile komik.şu durumda nasıl hadislerden emin olabiliriz.sahabe zamanında yahudilerle araplar aynı bölgede yaşıyorlardı.içlerinden müslüman olan oldu,olmayıp ta olmuş görünen de oldu.neredn bilebiliriz,hadislerin bir kısmının müslüman görünenler tarafında uydurulup rivayet edilmediğini?zaten islamı bozmak için yemin etmiş adamlar bunu da yapmış olamazlar mı?.zaten peygamberde hadisleri yazılmasını yasaklamıştır.nedeninide söylemiştir.benden sonra kuranı bırakıp hadislerle amel etmeyin diye...ne kadar ileriyi gören bir şahsiyetmiş.
 
Katılım
30 Ocak 2010
Mesajlar
59
Tepki
89
Puan
18
Konum
izmir
[FONT=&quot]NAMAZLA İLGİLİ AYETLER [FONT=&quot]
[FONT=&quot]BAKARA SURESİ[FONT=&quot]
[FONT=&quot]3- Onlar ki gaybe iman edip namazı dürüst kılarlar ve kendilerine verdiğimiz rızıktan (Allah yolunda) harcarlar.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]43- Hem namazı dosdoğru kılın, zekatı verin, rükû edenlerle birlikte siz de rükû edin.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]45- Bir de sabırla, namazla yardım isteyin. Şüphesiz bu, (Allah'a) saygılı olanlardan başkasına ağır gelir.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]83- Hani bir vakitler İsrailoğulları'ndan şöylece mîsak (kesin bir söz) almıştık: Allah'dan başkasına tapmayacaksınız, ana-babaya iyilik, yakınlığı olanlara, öksüzlere, çaresizlere de iyilik yapacaksınız, insanlara güzellikle söz söyleyecek, namazı kılacak, zekatı vereceksiniz. Sonra çok azınız müstesna olmak üzere sözünüzden döndünüz, hâlâ da dönüyorsunuz.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]110- Siz namazı hakkıyle kılmaya bakın ve zekatı verin! Kendi nefsiniz için her ne hayır yaparsanız, Allah katında onu bulursunuz. Muhakkak ki, Allah bütün yaptıklarınızı görmektedir.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]152- O halde beni anın, ben de sizi anayım. Bana şükredin de nankörlük etmeyin.[FONT=&quot] [FONT=&quot]
[FONT=&quot]177- Yüzlerinizi bazan doğu, bazan batı tarafına çevirmeniz erginlik değildir. Fakat eren o kimselerdir ki, Allah'a, ahiret gününe, meleklere, kitaba ve bütün peygamberlere iman edip, yakınlığı olanlara, öksüzlere, yoksullara, yolda kalmışa, dilenenlere ve esirleri kurtarmaya seve seve mal verirler. Namazı kılarlar, zekatı verirler. Bir de andlaştıkları zaman sözlerini yerine getirenler, hele sıkıntı ve hastalık durumlarında ve harbin şiddetli zamanında sabır ve kararlılık gösterenler var ya, işte doğru olanlar da bunlardır, korunanlar da bunlardır.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]238-Namazlara ve orta namaza devam edin ve Allah için boyun eğerek kalkıp namaza durun.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]239-Eğer bir korku hâlindeyseniz, yaya veya binekli olarak giderken kılın, (korkudan) emin olduğunuz zaman da böyle bilmediğiniz şeyleri size öğrettiği şekilde Allah'ı zikredin (namazlarınızı yine her zamanki gibi huşû ile kılın).[FONT=&quot]
[FONT=&quot]277- İman edip iyi işler yapan, namazı dosdoğru kılıp zekatı verenlerin Rabbleri katında elbette mükafatları vardır. Onlara hiçbir korku olmadığı gibi, onlar mahzun da olmazlar.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]NISA SURESİ
[FONT=&quot]12 - Allah, İsrailoğularından söz almıştı. İçlerinden on iki müfettiş göndermiştik... Allah şöyle demişti: " Ben, muhakkak sizinle beraberim. Namazı dosdoğru kıldığınız, zekatı verdiğiniz, peygamberlerime iman ettiğiniz ve onlara yardımda bulunduğunuz, (mallarınızı) Allah yolunda güzelce sarfettiğiniz takdirde, günahlarınızı mutlaka örter ve sizi altından ırmaklar akan cennetlere korum. Fakat sizden her kim de, bundan sonra küfrederse, dosdoğru yoldan sapmış olur.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]55- Sizin asıl dostunuz Allah'tır, O'nun Resulüdür ve namazlarını kılan zekatlarını veren ve rükû eden müminlerdir.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]58- Namaza çağırdığınız zaman, onu alay ve eğlence konusu yaparlar. Bu onların, akıllarını kullanmayan bir toplum olmalarından dolayıdır.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]91 - Şeytan, içki ve kumarla sizin aranıza düşmanlık ve kin sokmak ve sizi Allah'ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister. Artık bunlardan vazgeçtiniz değil mi?[FONT=&quot]
[FONT=&quot]106- Ey iman edenler! İçinizden birine ölüm (emareleri) geldiği zaman, vasiyet sırasında aranızdaki şahitliğin hükmü, kendi içinizden iki adaletli şahit, yahut yeryüzünde yolculuğa çıkmış iseniz, ölüm (emareleri de) size gelip çatmışsa, sizden olmayan diğer iki şahit tutmaktır. Eğer (bunlardan) şüpheye düşerseniz, namazdan sonra onları alıkorsunuz. Onlar da Allah'a şöyle yemin ederler: "Akraba bile olsa, yemini bir çıkar karşılığı satmayacağız, Allah'ın şahitliğini gizlemeyeceğiz. Aksi halde günahkârlardan oluruz".[FONT=&quot]
[FONT=&quot] ENAM SURESİ[FONT=&quot]
[FONT=&quot]72- Bize: "Namazı dosdoğru kılın, Allah'a karşı gelmekten sakının" (diye emredildi), toplanacağınız yer O'nun huzurudur.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]92- Bu Kitap (Kur'ân), kendinden önceki kitapları tasdik eden, şehirler anası (Mekke) halkını ve çevresindeki bütün insanlığı uyarman için indirdiğimiz mübarek bir kitaptır. Ahiret gününe iman edenler bu Kitab'a da iman ederler ve onlar namazlarına da devamlıdırlar.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]162- De ki: Benim namazım, ibadetim, hayatım ve ölümüm hep âlemlerin Rabbi Allah içindir.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]ARAF SURESİ[FONT=&quot]
[FONT=&quot]170- Kitaba sarılanlara ve namazı kılmaya devam edenlere gelince, biz o iyilerin ecrini hiçbir zaman yitirmeyiz.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]ENFAL SURESİ[FONT=&quot]
[FONT=&quot]3- Onlar ki, namazı gereği gibi kılarlar ve kendilerine rızık olarak verdiğimiz şeylerden Allah yoluna harcarlar.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]TEVBE SURESİ[FONT=&quot]
[FONT=&quot]71- Erkek ve kadın bütün müminler birbirlerinin dostları ve velileridirler. İyiliği emrederler, kötülükten vazgeçirirler, namazı kılarlar, zekâtı verirler, Allah'a ve Resulüne itaat ederler. İşte bunları Allah rahmetiyle yarlığayacaktır. Çünkü Allah azîzdir, hakîmdir.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]YUNUS SURESİ[FONT=&quot]
[FONT=&quot]87- Biz Musa ile kardeşine şöyle vahyettik: "Kavminiz için Mısır'da birtakım evler hazırlayın ve evlerinizi kıbleye karşı yapın ve namazı kılın ve müminlere müjde verin."[FONT=&quot]
[FONT=&quot]
[FONT=&quot]
[FONT=&quot] [FONT=&quot]RAD SURESİ[FONT=&quot]
[FONT=&quot]22. Rablerinin rızasını kazanmak arzusuyla sabrederler ve namazı dosdoğru kılarlar ve kendilerine verdiğimiz rızıklardan gizli ve açıkça Allah yolunda harcarlar ve çirkinlikleri güzelliklerle yok ederler. İşte bunlar, bu hayatın akibeti kendilerinin olacak olanlardır.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]IBRAHIM SURESİ[FONT=&quot]
[FONT=&quot]31- (Ey Muhammed!) İman eden kullarıma söyle: "Namazı dosdoğru kılsınlar, alış-veriş ve dostluğun olmadığı bir günün gelmesinden önce, kendilerine verdiğimiz rızıktan açık ve gizli (Allah için) harcasınlar."[FONT=&quot]
[FONT=&quot]37- "Rabbimiz! Ben çocuklarımdan bir kısmını namazı dosdoğru kılmaları için, senin Beyt-i Haram'ının yanında, ekinsiz bir vadiye yerleştirdim. Artık sen de insanlardan bir kısmını onlara meylettir. Ve onları bazı meyvelerle rızıklandır ki şükretsinler.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]40- "Ey Rabbim! Beni ve soyumdan gelecekleri namazını dosdoğru kılanlardan eyle! Ey Rabbimiz! duamı kabul et![FONT=&quot]
[FONT=&quot]MERYEM SURESİ[FONT=&quot]
[FONT=&quot]31- "Beni, nerede olursam olayım mübarek kıldı. Hayatta bulunduğum müddetçe namaz kılmamı ve zekat vermemi emretti."[FONT=&quot]
[FONT=&quot]55- Ailesine ve çevresine namaz kılmayı ve zekat vermeyi emrederdi ve Rabbinin katında hoşnutluğa ermişti.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]TA-HA SURESİ[FONT=&quot]
[FONT=&quot]14- Şüphesiz ben Allah'ım, benden başka hiçbir ilâh yoktur. Onun için bana kulluk et ve beni anmak için namaz kıl.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]132- (Ey Muhammed!) Ehline namaz kılmalarını emret, kendin de ona sabırla devam et. Biz senden bir rızık istemiyoruz. Seni biz rızıklandırırız. Güzel akibet takva sahiplerinindir.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]ENBIYA SURESİ[FONT=&quot]
[FONT=&quot]73- Onları buyruğumuz altında (insanlara) doğru yolu gösterecek önderler kıldık. Kendilerine hayırlı işler yapmayı, namaz kılmayı, zekat vermeyi vahyettik. Onlar bize kulluk eden kimselerdir.[FONT=&quot]

[FONT=&quot]
[FONT=&quot]MÜ'MİNUN SURESİ
[FONT=&quot]2- Onlar ki, namazlarında huşû içindedirler.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]9- Ve onlar ki, namazlarını muhafaza ederler.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]HAC SURESİ[FONT=&quot]
[FONT=&quot]35- Ki Allah anıldığı vakit onların kalpleri titrer. Onlar başlarına gelene sabreden, namaz kılan kimselerdir. Kendilerine verdiğimiz rızıktan Allah yolunda harcarlar.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]78- Artık namaz kılın, zekat verin, Allah'a sarılın. O sizin sahibinizdir. O ne güzel sahip ve ne güzel yardımcıdır![FONT=&quot]
[FONT=&quot]NEML SURESİ[FONT=&quot]
[FONT=&quot]3- Ki o (müminler) namazı dosdoğru kılarlar, zekatı verirler ve ahirete de kesin olarak iman ederler.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]NUR SURESİ[FONT=&quot]
[FONT=&quot]37- Birtakım insanlar (Allahı tesbih ederler) ki, ne ticaret ne de alış veriş onları Allah'ı anmaktan, namaz kılmaktan ve zekat vermekten alıkoymaz. Onlar, kalplerin ve gözlerin allak bullak olduğu bir günden korkarlar.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]56- Hem namazı kılın, zekatı verin ve peygambere itaat edin ki rahmete eresiniz.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]RUM SURESİ[FONT=&quot]
[FONT=&quot]31- Başkasından geçerek hep O'na gönül verin ve O'ndan sakının. Namaza devam edin ve müşriklerden olmayın.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]LOKMAN SURESİ[FONT=&quot]
[FONT=&quot]4- Onlar, namazı kılarlar, zekatı verirler, âhirete de kesin olarak inanırlar.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]17- "Yavrucuğum! Namazı kıl, iyiliği emret, kötülükten sakındır. Başına gelenlere sabret, çünkü bunlar, azmi gerektiren işlerdendir."[FONT=&quot]

[FONT=&quot]
[FONT=&quot]AHZAB SURESİ
[FONT=&quot]33- Namazı kılın, zekatı verin. Allah ve Resulü'ne itaat edin. Ey ehli beyt! Allah sizden kiri gidermek ve sizi tertemiz, pampak yapmak istiyor.[FONT=&quot]
[FONT=&quot] FATIR SURESİ[FONT=&quot]
[FONT=&quot]18- Hem günah çeken bir kimse, başkasının günahını çekmeyecek; yükü ağır basan, onun yüklenilmesine çağırsa da ondan bir şey yüklenilmeyecek, isterse bir yakını olsun. Fakat sen ancak o kimseleri sakındırısın ki, gaybda Rablerinin korkusunu duyarlar, namazı dürüst kılarlar. Temizlenen de sırf kendisi için temizlenir. Nihayet dönüş Allah'adır.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]29- Allah'ın kitabını okuyan, namazı kılan ve kendilerine verdiğimiz rızıktan gizli ve açık olarak verenler, kesinlikle batma ihtimali olmayan bir ticaret umarlar.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]MÜCADELE SURESİ[FONT=&quot]
[FONT=&quot]13. Gizli (özel) bir şey konuşmanızdan önce sadaka vermekten korktunuz da mı yerine getirmediniz? Fakat Allah da sizi affetti. Şu halde namazı kılın, zekatı verin, Allah'a ve Resulüne itaat edin. Allah, yaptıklarınızdan haberi olandır.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]MEARİC SURESİ[FONT=&quot]
[FONT=&quot]22- Ancak namaz kılanlar bunun dışındadır.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]23- Onlar ki namazlarını sürekli kılarlar.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]34- Namazlarına devam ederler.[FONT=&quot]
[FONT=&quot] [FONT=&quot]MÜZZEMMİL SURESİ[FONT=&quot]
[FONT=&quot]20-Rabbin, senin gecenin üçte ikisinden daha azında, yarısında ve üçte birinde kalktığını, seninle beraber bulunanlardan bir topluluğun da böyle yaptığını biliyor. Gece ve gündüzü Allah takdir eder. O, sizin onu sayamayacağınızı bildi de sizi affetti. Bundan böyle Kur'ân'dan size ne kolay gelirse okuyun. Allah, içinizden hastalar, yeryüzünde gezip Allah'ın lütfunu arayan başka kimseler ve Allah yolunda savaşan daha başka insanlar olacağını bilmiştir. Onun için Kur'ân'dan kolayınıza geldiği kadar okuyun, namazı kılın, zekatı verin ve Allah'a güzel bir borç verin (Hayırlı işlere mal sarfedin). Kendiniz için gönderdiğiniz her iyiliği, Allah katında daha hayırlı ve sevapça daha büyük olarak bulacaksınız. Allah'tan bağış dileyin. Kuşkusuz Allah bağışlayandır, merhamet edendir.[FONT=&quot]

[FONT=&quot]
[FONT=&quot]BEYYİNE SURESİ
[FONT=&quot]5- Halbuki onlar, dini sadece Allah'a tahsis ederek, Allah'ı birleyerek, ancak Allah'a ibadet etmekle, namazı kılmakla ve zekatı vermekle emrolunmuşlardır. İşte dosdoğru din budur.[FONT=&quot]
[FONT=&quot] CUM'A SURESİ (cuma namazi)[FONT=&quot]
[FONT=&quot]9- Ey inananlar! Cuma günü namaz için çağrıldığı(nız) zaman, Allah'ı anmaya koşun, alışverişi bırakın. Eğer bilirseniz, bu sizin için daha hayırlıdır.[FONT=&quot] [FONT=&quot]10- Namaz kılındıktan sonra yeryüzüne dağılın ve Allah'ın lütfundan (nasibinizi) arayın. Allah'ı çok anın ki kurtuluşa eresiniz.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]NISA SURESİ (Munafiklarin Namazi)[FONT=&quot]
[FONT=&quot]142- Münafıklar, Allah'ı aldatmaya çalışırlar. Halbuki Allah, onların oyunlarını başlarına geçirecektir. Onlar, namaza kalktıkları zaman tembel tembel kalkarlar. İnsanlara gösteriş yaparlar. Allah'ı pek az anarlar.[FONT=&quot]
[FONT=&quot].[FONT=&quot]
[FONT=&quot]NAMAZIN FAYDASI [FONT=&quot]
[FONT=&quot]Ankebut-45- Sana vahyedilen Kitabı oku ve namazı kıl. Muhakkak ki namaz hayasızlıktan ve kötülükten alıkoyar. Allah'ı anmak elbette en büyük ibadettir. Allah yaptıklarınızı bilir.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]NAMAZIN VAKİTLERİ
[FONT=&quot]ISRA 78- Güneşin batıya kaymasından, gecenin karanlığına kadar (belirli vakitlerde) gereği üzere namazı kıl, bir de sabah namazını kıl. Çünkü sabah namazında, gece ve gündüz melekleri hazır bulunur.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]ISRA 79- Gecenin bir kısmında da sadece sana mahsus bir nafile olmak üzere uykudan kalk, Kur'ân ile teheccüd namazı kıl, Rabbinin seni bir makam-ı mahmuda (şefaat makamına) göndermesi kesindir.[FONT=&quot]
[FONT=&quot]RUM 17- O halde akşama girdiğiniz zaman da, sabaha girdiğiniz zaman da tesbih Allah'ındır. (daima O, tesbih edilir).[FONT=&quot]
[FONT=&quot]RUM 18- Göklerde ve yerde, ikindileyin de, öğleye erdiğiniz zaman da hamd O'na mahsustur.



yukarıdaki ayetlerde geçen dürüst kılmak,dosdoğru kılmak,hakkıyla kılmak sözleri sizce ne anlatıyor?bence,namazı tam bir huşu içinde,aklını başka şeylere yormayarak,sadece allahla bütünleşmeye konsantre olarak,gösteriş için değil,hakkıyla,allah için kılmayı anlatıyor.siz bundan rekat sayısını ve ne okunacağını anlattığı kanısına nasıl vardınız?
 
Katılım
30 Ocak 2010
Mesajlar
59
Tepki
89
Puan
18
Konum
izmir
fındığım zaten konuyu noktalamış kuran ı araştırırken okurken bu ayetleri atlamışşın sanırım hirasina neyse ben bundan sonra düşüncelerini tekrar gözden geçireceğini düzelteceğini düşünüyorum

ilnurcum,ben bu ayetlerele ters düşen bişey yapmıyorum ki namazda.bende aynen allahın istediği gbi,dosdoğru(başka şeyler düşünmeden,sadece allahla bütünleşerek)dürüst(gösteriş için değil,isrediğim için)namaz kılıyorum.siz neden beni yanlış anladınız?benim yaptıklarımın kurana uymayan hiç bir tarafı yok.sadece rekatları saymadan,fazladan kılmak ve okunacaklar bittikten sonra da kendi dilimde allahı övmek mi kurana aykırı?
 
Katılım
30 Ocak 2010
Mesajlar
59
Tepki
89
Puan
18
Konum
izmir
her vakitin rekatları var ama sen özür olarak mı kılıyorsun sonradan anlıyamadım ?

şöyle yapıyorum.bu sabah diyelim ki uykumu aldım ve işim de yok.2 rekatten az olmamak üzere,saymadan daha çok kılıyorum.içimden geldiği kadar.bu belki 8 olur belki 9 olur.ama ben sayıyla sınırlamıyorum ve farz sünnet ayırmıyorum.zaten bir sürü borcum varken sünnet kılmak bence süünnetinde borca gitmesi olacaktır.bunda ne yanlışlık var.rekat sayıpta aklımı sayılarla meşgul etmek istemiyorum.ben böyle daha çok zevk alıyorum namazdan
 

Es_se

Daimi Üye
Katılım
3 Aralık 2009
Mesajlar
25.367
Tepki
22.496
Puan
113
Yaş
40
Konum
istanbul
Kuran-ı Kerim / NİSA / 103. ayet-i kerime

Fe izâ kadaytumus salâte fezkurûllâhe kıyâmen ve kuûden ve alâ cunûbikum, fe izatma’nentum fe ekîmus salât(salâte), innes salâte kânet alel mu’minîne kitâben mevkûtâ(mevkûten).

Böylece namazı bitirdiğiniz zaman, artık ayaktayken, otururken ve yan üstü iken (yatarken), (devamlı) Allah'ı zikredin! Daha sonra güvenliğe kavuştuğunuz zaman, namazı erkânıyla kılın. Muhakkak ki namaz, mü'minlerin üzerine, “vakitleri belirlenmiş bir farz “ olmuştur.
 

nesrin64

Daimi Üye
Katılım
3 Aralık 2009
Mesajlar
4.395
Tepki
6.281
Puan
113
Yaş
60
Konum
İstanbul
şöyle yapıyorum.bu sabah diyelim ki uykumu aldım ve işim de yok.2 rekatten az olmamak üzere,saymadan daha çok kılıyorum.içimden geldiği kadar.bu belki 8 olur belki 9 olur.ama ben sayıyla sınırlamıyorum ve farz sünnet ayırmıyorum.zaten bir sürü borcum varken sünnet kılmak bence süünnetinde borca gitmesi olacaktır.bunda ne yanlışlık var.rekat sayıpta aklımı sayılarla meşgul etmek istemiyorum.ben böyle daha çok zevk alıyorum namazdan

canım tamam sen bildiğin gibi yap ....Allah kabul etsin hepimizin ibadetini... bu konuyu uzatmaya gerek yok birbirimizi kırarak günaha girmeyelim...şeytana uymayalımmmm....
 
Katılım
30 Ocak 2010
Mesajlar
59
Tepki
89
Puan
18
Konum
izmir
Hira cım rekat sayısı verilmemiş evet Kuranı Kerim de ama Allahu teala bize yol gösterici olarak birde peygamberimiz (sav)göndermiş.bunu göz ardımı ediyorsun burasını tam anlayamadım?
peygamberimizi sevmek imandandır ve vaciptir.Peygamberimizi tam anlamıyla sevmeden mümin olunmaz.peygamberimiz sevmekte onun sünnetlerini yapmakla olur....Allah’ı sevmenin de belirtisi olduğu Kur’an’ın ifadesidir: “(Ya Muhammed) deki eğer Allah’ı seviyorsanız bana tabi olunuz ki Allah da sizi sevsin.” (Ali İmran 31)
eminim Kuranı Kerimi kendi başına anlayıp uygularken bu ayetleride göz önünde bulundurursun...

neşecim.ben nasıl peygamberimi sevmem!!!!bundan nasıl böyle anlam çıkardınız.yazdığın ayette anlatılan(deki eğer Allah’ı seviyorsanız bana tabi olunuz ki )putları ve diğer sapkın inançları bırakıp müslüman olunuz,islama giriniz)demektir.ben peygamberin sünnetlerini yapmak yasaktır demiyorum ki,ama farz da değidir.bir müslümanın en az yapması gerekenler(en az....)kuranda vardır.haaa,sen bundan fazlasını yapacaksın,sünnetleri de tastamam yapacaksın bunda bir beis yok,fazladan sevabı bile belki vardır.ama ben diyorum ki o zmana bir baksana.sünnetten günümüze gelenlerin ne kadarı doğru ne kadarı islam düşmanlarınca uydurulmuş ben bunu bilemiyorum.zaten sünnetin büyük çoğunluğu o zamanki gelenek görenek,örf adete dayalı peygamberimizin verdiği cevaplar.bir örnek vereyim.işin içinden çıkmadıkları bir konu oldumu,dinle ilgili olsun,günlük hayatla ilgili olsun,en alim,en akıllı,en basiretli olan kim?peygamber.ona gidip soruyorlardı.örnek:sahabeden birinin evine yatılı misafirler gelir,evde sadece 2 oda vardır,gidip peygambere sorar,biz nasıl yatalım,hanımı çocukları nerede yatırayım,misafir de bir karı-koca ve bir de başka bir adam...peygamber söyler.çocuklar ve kadınlar bir odada,sen ve 2 erkek misafir diğer odada...işte bu din değil,bu dinin ahkamı da değil,bu sünnetten bir parça.şimdi ben misafirimi böyle yatırısam sevaba girmem.başka bir formül bulup öyle yatırsam günaha girmem.
 

Es_se

Daimi Üye
Katılım
3 Aralık 2009
Mesajlar
25.367
Tepki
22.496
Puan
113
Yaş
40
Konum
istanbul
İSRA-78: Güneşin batıya yönelmesinden gecenin kararmasına kadar namaz kıl; sabah vakti de namaz kıl, zira sabah namazına melekler şahit olur.

ESED TEFSİRİ. Peygamber'in uygulamasıyla da (sünnet) sabit olduğu gibi, bu ayet, yetişkin erkek, kadın her müslüman için farz kılınan günlük beş vakit namazı vakit bakımından tam olarak çerçevelemektedir: Sabah namazı (fecr), güneşin doruğu -zevâl- aştıktan kısa bir süre sonra öğle namazı (zuhr), ikindi namazı (‘asr), gün batımından hemen sonra akşam namazı (mağrib) ve gecenin bütünüyle çöküşünden sonra da yatsı namazı (‘işâ’).

İsra suresinin, (Güneşin kayması anından, gecenin kararmasına kadar ve sabah vakti namaz kıl) mealindeki 78. âyet-i kerimenin aslında geçen, (Dülûk-üş şems) öğle ve ikindi, (Gasak-ıl leyl) akşam ve yatsı namazı, (Fecr) de sabah namazıdır.(Beydavi)

MEVDUDİ TEFSİRİ: Arapça metindeki sözleri "güneşin kayması" diye tercüme ettik. Bazı sahabe ve tabiin bunun "güneşin batışı" anlamına geldiğini söyler.

Fakat sahabenin ve tabiinin çoğunluğu bunun "güneşin zirveden kayması" anlamına geldiği görüşündedirler. Hz. Ömer, İbn Ömer, Enes bin Malik, Ebu Berzet el-Eslemî, Hasan Basri, Şa'bi, Ata, Mücahid ve bir kavle göre İbn Abbas (Allah hepsinden razı olsun) bu görüştedir. Muhammed Bakır ve İmam Cafer Sadık da bu görüştedir. Bunların yanısıra, her ne kadar senedi kuvvetli değilse de Hz. Peygamber'den (s.a) bu görüşü destekler nitelikte hadisler de rivayet edilmiştir.

Bazılarına göre Arapça metindeki kelimeler, "gecenin tamamen kararması", bazılarına göre de "gece yarısı" anlamına gelir. Birinci görüş kabul edilirse bu, İşa (yatsı) namazanın başlangıç vakti, ikinci görüş kabul edilirse de yatsı namazının vaktinin sona erdiği sınır anlamına gelir.

Fecr kelimesinin anlamı "şafak", yani "gecenin karanlığından sonra sabahın başlaması"dır. Burada "sabahın Kur'an'ını okumak", sabah namazı demektir. Kur'an bazı yerlerde "salatı", namazı kastetmek için kullanmış, bazen de namazın herhangi belirli bir bölümünü, tüm namazı kastetmek için kullanmıştır. Örneğin tesbih, hamd, zikir, kıyam, rüku, sücud. Aynı şekilde "sabahın Kur'an'ını okumak" sadece Kur'an okumak demek değil bilakis namaz sırasında okumak demektir. Böylece Kur'an salatı oluşturan bölümleri salat yerine kullanmış ve Hz. Peygamber'in (s.a) , bu gün müslümanların kıldığı şekilde namazı formüle etmesine yol göstermiştir.

Hadislerde açıklandığına göre sabah namazına melekler şahitlik eder. Melekler her namazı ve her iyi ameli gözlediği halde, sabah namazına verilen özel önemi gösterir. Bu nedenle Hz. Peygamber (s.a) sabah namazında Kur'an'dan çok uzun bölümler okurdu. Onun örneğini sahabe de devam ettirmiş ve sonraki alimler bunu müstehap görmüşlerdir.
Bu ayetle, Mi'rac'ta belirli vakitler için farz kılınan namazın nasıl kılınacağı kısaca ele alınmıştır.

İlk namazın güneşin doğmasından önce ve geri kalan dört namazın güneşin kaymasından gecenin karanlığına kadar olan zamanda kılınması gerektiği bildirilmiştir.

Daha sonra Cebrail (a.s) gelmiş ve Hz. Peygamber'e (s.a) her namaz vaktinin sınırlarını bildirmiştir. Ebu Davud ve Tirmizi'de kaydedilen İbn Abbas'tan rivayet edilen bir hadise göre Hz. Peygamber (s.a) şöyle buyurmuştur: "Cebrail bana beş vakit namazı Kabe'nin yanında iki kez kıldırdı.

İlk günde Zuhr'u (öğlen namazı) hemen güneşin zirveden kaydığı ve herşeyin gölgesinin çok kısa olduğu zamanda kıldırdı. Sonra Asr'ı (ikindi namazı) herşeyin gölgesinin kendi boyuna eşit olduğu zamanda kıldırdı. Mağrib'i (akşam namazı) orucun iftar edildiği zamanda, İşa'yı (yatsı namazı) alaca karanlığın kaybolduğu zamanda ve Fecri (sabah namazı) oruç tutmak isteyenin yemek ve içmesinin haram olduğu zamanda kıldırdı.

Ertesi gün Zuhr'u herşeyin gölgesinin kendi boyuna eşit olduğu, Asr'ı herşeyin gölgesinin kendisinin iki katı olduğu zamanda kıldırdı. Mağrib'i bir önceki gün gibi kıldırdı, İşa'yı gecenin üçte biri geçtikten sonra, Fecr'i de aydınlık ortalığa yayıldığında kıldırdı. Bundan sonra Cebrail bana döndü ve dedi ki: "Ey Muhammed, bunlar peygamberlerin kıldığı namazların vakitleridir. En doğru vakit tayini iki vakit arasında olanıdır. "Cebrail'in ilk gün kıldırdığı namaz vaktin başı, ikinci gün kıldırdığı namaz vaktin sonudur. Buradaki son ifade, ikisinin ortasının daha kolay tespit edebileceğine işaret etmektedir.

Kur'an'da bu beş vakit namaza çeşitli yerlerde işaret edilir:

1) "Gündüzün iki tarafında ve gecenin yakın saatlerinde namaz kıl." (Hud: 114)

2) "... Güneşin doğuşundan önce (Fecr) ve batışından önce (Asr) Rabbini hamd ile tesbih et. Gecenin bir bölümümde (İşa) ve gündüzün uçlarında (Fecr, Zuhr, ve Mağrib) tesbihte bulun." (Taha: 130)

3) "Öyleyse akşama girdiğiniz vakit de, sabaha erdiğiniz vakit de Allah'ı tesbih edip (yüceltin) . Hamd O'nundur, göklerde de yerde de, günün sonunda da (Asr) ve öğleye erdiğiniz vakit (Zuhr) de." (Rum: 17-18) .

Namazın zamanlarının böyle belirlenmesinde büyük bir hikmet vardır. Bunlardan biri güneşe tapanların ibadet ettikleri zamanlarda namaz kılmamaktır. Çünkü güneş her çağda müşriklerin en büyük ilâhlarından biri olmuştur, onlar da genellikle güneşin batımında ve doğumunda ibadet ederlerdi. Bu nedenle bu iki vakitte namaz tamamen yasaklanmıştır. Bunun yanısıra onlar güneşin tam zirvede olduğu zeval vaktinde de ibadet ederlerdi. Bu nedenle İslâm, müslümanlara gündüz kılınan iki namazdan birini güneş doğmadan önce (Fecr) diğerini de güneş zirveden kaydıktan sonra (Zuhr) kılmalarını emretmiştir. Hz. Peygamber (s.a) de namaz vakitlerinin hikmetini hadislerde açıklamıştır.
Mesela Amr İbn Abese'den rivayet edilen hadiste Hz. Peygamber (s.a) bu konuyla ilgili bir soruya şöyle cevap vermiştir: "Sabah namazını kılın, fakat güneş tam doğmak üzere iken yükselinceye kadar namaz kılmaktan sakının. Çünkü şeytanın boynuzları arasından doğar ve kafirler o zaman ona secde ederler."

İkindi namazından bahsettikten sonra da şöyle demiştir: "İkindi namazından sonra güneş batıncaya kadar namazdan sakının. Çünkü güneş şeytanın boynuzları arasından batar ve kafirler o zaman ona secde ederler." (Müslim)
Güneşin şeytanın boynuzları arasından doğup batması bu hadiste sembolik bir anlatımdır. Şeytanın bu vakitlerde insanları saptırmaya uğraştığı anlamına gelir. Şeytan kafirlerin bu zamanlarda ibadet etmesine o denli sevinir ki, bunu onayladığının bir belirtisi olarak sanki güneşi tepesinde taşır. Hadisin bir yorumu Hz. Peygamber'in (s.a) "Kafirler ona secde ederler" ifadesine dayanmaktadır.
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

    Üst